فوت 19 نفر بر اثر تصادف در نوروز در اصفهان : رئیس ستاد نوروزی معاونت درمان ...


رئیس ستاد نوروزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با آغاز طرح نظارت نوروزی بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی تاکنون ۸ هزار و ۱۸۷ مورد بازدید انجام و ۳۷ مرکز پلمب شده است. خبرگزاری مهر: رئیس ستاد نوروزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با آغاز طرح نظارت نوروزی بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی تاکنون ۸ هزار و ۱۸۷ مورد بازدید انجام و ۳۷ مرکز پلمب شده است.

علی رحمتی اظهار داشت: در حوزه معاونت بهداشتی در سطح استان اصفهان بالغ بر چهار هزار و ۱۶۹ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ترمینال ها و پارک ها، مراکز اقامتی سطح شهر و بین راهی، ۲۳۵ مورد نمونه‌برداری غذایی، ۲۹ مورد برخورد با دستفروشان و نهایتا ۱۹ مورد پلمب انجام شده است.

وی بیان داشت: در دهه اول ستاد نوروزی هشت هزار و ۱۸۷ مورد بازدید، ۶۴۱ مورد نمونه‌برداری و ۳۷ مورد پلمب گزارش شده است.

رئیس ستاد نوروزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به دیگر بازرسی های انجام شده اظهار کرد: در حوزه معاونت غذا و دارو نیز ضمن ۱۲۱ مورد بازرسی از داروخانه‌ها، واحدهای تولیدی صنایع غذایی و بررسی آزمایشگاه‌ها، نسبت به پاسخگویی بالغ بر یک هزار و ۵۶۲ مورد سوالات، نیازمندی و کمبودهای دارویی در این پنج روز خدمت رسانی انجام شده است.

وی گفت: آمار کلی تحت عنوان آمار دهه اول ستاد نوروزی ۲۱۱ مورد بازرسی و سه هزار و ۶۱۲ مورد پاسخگویی گزارش شده است.

رحمتی با ارائه گزارش عملکرد حوزه‌های مختلف معاونت درمان در ایام نوروز افزود: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی با ۱۲۴ پایگاه فعال بالغ بر ۲۲ هزار تماس هماهنگی تلفنی و بی سیم در سطح اصفهان،دو هزار و ۵۰۶ مورد ماموریت امدادخواهی انجام شده که از این تعداد، حدود ۷۵۳ مورد مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی و حدود یک هزار و ۷۵۳ مورد نیز حوادث غیرترافیکی و ۱۳ مورد فوتی بوده است.

وی تاکید کرد: در مجموع طی دهه اول فعالیت ستاد نوروزی ۴۰ هزار تماس امداد خواهی، چهار هزار و ۸۱۵ مورد ماموریت، امدادرسانی به یک هزار و ۵۶۷ مورد تصادفی و سه هزار و ۲۴۸ مورد غیر تصادفی صورت پذیرفته است و ۱۹ مورد فوت ناشی از تصادفات نیز گزارش شده است.

رئیس ستاد نوروزی معاونت درمان تاکید کرد: همچنین در حوزه ستاد هدایت و مرکز پایش مراقبت های پزشکی نیز ضمن هماهنگی های نظارتی به صورت شبانه روزی بالغ بر سه هزار و ۲۲۰ مکالمه در خصوص انتقال بیماران، اطلاع‌رسانی و هماهنگی بین مراکز درمانی مدیریت شده، ضمن اینکه بیش از ۱۲۳ مورد مداخله نظارتی مانیتورینگ صورت پذیرفته و با استقرار کارشناس بیماری‌های خاص، هماهنگی در ارائه خدمات دیالیز به ۱۷ مسافر انجام شده است.

رحمتی آمار ارائه شده در دهه اول ستاد نوروزی را عنوان کرد و گفت: پنج هزار و ۹۷۰ تماس هماهنگی اعزام، اطلاع رسانی و نظارتی در ستاد هدایت و مرکز پایش مراقبت‌های پزشکی، ۲۳۸ مورد مداخله مانیتورینگ و ارائه خدمات دیالیز به ۳۹ مسافر توسط کارشناس مستقر بیماری‌های خاص معاونت درمان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه‌های نظارتی درمان نیز با تیم‌هایی مشتمل بر واحدهای نظارتی اورژانس پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی، مامایی، آزمایشگاه، تصویربرداری دندانپزشکی، درمانگاه‌های شبانه روزی و دندانپزشکی، ۱۳۷ بازدید کارشناسی و در حوزه تیم‌های مدیریتی بالغ بر ۱۶ بازید از مراکز مرتبط ستاد نوروزی انجام شده که جمعا تحت عنوان آمار دهه اول ستاد نوروزی ۲۶۵ مورد بازدید نظارتی کارشناسی و ۳۶ مورد بازدید مدیریتی صورت پذیرفته است.


ویدیو : فوت 19 نفر بر اثر تصادف در نوروز در اصفهان