فوت‌وفن عکاسی از غذا : مثلی هست که می گوید «هر شکست پلی است برای پیروزی!» پس ...


مثلی هست که می گوید «هر شکست پلی است برای پیروزی!» پس شکست خوردن همیشه هم بد نیست. همه ما حق انتخاب داریم: می توانیم در نتیجه شکست های خود بداخلاق باشیم و غر بزنیم و از همه چیز شاکی باشیم. یا می توانیم شاد و پرهیجان باشیم و به دیگران نزدیک شویم.



پادشا: مثلی هست که می گوید «هر شکست پلی است برای پیروزی!» پس شکست خوردن همیشه هم بد نیست.

همه ما حق انتخاب داریم: می توانیم در نتیجه شکست های خود بداخلاق باشیم و همیشه ناله کنیم و غر بزنیم و از همه چیز شاکی باشیم. یا می توانیم شاد و پرهیجان باشیم و به دیگران نزدیک شویم. شکست هم می تواند انسان ها را به هم نزدیک کند. به طور مثال، وقتی در برف لیز می خوریم و زمین می افتیم، می توانیم خجالت بکشیم و عصبانی شویم که دیگران ما را نگاه می کنند. یا می توانیم بخندیم و باعث خنده ناظران این اتفاق هم بشویم.

این مساله در زندگی آنلاین و مسایل تکنولوژیک هم مصداق دارد. تقریبا همه کاربران اینستاگرام دوست دارند بهترین بخش های زندگی خود را به تصویر بکشند و با دیگران به اشتراک بگذرند. یا کاربران توئتر، همیشه مسایل عالی را توئیت می کنند. اما گاهی با تغییر نگاه به مسایلی که اشتباه پیش می روند، می توانیم به دیگران نیز دید متفاوتی ببخشیم.

به طور مثال، من میخواستم این کیک زیبای موز و بلوبری را خیلی دقیق و درست برش بدهم و یک تکه سالم از آن خارج کنم و سپس عکس بگیرم. اما این امر میسر نشد و تکه کیک خرد شد. من ناامید نشدم. قسمت برش خورده را خالی کردم، کمی میوه بلوبری داخل سوراخ گذاشتم و عکس کاملی از کیک گرفتم.

برشی که روی کیک ایجاد شده است صاف و درست نیست اما من به جای اعتراض و ناامیدی، سعی کردم شرایط را بهتر نمایش دهم و نتیجه عکسی شد که در پایین می بینید.

آتلیه عکاسی , عکاسی صنعتی , عکاسی

من وقتی این کیک شکلاتی را پختم و تزئین کردم، ابتدا بی خیال عکاسی از آن شدم زیرا هنگام ریختن شکلات روی آن خرابکاری کرده بودم. مایع شکلات بسیار غلیظ بود و آن طور که می خواستم از کناره های کیک به سمت پایین سرازیر نمی شد. به همین دلیل کمی کیک را گرم کردم شاید شکلات کمی نرم شود و به سمت پایین بیاید که اوضاع بدتر شد. به همین دلیل، به جای اینکه ناامید و خسته شوم، از قسمتی که سالم تر بود عکس گرفتم تا با دوستانم در اینستاگرام به اشتراک بگذارم. در این عکس هم کمی خرابکاری من دیده می شود اما مسلما کسی متوجه آن نخواهد شد.

آموزش عکاسی , دوربین عکاسی , مسابقه عکاسی

عکس های زیر هر دو تصویر یک کاپ‌کیک هستند . اما نمونه سمت راست به هیچ عنوان هوس برانگیز و زیبا دیده نمی شود و حس کتاب های آشپزی را به بیننده القا می کند. بنابراین، برای نمایش بهتر این کیک خوشمزه، کمی عقب بروید و و در پس زمینه کادر خود نیز از خوراکی یا وسایل مرتبط استفاده کنید تا عکس زیباتر دیده شود. باید طوری کادر ببندید که روی کیک فوکوس و تصاویر پشت، تار شوند.

عکاسی کودک , خرید دوربین عکاسی , عکاسی پرتره

همان طور که در عکس بالا می بینید لایه های کیک شکسته و کج و معوج شده اند. من همه هدفم این بود تا لایه های مختلف این کیک را به تصویر بکشم اما کیک ها ناامیدم کردند. البته این ناامیدی خیلی طول نکشید، زیرا سمت دیگر کیک کاملا سالم بود و می شد خیلی راحت عکس زیبایی از آن گرفت.

قیمت دوربین عکاسی , عکاسی عروسی , آتلیه عکاسی عروس

وقتی در مورد غذا یا کیک های قالبی خرابکاری می کنید، به جای اینکه از تکه خرد و له شده عکس بگیرید از باقی کیک که سالم است عکاسی کنید. یا اگر بخشی از شکلات روی کیک به هم ریخته و نامرتب شده است، سعی کنید از بخش سالم آن عکس بگیرید.

همیشه حتی در سوژه های به هم ریخته و خراب هم به دنبال قسمت های سالم باشید تا عکس های زیبایی بگیرد. زندگی کوتاه تر از این است که مدام غر بزنید و اعتراض کنید و به خود بد بگذرانید.


ویدیو : فوت‌وفن عکاسی از غذا