فناوری سونار برای تلفن‌های هوشمند : استفاده از انگشتان برای کنترل و انجام کارها ...


استفاده از انگشتان برای کنترل و انجام کارها به وسیله‌ی تلفن‌های هوشمند اگرچه از بسیاری از روش‌های دیگر آسان‌تر به نظر می‌رسد، ولی همواره کسانی هستند که از این درجه از سختی هم شکایت دارند! zoomit.ir - ‫کاوه جهان آرای‬‎: استفاده از انگشتان برای کنترل و انجام کارها به وسیله‌ی تلفن‌های هوشمند اگرچه از بسیاری از روش‌های دیگر آسان‌تر به نظر می‌رسد، ولی همواره کسانی هستند که از این درجه از سختی هم شکایت دارند! البته این همیشه به تنبلی شخص مربوط نیست و گاهی از اوقات کوچک بودن صفحه‌نمایش در ابزارهایی همچون ساعت‌های هوشمند یا بزرگ بودن اندازه انگشتان فرد یا حتی عملکرد نادقیق صفحه‌نمایش، موجب می‌شود فرد از کار کردن بر روی این صفحات کوچک خسته شده و به راه‌های جدیدی بیاندیشد.

مدارک لازم برای کارت ملی هوشمند , شماره تلفن آمریکا برای ساخت اپل آیدی , ضد خواب هوشمند برای رانندگان

یکی از راه‌ها برای ساده‌تر کردن انجام کارها توسط گوشی‌های هوشمند بهره‌گیری از فناوری سونار است که دانشمندان در دانشگاه واشنگتن به فکر استفاده از آن افتاده‌اند و نام آن را FingerIO گذاشته‌اند. این فناوری تلفن هوشمند را به یک دستگاه سونار تبدیل می‌کند که می‌تواند حرکات دست کاربر را دنبال کرده و دستورات رسیده از انگشتان فرد بر روی نزدیک‌ترین سطح در دسترس یا حتی بر روی هوا را اجرا کند.

مشابه فناوری سونار، FingerIO نیز با ارسال پیاپی امواج صوتی غیرقابل شنیدن توسط بلندگوهای دستگاه و دریافت بازتاب آن‌ها به وسیله‌ی میکروفون‌ها و محاسبه‌ی زمان رفت و برگشت امواج اقدام به تشخیص حرکات انگشتان دست می‌کند. البته با توجه به اینکه بیشتر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار تنها از یک میکروفون استفاده می‌کنند، بنابراین می‌بایست تعداد حسگرهای درون این ابزارها را برای تجهیز به این فناوری افزایش داد.

با تحلیل میزان زمانی که بین ارسال و دریافت یک موج سپری می‌شود، می‌توان موقعیت انگشتان کاربر را در فضا تشخیص داد؛ دقت چنین روشی حدود ۸ میلی‌متر است. برخلاف سامانه‌های مبتنی بر دوربین برای تشخیص حرکات، FingerIO حتی زمانی که ابزار شما توسط لباس شما پوشیده شده است (برای مثال زمانی که در جیب شما قرار گرفته است یا آستین شما بر روی ساعت هوشمندتان قرار گرفته است) به کار خود ادامه می‌دهد. فناوری‌هایی همچون رادار نیز در سوی دیگر، با وجود دقت بالا به دلیل نیاز به توان سخت‌افزاری و پردازشی بالایی که دارند، گوی رقابت را به سونار می‌بازند.

تلفن هوشمند ویژه بازی , مدارک لازم برای تعویض کارت ملی هوشمند , راه هایی برای غلبه بر ناکارآمدی فناوری

از جمله کاربردهای پیشنهادی برای چنین فناوری می‌توان به کنترل پخش موسیقی یا صدای دستگاه یا حتی نوشتن متن در هوا اشاره کرد که به ویژه برای راحتی کار با ساعت‌های هوشمند بسیار مناسب به نظر می‌رسند. آزمون‌های اولیه این دستگاه نشان از کارکرد موثر آن در کاربری به وسیله‌ی یک اپ اندرویدی بر روی یک دستگاه تلفن هوشمند معمولی موجود در بازار و یک ساعت هوشمند اختصاصی شده به وسیله‌ی دو میکروفون، داشتند. به وسیله‌ی همین ابزارها شما می‌توانستید بر روی صفحه‌نمایش تلفن‌هوشمند خود بنویسید یا هر سطحی همچون سطح میز یا سطوح دیگر کنار خود را به محلی برای نوشتن و اجرای دستورات خود تبدیل کنید.

نتایج این تحقیقات به زودی در کنفرانس CHI در سن جوزه کالیفرنیا به اطلاع جامعه‌ی علمی می‌رسد.


ویدیو : فناوری سونار برای تلفن‌های هوشمند