فغانی سوت قطع بازی را زد، نه پایان بازی : وکیل بین المللی فوتبال ایران، گفت:درصورتی ...


وکیل بین المللی فوتبال ایران، گفت:درصورتی که داور مسابقه سوت قطع بازی را زده و سوت پایان را نزده باشد، باید دیدار تراکتورسازی و نفت تهران تکرار شود. ایرنا: غلامرضا رفیعی گفت: نکته اصلی بازی تراکتورسازی و نفت تهران این است که آیا فغانی داور مسابقه در پایان بازی سوت پایان را به صدا در آورده یا بازی را به سبب ورود تماشاگران قطع کرده است.

وی ادامه داد:آنچه که ما درتلویزیون دیدیم قطع بازی بود و نه خاتمه بازی. اصلا هیچ چیز شبیه به پایان بازی نبود. به اعتقاد من باید در درجه اول آقایان سکوت خود را بشکنند و فغانی وناظر بازی اعلام کنند که آیا آن سوت، سوت خاتمه بازی بود یا سوت قطع بازی. به نظر من سوتی که فغانی زد و با توجه به محاسبه دقایق بازی این سوت برای پایان نبود زیرا اصلا وقت قانونی نبود.

وی ادامه داد: هزاران نفر به داخل ورزشگاه ریختند و طبق قوانین فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) داور در این صحنه مجبور به قطع بازی است و هیچ راه دیگری ندارد پس همه این ها نشان می دهد که فغانی بازی را قطع کرده است.

کارشناس حقوقی فدراسیون فوتبال، گفت: اگراین اتفاق درهرکجای جهان رخ می داد ابتدا باید فدراسیون فوتبال ناظرو داور بازی را فرامی خواند تا ازخاتمه یافتن بازی اطلاع پیدا کند و بعد تصمیم گیری کنند. اگر فدراسیون فوتبال و داور ادعا کند که سوت پایان بازی را زده با آن چیزی که مردم دیدند مغایرت دارد.

وی تصریح کرد: اگر وقت اضافه بازی و آسیب دیدگی یکی از بازیکنان را محاسبه کنید به راحتی می توان متوجه شد که اصلا بازی خاتمه نیافته است.

وی اظهار کرد: اگر یک درصد از این اتفاقات در هر جای دنیا رخ می داد قطعا فدراسیون فوتبال خیلی سریع وارد مساله می شد و بعد از انجام بررسی های لازم قهرمان را مشخص می کرد.

رفیعی در پاسخ به این سئوال که آیا این بازی در صورت تکرار باید از دقیقه یک آغاز شود یا ازجایی که هواداران وارد زمین شده اند، گفت: این بازی قطعا باید تکرار شود و با توجه به حساسیت و شرایط آن این دیدار باید از ابتدا تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه گرفتن چنین تصمیمی ازسوی فدراسیون فوتبال تقریبا غیرممکن است، خاطرنشان کرد: اداره فوتبال کشورمان تابع مصلحت هایی است وهمین حالا هم اگر داوراعلام کند دراین بازی سوت قطع دیداررازده است به خاطر مصلحت نبودن اجازه اعلام این خبر را نمی دهند.

رفیعی افزود: تمام مسئولان فدراسیون فوتبال کشور در تبریز حضور داشتند و اتفاقات را دیدند. سئوال این است که آیا فغانی سوت قطع یا خاتمه بازی را زده است. اگر سوت قطع بازی بود بازهم تکرار می کنم طبق قانون فیفا این بازی باید تکرار شود.

وی تاکید کرد:دراین بازی اصول بازی جوانمردانه رعایت نشد و من به عنوان یک کارشناس و بیننده دیدیم که واقعیت چه چیزی است. چه ایرادی دارد در فوتبال مملکت ما تعارف را کنار بگذارند و قانون در آن اجرا شود.

وکیل بین المللی فوتبال ایران، گفت: فوتبال بازی جوانمردانه ای است آن هم درکشوری که مزین به آداب پهلوانی است.آنچه که درورزشگاه یادگار امام رخ داد نشانی ازپهلوانی مدیریت ورزش ایران نبود. شما نگاه کنید تا امروز هیچکس از مسئولان فدراسیون فوتبال در این باره حرف نزده است و آقای تاج هم فقط گفته با متخلفان برخورد می کنیم که این اظهار نظر هیچ فایده ای ندارد.

رفیعی با انتقاد از آرای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، گفت: معتقدم بسیاری ازآرای کمیته انضباطی ازجهات زیادی قابل نقد است.کمیته استیناف ما خیلی قوی تر از انضباطی عمل کرده است و آرای کمیته انضباطی ما اصلا مطابق قوانین فیفا نیست.


ویدیو : فغانی سوت قطع بازی را زد، نه پایان بازی