فصل ششم «مردگان متحرک»؛ خشونت بدون ترمز : فکر می کنید فصل ششم سریال "مردگان ...


فکر می کنید فصل ششم سریال "مردگان متحرک" خشن بود؟ نورمن ریدوس می گوید تازه هنوز چیزی ندیده اید! برترین ها: سریال "مردگان متحرک" محصول شبکه AMC هرگز سریالی نبوده که خشونت در آن کمتر شده باشد و فصل ششم این سریال نیز از این قضیه مستثنی نبوده است. همه چیز به کنار، کشته شدن فرضی گلن (با بازی استیون یون) و بازگشت پیروزمندانه او، حمله واکرها و گرگ ها به الکساندریا، مرگ دیانا مونرو (با بازی تووا فلدشا)، لیدر سابق الکساندریا و معرفی گروه جدیدی به نام "ناجیان" به سرکردگی فردی خطرناک و وحشی به نام نِگان (با بازی جِفری دین مورگان)، از لحظات کلیدی این فصل بودند.

مردگان متحرک , طرفداران سریال مردگان متحرک , دانلود سریال مردگان متحرک

در نیمه اول فصل ششم شاهد بودیم که بار دیگر بازماندگان سریال "مردگان متحرک" با مرگ دست و پنجه نرم کردند و با آنکه حالا گلن به این گروه بازگشته ولی سایه تهدیدآمیز نِگان (Negan) بدان معناست که خوشحالی مان از بازگشت گلن چندان دیر نمی پاید.
 
نورمن ریدوس که نقش داریل دیکسون، کاراکتر اصلی و محبوب طرفداران این سریال را بازی می کند، در گالری عکس اخیر خود در لوس آنجلس با Variety مصاحبه ای داشت که در این مصاحبه اظهار داشت که بینندگان هنوز اول راه هستند و هنوز چیزی ندیده اند... وی اینطور می گوید:

سریال مردگان متحرک , طرفداران مردگان متحرک , روز جهانی بدون خشونت

«حس می کنم اگه چیزی درباره این سریال بهتون بگم یکی از ماهواره های شبکه AMC با لیزر می زنه تو پیشونیم و میفتم می میرم. ولی اینو بگم که هشت اپیزود اول فصل ششم بهترین اپیزودهایی بودن که کار کردیم. خیلی خشونت در اونا بود و فشار زیادی رو ما بود. منظورم اینه که این فصل طوری بود که مثلاً اگه یه تیر رو روی کمون می ذاشتی و می کشیدی و تا پایان اپیزود اول می ذاشتی بره، اون تیر همینطور شتابش زیاد و زیادتر می شد. خیلی خیلی سخت بود.»

در واقع همینطور است، زیرا در نیمه دوم فصل ششم سریال "مردگان متحرک" با ارباب بدذاتی به نام نِگان آشنا خواهیم شد که بلاهای زیادی بر  سر بازماندگان گروه ریک خواهد آورد.

بیایید در مورد نِگان کمی بیشتر صحبت کنیم.

تا همین ماه گذشته گمانه زنی های زیادی در مورد اینکه آیا در فصل ششم با نِگان روبرو خواهیم شد یا خیر وجود داشت و بعد رسماً اعلام شد که جفری دین مورگان، بازیگر و طرفدار پر و پا قرص این سریال قرار است به زودی یکی از بزرگترین نقش های منفی این سری از رمان های مصور را بازی کند.

دنیای بدون خشونت , جهان بدون خشونت , جهانی بدون خشونت

نِگان رئیس کثیف و در عین حال اسرارآمیز گروه بزرگی از بازماندگان در واشینگتن به نام "ناجیان" (Saviors) است. در کتاب های مصور، ریک و بقیه افراد گروهش در الکساندریا مجبور می شوند که با آنها معامله کنند و در ازای پشتیبانی و محافظت، نیمی از آذوقه شان را به ناجیان بدهند. ولی همه چیز طبقه نقشه پیش نمی رود و عواقب مرگباری گریبانگیرشان می شود.

در واقع سریال تلویزیونی "مردگان متحرک" همیشه با نسخه اصلی کتاب های مصورش مطابقت ندارد، ولی با توجه به اینکه مورگان گفته که سعی دارد نِگان را تا جایی که ممکن است نزدیک به ورژن کتابی اش نگه دارد، انتظار داریم که ورود او به سریال برای گروه ریک خانمان سوز و فاجعه بار باشد...

اِیبراهام

ریک ابتدا زمانی با نِگان روبرو می شود که با گروه دیگری از بازماندگان در پایگاه شان که آن را هیلتاپ می نامند معامله ای انجام می دهد. وی با این معامله از شر نِگان و ناجیان (که در اینجا هنوز با آنها روبرو نشده) راحت می شود.

ریک و همراهانش بعداً گروه کوچکی از ناجیان را از بین می برند در حالیکه نمی دانند این کار چه تبعاتی برایشان در بر خواهد داشت. زمانی که ایبراهام با یوجین به جستجوی خوراکی می روند، ایبراهام از ناحیه سر هدف تیر ناجیان قرار می گیرد و بخاطر انتقام کارهایی که ریک انجام داده کشته می شود.

نمره منتقدین به سریال مردگان متحرک , بازی انلاین بدون خشونت , نام ریس ناجی ها در فیلم مردگان متحرک

در سریال، کاراکتر ایبراهام فورد (با بازی مایکل کادلیتز) تازه شروع به تغییرات کاملی کرده بود و داشت از موجودی خشن و بی ثبات که دیگری امیدی برایش نبود، تبدیل به فردی می شد که بالاخره توانست در گروه ریک جایی برای خودش پیدا کند. اگر این کاراکتر در اینجای داستان کشته شود واقعاً جای تأسف دارد، ولی کاراکتر او کاراکتری نیست که مردم زیاد از مرگش ناراحت شوند...

گلن

فکر می کنیم که تا این لحظه دیگر این قضیه بر همه مسجل شده باشد، ولی مرگ گلن در داستان مصور آن نیز بسیار  متأثر کننده است، زیرا بطور باورناپذیری خشونت آمیز و بی معنا است. کاراکترهای خیلی کمی در سریال "مردگان متحرک" هستند که از همان ابتدای سریال تابحال زنده مانده اند. گلن یکی از آن کاراکترهایی است که بسیار بسیار محبوب است و طرفداران فراوانی دارد و پس از ریک (با بازی اندرو لینکلن) دومین کاراکتری است که طولانی ترین سابقه زنده ماندن در این سریال را دارد، البته اگر مورگان جونز (با بازی لنی جیمز) را حساب نکنیم.

در کتاب های مصور، نِگان این گروه را غافلگیر می کند و برای انتقام از ریک بخاطر کشتن مردانش، با چوب بیسبال پوشیده از سیمش که نام آن را لوسیل گذاشته، وحشیانه گلن را تا حد مرگ می زند.

ترمیم مو و کاشت مو بدون جراحی , خشونت , ترمیم مو کاشت مو بدون جراحی

این صحنه فوق العاده وحشیانه، غیرمنتظره و بطور باورناپذیری ناراحت کننده است، به خصوص بخاطر اینکه همسرش، مگی (که باردار است و بارداری اش در نیمه اول فصل شش مشخص شد) و دخترخوانده اش سوفیا در این صحنه حضور دارند و متلاشی شدن سر گلن را مشاهده می کنند.

آیا باید سریال با کتاب های مصور مطابقت داشته باشد؟

شما را نمی دانیم ولی اگر شبکه AMC اینطور پیش برود و در این برهه گلن را بکشد و از سریال حذف کند، فکر نمی کنیم که طرفداران به دنبال کردن سریال ادامه دهند به خصوص اینکه گلن تازه از دنیای مردگان برگشته بود.

گلن از فصل اول تابحال راهی طولانی را طی کرده و رابطه عاشقانه اش با مَگی گرین (با بازی لورن کوهن) یکی از نقطه های روشن این سریال تاریک بوده است، به خصوص حالا که قرار است فرزندی را به این دنیای تاریک بیاورند.

گواهینامه بدون پایان خدمت , بخاری بدون دودکش , رمان بدون سانسور

البته دلیلی ندارد که تولیدکنندگان حالا این کار را بکنند و می توانند بجای گلن یک کاراکتر کم اهمیت تر را بکشند یا صرفاً این تکه از داستان را کاملاً حذف کنند. ولی واقعیت این است که یکی از شوکه کننده ترین و تعیین کننده ترین لحظات این سری از داستان های مصور همین لحظه است، بنابراین هیچ کس نمی تواند با اطمینان حرف بزند...

ولی از یک چیز مطمئن هستیم و آن همان شدت و حدتی است که نورمن ریدوس از آن بحث کرد. انتظار داریم که لحظات سخت تر و پر استرس تری را هنگام تماشای ادامه این سریال تجربه کنیم، به خصوص زمانی که اپیزود نهم فصل ششم سریال "مردگان متحرک" (The Walking Dead) در روز ولنتاین یعنی چهاردهم فوریه 2016 روی آنتن برود. بی صبرانه منتظر آن روز هستیم! 


ویدیو : فصل ششم «مردگان متحرک»؛ خشونت بدون ترمز