فشارخون بالا ودرمان آن :       بسیاری از افراد تا زمانی که مبتلا به بیماری‌های ...



 

 

فشارخون بالا , مواد غذایی مفید برای فشارخون بالا , فشارخون بالا در بارداری

 


بسیاری از افراد تا زمانی که مبتلا به بیماری‌های قلبی و حملات قلبی و سکته می‌شوند از وجود این بیماری مرموز در خود بی اطلاعند. پس همین حالا مراقب فشار خون خود باشید و با رعایت چند نکته ساده از بروز بسیاری از حوادث پس از آن جلوگیری کنید:

 

 

1- از غذاهای حاوی پتاسیم استفاده کنید.


موادی مثل طالبی و ماست و کشمش دارای پتاسیم بالایی هستند. پتاسیم به کنترل فشارخون کمک می‌کند. مطالعه‌ای روی 2600 مورد‌ آزمایشی نشان داد که خوردن 2000 میلی‌گرم پتاسیم در روز باعث کاهش فشارخون تا 4 میلی‌متر جیوه در مدت 5 هفته می‌شود، شما می‌توانید این مقدار را از طریق خوردن یک سیب‌زمینی پخته شده، یک موز بزرگ و 230 میلی‌گرم شیر به دست آورید.

 

علایم فشارخون بالا چیست , فشارخون بالا چندمین عامل مرگ در دنیا است , تنظیم فشارخون بالا

2- پرتقال بخورید.


تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که بالاترین سطح خونی ویتامین c را مصرف می‌کردند دارای کمترین میزان فشارخون بودند. محققان معتقدند ویتامین C به گشاد شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند شما می‌توانید میزان توصیه شده ویتامین C یعنی 60 میلی‌گرم در روز را با خوردن انواع میوه‌ها و سبزیجات به خصوص کلم بروکلی، انواع فلفل‌ها و مرکبات تامین کنید.

 

3- استرس خود را کنترل کنید.


از ملاقات با افرادی که شما را دچار استرس می‌کند دوری کنید. شیوه های کنترل استرس را بیاموزید و برای کاهش استرس حتما روزانه ورزش کنید. پیاده روی یکی از بهترین روش ها برای کنترل استرس است. آخر هفته را طوری برنامه‌ریزی کنید که با اعضای خانواده به کوه و پارک بروید.

 

آپلود فایل با حجم بالا , آپلود حجم بالا , آپلود فایل حجم بالا

 

4- سیر را در رژیم غذایی تان بگنجانید.


خوردن یک یا دو حبه سیر در روز یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای پایین آوردن فشارخون است. استفاده از سیر بسیار سریع خود را نشان می‌دهد و کاهش فشارخون اغلب بین 1 تا 3 ماه اتفاق می‌افتد.

 


5- غذاهایی مصرف کنید که چربی های اشباع آن کم باشد.

 

6- از مصرف زیاد نمک در پخت و پز و غذا خودداری کنید.پرهیز از غذاهای شور.

 

7- از نوشیدن الکل حتما اجتناب کنید

 

8- از روغن های امگا سه به جای روغن های جامد استفاده کنید ماهی بهترین منبع امگا سه است اسیدهای چرب امگا سه در ماهی، رگ‌های خونی را قابل ارتجاع نگه می‌دارند. طی تحقیقات مشخص شد افرادی که زیاد ماهی می‌خوردند و در کنار آن /کیلوگرم هم وزن کم کردند.

 

 

 

 


ویدیو : فشارخون بالا ودرمان آن