فساد در دربار پادشاهی عربستان : مجتهد فاش کننده اسرار دربار پادشاهی عربستان ...


مجتهد فاش کننده اسرار دربار پادشاهی عربستان بخشی دیگر از فساد ملک سلمان و فرزندان وی را فاش کرد. خبرگزاری تسنیم: مجتهد فاش کننده اسرار دربار پادشاهی عربستان بخشی دیگر از فساد ملک سلمان و فرزندان وی را فاش کرد.

فعال و فاش کننده اسرار دربار خاندان آل سعود معروف به مجتهد بخش دیگری از فساد دربار پادشاهی عربستان سعودی و فساد ملک سلمان و فرزندان وی را فاش کرد.

مجتهد در این باره در توئیتر اخیر خود بیانیه ای تحت عنوان " هشدار فوری به تمام خاندال آل سعود " که به امضای یکی از نوادگان ملک عبدالعزیز آل سعود بنیانگذار این خاندان پادشاهی سعودی رسیده، از گسترش دامنه فساد و اسراف و هدر دادن اموال عمومی از زمان به پادشاهی رسیدن ملک سلمان بن عبدالعزیز خبر داده و رقم این فسادها و اسراف ها را ۱۶۰ میلیارد دلار ( معادل ۶۰۰ میلیارد ریال سعودی ) اعلام کرده است.

وی افزوده است: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر ( ۳۷۵ میلیارد ریال سعودی ) برای حساب فرزندان ملک سلمان برداشت شده است.

براساس آن چه پایگاه السفیر در این باره نوشته و به نقل از نواده پادشاه سعودی درز یافته، وی می گوید: از طریق قراردادهای خرید سلاح و قراردادهای موسوم به طرح های توسعه حرمین و دیگر طرح ها و موارد ویژه و حساب های ویژه پادشاهی عربستان روزانه ۵۰ میلیون ریال سعودی به حساب پادشاه عربستان ( یا کسی که اختیار مهر پادشاهی را در دست دارد ) واریز می شود و این مبالغ برای هر چه بخواهد می توان هزینه کرد.

وی همچنین از وجود حساب جاری ویژه ای برای پادشاه عربستان سعودی خبر داده است، این حساب در " بانک الاهلی " به ارزش ۹ میلیارد ریال سعودی است و دربار، سازمان دارایی عربستان سعودی را ملزم کرده هر مبلغی که از این حساب هزینه می‌شود، فورا بانک این حساب را پوشش دهد، همچنین مضافا بر این روزانه ۲ میلیون بشکه از صادرات و عایدات صادرات نفتی عربستان سعودی به حساب محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی بنام پادشاه عربستان سعودی واریز می شود.


ویدیو : فساد در دربار پادشاهی عربستان