فروش سینما آزادی معادل یک مغازه 12 متری : در حال حاضر سینما «آزادی» به عنوان ...


در حال حاضر سینما «آزادی» به عنوان بهترین سینمای کشور، سال گذشته تنها حدود چهار و نیم میلیارد تومان فروش داشته که اگر هزینه های آن را حساب کنیم، می بینید که فروشش از یک مغازه 12 متری در تهران کمتر است! هفت صبح: جنجال هایی که با شروع سال جدید دامنگیر سینمای ایران شد همچنان ادامه دارد و نگرانی سینماداران از وضعیت پیش رو نشانگر آن است که این اتفاقات موجب عدم اعتماد مردم به سینما شده است. چند روز پیش گزارشی خواندید از افت 20 درصدی مخاطبان سینما و حالا رییس هیات مدیره انجمن سینماداران می گوید:

«به دلیل عدم امنیتی که بر سینما حاکم شده است مردم از آمدن به سینما دلزده شده اند».

محمد قاصد اشرفی درباره وضعیت این روزهای گیشه سینماها گفت:«فروش فیلم ها بسیار پایین است، از زمانی که حواشی برای سینما ایجاد شد، ناگهان حضور مخاطبان در سینما بسیار افت کرد. شاید بتوان گفت که سینماها پس از برداشته شدن آن دو فیلم و به دلیل عدم امنیتی که در ذهن مخاطبان تداعی شد با 70 درصد افت استقبال مخاطبان رو به رو شدند».

او به ایسنا گفت:«در ابتدای سال، شور و هیجان بسیاری در سینما ایجاد شده بود و با آن وضع امید داشتیم که بتوانیم با ژانرهای متنوعی که امسال با آن رو به رو هستیم، فروش مناسبی داشته باشیم اما متاسفانه حواشی ایجاد شده مشکلات بسیاری را هم برای مخاطبان و هم برای سرمایه گذاران و تهیه کنندگان ایجاد کرد. در حال حاضر کسی حاضر نیست فیلمش را اکران کند و مخاطب هم در سینما احساس امنیت نمی کند».

رییس هیات مدیره انجمن سینماداران در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا «نارنجی پوش» هم فروش خوبی ندارد؟ بیان کرد:

«بله، اگر در حالت عادی بودیم این فیلم بسیار بیشتر از شرایط فعلی می فروخت. در حال حاضر «نارنجی پوش» بیشتر در سینماهای شهرداری فروش خوبی دارد، چرا که شهرداری پشت این فیلم ایستاده است».

او در عین حال گفت:«البته این مشکلی در سینمای ایران است که هرکس در هر قسمتی که سرمایه گذاری می کند، می خواهد تنها آن بخش را نجات دهد در حالی که هر فیلمی که ساخته می شود برای کل سینمای ایران است».

اشرفی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه «افت استقبال مخاطبان از سینماها به دلیل پرفروش بودن دو فیلم برداشته شده بود یا دلزده شدن مخاطب؟» گفت:«با قاطعیت می گویم افت فروش و استقبال به دلیل دلزده شدن و به نوعی ترسیدن مردم از فضای سینماست. اکنون اگر تصمیم گیران این عرصه در سالن های سینما حاضر شده و وضعیت را از مردم بپرسند، مشاهده می کنند که مردم برای سینما آمدن دلزده شده اند».

او توضیح داد:«وقتی ما با مخاطب صحبت می کنیم می بینیم که او احساس می کند ممکن است در سینما امنیت خانوادگی او به خطر بیفتد و از این موضوع وحشت دارند که این ترس ناشی از همان حواشی است. آن حواشی موجب شد که خانواده ها با سینماها تماس بگیرند و بپرسند که اگر این فیلم مشکل خانوادگی ندارد به سینما بیایند! در حالی که آن دو فیلم برداشته شده، مشکلات حادی نداشتند اما اتفاقات به نوعی رقم خورد که چنین تصوری را در ذهن خانواده ها القا کرده است».

اشرفی در ادامه سخنانش به دریافت عوارض و مالیات از سینماها (آن هم در این شرایط) اعتراض کرد و گفت:«در حال حاضر سینماها مجبورند 11 درصد از فروش خود را به مالیات و عوارض شهرداری اختصاص دهند، در حالی که در سایر کشورها به سینما کمک می شود اما اینجا شهرداری آستین بالا زده تا به سینما فشار بیاورد».

این سینمادار در این بخش از سخنانش با تاکید بر اینکه همه سینماداران نگران وضعیت آینده کاری شان هستند، اظهار کرد:«متاسفانه کسی نیست که به این نگرانی ها توجه کند. تنها اگر فیلمی یکی، دو میلیارد فروش کند آن را در بوق و کرنا می کنند اما از بقیه فیلم ها چیزی نمی گویند!»

وی ادامه داد:«در حال حاضر سینما «آزادی» به عنوان بهترین سینمای کشور، سال گذشته تنها حدود چهار و نیم میلیارد تومان فروش داشته که اگر هزینه های آن را حساب کنیم، می بینید که فروشش از یک مغازه 12 متری در تهران کمتر است!


ویدیو : فروش سینما آزادی معادل یک مغازه 12 متری