فرهاد مجیدی، همشهری اولادی است؟ : اینجا قادیکلاست؛ روستایی در استان مازندران. ...


اینجا قادیکلاست؛ روستایی در استان مازندران. عادل فردوسی پور در شبی که فرهاد مجیدی میهمان 90 بود، از شماره هفت آبی ها پرسید که پشت پرده پسوند «قادیکلایی» در شناسنامه او چیست. فرهاد مجیدی هم جواب داد: «قادیکلا یکی از محله های ساری است که پدرش اصالتا اهل آنجاست»



هفته نامه تماشاگران امروز:
اینجا قادیکلاست؛ روستایی در استان مازندران. عادل فردوسی پور در شبی که فرهاد مجیدی میهمان 90 بود، از شماره هفت آبی ها پرسید که پشت پرده پسوند «قادیکلایی» در شناسنامه او چیست. فرهاد مجیدی هم جواب داد: «قادیکلا یکی از محله های ساری است که پدرش اصالتا اهل آنجاست» اما این حرف فرهاد مجیدی باعث شد مازندرانی های زیادی علیه او موضع بگیرند، دلیل این اتفاق چیست؟

فرهاد مجیدی , ماشین بنتلی فرهاد مجیدی , گل فرهاد مجیدی به بیرانوند

از پارچین تا میرداماد


در استان مازندران روستاهای زیادی هستند که نام مشترکی دارند. نیازی نیست جای دوری برویم. سه روستا به نام قادیکلا در استان مازندران وجود دارد. یکی قادیکلایی که در حاشیه شهر بابل و جود دارد و محله ای با سابقه 100 ساله است، روستای دیگری که در مازندران به نام قادیکلا شناخته می شود، روستایی در بخش چهاردانگه ساری است اما قادیکلایی که اصالت پدر فرهاد مجیدی به آنجا برمی گردد، در استان مازندران به قادیکلای بزرگ شناخته می شود؛ روستایی در حاشیه قائمشهر که در سال های گذشته به یکی از محله های شهر تبدیل شده است.

این محله کمتر از 3 هزار نفر جمعیت دارد و پدر فرهاد مجیدی پیش از اینکه ازدواج کند، در آنجا زندگی می کرده اما سال ها پیش به خاطر شغل پدر در صنایع دفاع به پارچین ورامین آمدند؛ هر چند که فرهاد مجیدی همیشه در گفتگوهایش ادعا می کند دوران کودکی را در خیابان میرداماد تهران زندگی کرده.

یک روزنامه نگار ورزشی بعد از حضور فرهاد مجیدی در 90، خاطره ای از مجیدی جوان در فیس بوک نوشت که در بخشی از آن ادعا کرده بود: «وقتی برادرش گفت ما در کانکس های صنایع پارچین قد کشیده ایم با لحنی آمرانه گفت: اینو ننویسیا. بنویس ما بچه میردامادیم! حتی بعد از مصاحبه به سردبیر آن هفته نامه گفت: اگر ننویسید میرداماد دیگه نه من نه شما.»

همشهری مهرداد اولادی

رضا قصابی یکی از اهالی قدیمی محله قادیکلاست. او که از آشنایان قدیمی پدر فرهاد است به هفته نامه تماشاگران امروز می گوید: «پدر آقای مجیدی در تمام این سال ها، چند ماه یک بار به قادیکلا سر می زنند و حالی از قوم و خویش می پرسند. آقای مجیدی اینجا فامیل زیادی دارد.»

روستای 3 هزار نفری قادیکلا غیر از فرهاد مجیدی یک فوتبالیست مشهور دیگر هم به فوتبال ایران معرفی کرده. مهرداد اولادی قادیکلایی که پدرش با پدر فرهاد مجیدی آشنایی دیرینه ای دارد اما هر قدر که مهرداد اولادی به اصالت مازندرانی اش می بالد و دوست دارد به عنوان یک قادیکلایی شناخته شود، فرهاد مجیدی تمایلی به این موضوع ندارد. او حتی وقتی در موقعیتی قرار می گیرد، ترجیح می دهد بگوید اصالت پدرش مازندرانی است، نه خودش!

ساری یا قائمشهر؟

فرهاد مجیدی در گفتگویی که با عادل فردوسی پور داشت، ادعا کرد روستای قادیکلا یکی از محله های ساری است.

گویا این موضوع اهالی قادیکلا را ناراحت کرده. همه اهالی قادیکلا خودشان را قائمشهری می دانند و روی این موضوع حساسیت زیادی دارند.

بعضی از جوانان قادیکلا این حرف را به حساب این گذاشتند که فرهاد مجیدی اصالت قائمشهری را در شأن خودش ندیده و ترجیح داده خانواده پدری اش را به ساری بچسباند؛ آن هم در حالتی که قادیکلا تا مرکز ساری چیزی بیش از 30 کیلومتر فاصله دارد.

رضا قصابی که از اهالی قدیمی قادیکلاست، می گوید: «حالا یک اشتباهی کرده. احتمالا چون زیاد به اینجا سر نمی زند این اشتباه را کرده اما عیبی ندارد. فرهاد مجیدی از چهره های شناخته شده ماست و به او افتخار می کنیم.»


ویدیو : فرهاد مجیدی، همشهری اولادی است؟