فدراسیون فوتبال عربستان دوباره تهدید کرد: یا کشور ثالث یا کناره‌گیری : آیا ...



فدراسیون فوتبال , تهدید ایران توسط عربستان , جایگاه فدراسیون قایقرانی در کشور

آیا فدراسون فوتبال ایران هم قاطع عمل خواهد کرد؟

فدراسیون فوتبال عربستان دوباره تهدید کرد: یا کشور ثالث یا کناره‌گیری

فدراسیون فوتبال عربستان بار دیگر تاکید کرد که به هیچ وجه حاضر نیست در ایران به میدان برود و در صورت مخالفت AFC از لیگ قهرمانان آسیا کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، باشگاه‌های عربستانی چند هفته پیش در اقدامی هماهنگ اعلام کردند که حاضر نیستند در خاک ایران به میدان بروند.

باوجود آنکه این احتمال وجود دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست سعودی‌ها برای بازی کردن با نمایندگان ایران در کشور ثالث مخالفت کند اما فدراسیون فوتبال عربستان تاکید کرد که به هیچ وجه حاضر نیست در ایران به میدان برود.

احمد الخمیس دبیر کل فدراسیون فوتبال عربستان و عضو کمیته برگزاری بازیها در کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفت‌و‌گویی که با روزنامه الریاضیه عربستان داشت گفت: ما پیش از این تاکید کردیم که تا زمان عادی نشدن روابط ایران و عربستان به هیچ وجه در ایران به میدان نخواهیم رفت. این تصمیم ما قطعی است و اصلا بازگشتی در آن وجود ندارد. اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا با خواسته ما مخالفت کند بدون شک از لیگ قهرمانان آسیا کناره گیری خواهیم کرد.

او ادامه داد: بازی کردن تیم‌های اماراتی در ایران به این معنا نیست که ما هم به خاک این کشور می‌رویم. کنفدراسیون فوتبال آسیا تا 15 مارس به ایران و عربستان فرصت داده است و اگر مشکل حل نشود باید در کشور ثالث به میدان رفت. ما قطر را پیشنهاد داده‌ایم و کمیته برگزاری بازیها در کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت کرده است. اگر ایران پیشنهاد خود را ندهد بازی در کشور قطر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، با این موضع‌گیری تکراری اما جدید فدراسیون فوتبال عربستان پس از برگزاری هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا و میزبانی عالی نمایندگان ایران و ایجاد زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال تغییر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا و برگزاری دیدار‌های ایران و عربستان در خاک دو کشور باید دید موضوع فدراسیون فوتبال ایران در ادامه کار چگونه خواهد بود و این موضع‌گیری به همان قاطعیت سعودی‌ها و هم‌راستا با منافع ملی ایران خواهد بود یا خیر؟

 

اخبار ورزشی - ایسنا


ویدیو : فدراسیون فوتبال عربستان دوباره تهدید کرد: یا کشور ثالث یا کناره‌گیری