فخرفروشی حمام‌ کاشی‌کاری شده! : حمامی که در ادامه مطلب برایتان مثال زده ایم، ...


حمامی که در ادامه مطلب برایتان مثال زده ایم، نمونه بسیار زیبا از هنر کاشی‌کاری به سبک مدرن است. با الهام از این ترکیب می توانید حمام ساده خانه را به یکی از شاهکارهای طراحی تبدیل کنید.



پادشا: حمامی که در ادامه مطلب برایتان مثال زده ایم، نمونه بسیار زیبا از هنر کاشی‌کاری به سبک مدرن است. با الهام از این ترکیب می توانید حمام ساده خانه را به یکی از شاهکارهای طراحی تبدیل کنید.

1. کاشی‌های شادی‌آور
کاشی کاری , کاشی کاری اسلامی , کاشی کاری سنتی

همان که در تصوی می بینید، در این حمام از دو نوع کاشی یک اندازه با شکل و قالب متفاوت استفاده شده است که نوعی درخشش و شادی خاصی به بیننده می بخشند. تم اصلی دیوارها و کابینت ها نیز سفید هستند. وان تخم‌مرغی زیبایی که در گوشه ای از حمام کار شده است نیز تناسب بیشتر با فضا دارد و جلوه و زیبایی به آن بخشیده است. نصب شیر آب وان روی زمین و در کنار وان باعث شده است تا بتوان از لبه های وان به عنوان تاقچه ای برای قرار دادن وسایل حمام بهره گرفت. 


2. تجمع انباری‌ها
آموزش کاشی کاری روی دیوار , کاشی کاری آشپزخانه , کاشی کاری معقلی

با اینکه این حمام زیبا اندازه خیلی بزرگی ندارد، اما فضای ذخیره زیادی در آن تعبیه شده است. این فضا در نتیجه کشوهای بزرگ و جادار، کمد حمام، کابینت های بلند و دیواری به وجود آمده است. همه کمد و کابینت های حمام سفید نقاشی شده اند که بسیار شیک و باکلاس است و باعث می شود تا فضا بزرگ تر از آنچه هست، دیده شود. 

3. ایجاد تحول
تاریخچه کاشی کاری , کاشی کاری سنتی ایران , کاشی کاری قدیمی ایرانی

وقتی شیر آب روشویی را در دل دیوار کار کنید، نه تنها تحولی در طراحی های کلاسیک ایجاد کرده اید، بلکه باعث زیبایی بیشتر و راحتی در تمیز کردن سینک نیز شده است. کابینتی که زیر سینک قرار دارد و برای قرار دادن بسیاری از وسایل حمام جا دارد. 

4. تمیزکاری فوری
کاشی حمام , کاشی کاری اصفهان , کاشی کاری ایرانی

نصب شیرآلات دستشویی در دیوار این مزیت را دارد که بسیار سریع و بی مشکل می توان سینک و اطراف آن را شست و تمیز کرد. همیشه برای تمیز کردن سینک دستشویی، فضای پشت شیر آب سرش کلاه می روی از تمیز شدن دایم بی نصیب است. این باعث جرم گرفتن آن منطقه می شود. اما با نصب شیرآب  در دیوار دیگر از این درد قدیمی راحت خواهد شد. 

5. کاشی‌کاری به سبک قالی
شعری زیبا کاشی کاری , کاشی کاری و آینه کاری , کاشی کاری و آیینه کاری

کاشی های شش ضلعی موجود در این حمام در وسط اتاق کار شده و جلوه ای چون قالی به آن بخشیده است. حاشیه هایی که از همان کاشی در زمین کار شده اند در کنار سنگ های مرمر کف بسیار هنرمندانه چیده شده اند و تصور می کنید فرشی با طرح برجسته در حمام پهن است. 

6. آرامش در حمام همانند اسپا
صنعت کاشی کاری , کاشی کاری ایران , کاشی کاری چیست؟

در قسمت دوش حمام همه دیوارها سفید کار شده اند و یک دوش آب گرم بزرگ نیز وجود دارد که آن را از دیگر بخش های حمام جدا می کند. در کنار دوش، صندلی حمام کار شده است و روی آن سنگ مشکی قرار داده شده است تا در تضاد به سفیدی دیوارها، بیشتر جلب توجه کند.

7. بارش باران
کاشی کاری بناهای ایرانی , کاشی کاری مسجد شیخ لطف الله , کاشی‌کاری های دندریتیک

این دوش بخار بسیار زیبا به قدری بزرگ است که با باز کردن آب، گویا باران بر سرتان می بارد. وسایل و ابزارهای استفاده شده در این حمام همچون اسپاهای بیرون است که برای کسب آرامش و تمدد اعصاب به آنجا می روید. 

8. روشنایی حمام
همه نوع کاشی برای طراحی حمام شیک بنگاه من , کاشی کاری لاله اسکندری , عکس کاشی کاری های قدیمی تو مساجد

از دیگر مواردی که باید در مورد طراحی حمام رعایت کرد، نور و نورپردازی حمام است. مهتابی های باریک و کوچک که به صورت عمودی روی دیوارهای حمام  نصب می شوند، به محیط جلوه زیادی می بخشد. 

9. تزئین میز توالت 
طرح کاشی کاری سنتی , کتیبه کاشی کاری سوره انسان , کتیبه کاشی کاری سوره انسان دانلود رایگان

در برخی از حمام های بزرگ، بخشی به عنوان میزتوالت قرار دارد. برای زیباسازی این میز و کابینت زیر آنها در دوطرف آنها دو کمد دیواری بلند نصب کنید که از زمین تا سقف ادامه داشته باشند. برای کانتر آن نیز از سنگ مرمر رگه‌دار توسی استفاده کند. کمدها بهتر است سفید باشند تا در کنار موزاییک های طرح‌دار وشلوغ، به خوبی دیده شوند.  


ویدیو : فخرفروشی حمام‌ کاشی‌کاری شده!