فتح کره‌جنوبی بدون خون و خونریزی! : غروب شنبه یک روز خاص بود، حداقل برای مردم ...


غروب شنبه یک روز خاص بود، حداقل برای مردم کره‌شمالی. شاید «کیم جونگ اون» بیش از هرکول ۱۵۲ سانتیمتری خوشحال بود که سربازش در سرزمین دشمن قدرت‌نمایی کرده است. خبرگزاری تسنیم: از سال 1952 که آتش بس بین دو کره اعلام شد، هرچه از آنچه از کره جنوبی می‌گویند و می‌شنویم پیشرفت و ترقی در تمام زمینه‌ها بوده است و سهم کره شمالی در این بین انزوا و تاریکی خود خواسته که هر ساله شدت آن بیشتر می‌شود.

تمام پیش زمینه فکری همه ما از کره شمالی و کره جنوبی همین است و البته مشتی اخبار عجیب و غریب از سوال برانگیزترین کشور دنیا که کره‌ای‌ها برخلاف دیگر کشورها به آن جمهوری خلق کره می گویند. حالا در جریان بازی‌های آسیایی فرصتی فراهم است، برای دیدن و شناختن بیشتر کره و کره‌ای‌ها، چشم بادامی‌هایی که شبیه به هم هستند اما فقط در ظاهر.

از روز اول، همه منتظر تقابل دو کره بودند و واکنش مردم همسایه جنوبی به نیمه پاره شده شمالی. از ابتدا همه چیز خوب و عالی بود و اوج آن مراسم افتتاحیه که جنوبی‌ها برای شمالی‌ها سنگ تمام گذاشتند. اهتزار پرچم کره شمالی در کشوری که آن را خطری بالقوه برای خود و منطقه می‌داند، به حکم قوانین نانوشته ورزش میسر شده است و از قضا جنوبی‌ها در میدان ورزش برای همسایه‌شان سنگ تمام می‌گذارند.

مردم کره جنوبی طوری ورزشکاران کره شمالی را تشویق می‌کنند که انگار ورزشکاران کشور خودشان در میدان هستند و پسوند شمالی و جنوبی برای آنها رنگی ندارد. اوج این حمایت و پشتیبانی در رقابت وزنه برداران در دسته 56 کیلوگرم بود که «اوم یون چول» از کره شمالی بالاتر از همه رقبا بر سکوی قهرمانی ایستاد. از ابتدای مسابقه نگاه تمام سالن به او بود و حمایت سکوهای ورزشگاه دنبالش. همه می‌خواستند سرانجام کار را ببینند و اینکه پرچم کره شمالی چطور در خاک جنوبی‌ها بالا می‌رود.

در نهایت «چول» کاری که همه در انتظارش بودند را انجام داد و در همین اولین روز مسابقات پرچم کره شمالی را در خاک همسایه بالا برد. چه شور و حالی داشت، هرکول 152 سانتیمتری همسایه شمالی. یک سالن از او حمایت می‌کرد و او با پرچم کره شمالی دور افتخار می‌زد. بله! در خاک کره جنوبی با پرچم کره شمالی شادی می‌کرد. «چول» با پرچم کره شمالی روی دوش، سکوی اهدای مدال را بالا رفت و با ژستی مانند کیم جونگ ایل (رهبر پیشین کره شمالی) و کیم جونگ اون (رهبر فعلی کره شمالی)، با سلام نظامی و پرستیژ یک شهروند کره شمالی!

«چول» خواسته یا ناخواسته آنچه رهبر کشورش به آن فخر می‌ورزد را در خاک دشمن به نمایش گذاشت. بله! در خاک کره جنوبی آنچه تقبیح می‌شود، تبلیغ شد، بدون خون و خونریزی با کمترین تلفات! غروب شنبه شاید کیم جونگ اون بیش از هرکول 152 سانتیمتری خوشحال بوده که سربازش در سرزمین دشمن قدرت نمایی کرده است. فتح او اگر حتی به اندازه یک مدال طلای خشک و خالی هم باشد برای کیم جونگ اون و هوادارانش یک دنیا می‌ارزد، حتی اگر این ارزیدن به بهای تداوم سال‌ها انزوا باشد.

«یون چول» امروز سد را شکست و در روز اول بازی‌ها اتفاق ویژه خبری مسابقات را رقم زد. حالا باید منتظر روزهای آینده باشیم و واکنش‌ها پس از قهرمانی‌ها و مدال آوری‌های دوباره کره‌ای‌ها را ببینیم. فعلاً که شمالی‌ها کار را با یک جوان ریز نقش آغاز کردند، جوانی که ضمن کسب مدال طلا رکوردهای مختلف را هم یکی پس از دیگری شکست.


ویدیو : فتح کره‌جنوبی بدون خون و خونریزی!