فتح‌الله‌زاده:4 تیم نکونام را می‌خواهند/با قلعه‌نویی قهر نبودم‌ که آشتی کنم :



زیر نظر رئال و بایرن مونیخ آکادمی تشکیل می‌دهم/4 تیم نکونام را می‌خواهند

فتح‌الله‌زاده: با قلعه‌نویی قهر نبودم‌ که آشتی کنم/نمی‌گذارم مشکلات به‌ استقلال لطمه بزند

خبرگزاری مدیرعامل باشگاه استقلال هرگونه قهر و اختلاف با سرمربی این تیم را رد کرد گفت: مگر می‌شود مدیر عامل با سرمربی تیمش قهر باشد؟

 

قلعه نویی , امیر قلعه نویی , فتح الله زاده

اخبار ورزشی - به گزارش فارس، باشگاه استقلال با وجود مشکلاتی که در بعد مالی گریبان‌گیرش شده اما نتایج خوبی در هفته‌های اخیر گرفته است. مدیرعامل این باشگاه اعتقاد دارد مشکلات مالی همچنان وجود دارد اما در روند تیم تأثیر منفی نمی‌گذارد و او اجازه نخواهد داد استقلال از لحاظ فنی ضعیف شود.

فتح‌الله‌زاده در خصوص مسائل مختلف فوتبال و واگذاری مجموعه ورزشی کشوری صحبت‌هایی را با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، انجام داده است که متن آن را در زیر می‌خوانید.

چه خبر از تیم بی‌پول استقلال؟

آنگونه که می‌گویند نیست. مشکلات مالی را همه دارند و فکر می‌کنم تنها تیمی که مشکل مالی ندارد پرسپولیس است.

چطور؟

من در روزنامه‌ها خواندم که آنها برای پیروزی مقابل ذوب‌آهن 8میلیون تومان پاداش گذاشته‌اند. ما برای قهرمانی در جام حذفی چنین رقمی را گذاشتیم. البته باز هم می‌گویم که نقل من از روزنامه‌ها است.

شنیدیم که گفته‌اید، کار برای مدیریت با این شرایط مالی خیلی سخت شده است؟

واقعاً سخت شده است. من برای رتق و فتق امور باشگاه مدام می‌دوم و خیلی وقت است بازیکنان استقلال را ندیده‌ام حتی فرصت ندارم به محل تمرین بروم. بین دو نیم‌فصل بازیکنانی را اضافه کردیم و در این چند وقت نزدیک به یک‌میلیارد و صد میلیون تومان هزینه کرده‌ام و بیش از 150میلیون تومان برای بازیکنانی مثل کاماچو و ساموئل به عنوان بخشی از قراردادشان پول پرداخت کردم. در این بین به اشجاری و مجیدی هم پول‌هایی دادیم و متأسفانه هنوز نتوانستم به فرزاد حاتمی پولی بدهیم. ما پول خرج می‌کنیم اما انصافاً آنقدر هزینه‌ها بالا است که جواب نمی‌دهد. انصافاً سفر ما به شهر دورود 25میلیون تومان هزینه داشت و یا برای سفر به رشت نفری 200هزار تومان پول بلیت دادیم، شما تصور کنید بخواهیم 35 نفر را به آنجا بفرستیم، چقدر پول بلیتش می‌شود؟

با مسئولان وزارت در این خصوص و مشکلات استقلال صحبت نکردید؟

با آنها صحبت کرده‌ام و انصافاً وزیر ورزش هم تلاش می‌کند که مشکلات را حل کند اما تمام وزارتخانه‌ها دچار مشکل هستند و حتی بعضی جاها حقوق‌های خود را هم ندارند.

این مشکلات و شرایط تا چه زمانی ادامه دارد؟

تا همین حالا هم بین بازیکنان زیاد فرقی نگذاشته‌ایم. بازیکنی که اول فصل می‌آید باید یک چیزی بگیرد وگرنه قرارداد امضاء نمی‌کند. میانگین پرداخت ما 40درصد بوده است و فکر نمی‌کنم نسبت به تیم‌های دیگر رقم‌های پرداختی ما کمتر باشد. اما چون در چشم هستیم مدام ما را نقد می‌کنند.

‌ جریان هتل و عدم ورود کاروان تیم به آنجا چیست؟

بحث وساطت قلعه‌نویی نبود البته ایشان تماس هایی گرفت و من هم خودم با مسئول هتل صحبت کردم، ما اعتباری در آنجا داشتیم که برخی دوستان آن را لغو کرده بودند. بلافاصله چک فرستادم و قضیه حل شد اما اگر این کار را نمی‌کردم آیا بازیکنان را به هتل راه می‌دادند؟ متأسفانه یک عده می‌خواهند همه چیز را به هم بپیچانند. مد شده که هرچه موفقیت است برای دیگران به حساب می‌آید و هرچه بدبختی است برای بازیکنان.

گفته می‌شود که با قلعه‌نویی قهر بودید،‌ آشتی کردید؟

من با قلعه نویی قهر نبودم که بخواهم آشتی کنم. قبلاً هم گفته‌ام یکسری مسائل بود که بهتر است درون خانوادگی حل کنیم. مثلاً بین دو نیم‌فصل می‌توانستم بگویم تیم خوبی بسته‌ام و نیازی به بازیکن نیست اما وقتی دیدم سرمربی تیم به مهره‌های جدید احتیاج دارد، ریسک کردم و درخواست سرمربی را اجرا کردم. از این جهت می‌گویم ریسک چون همان یک میلیارد و صد میلیون را می‌توانستم به بازیکنان تیم بدهم.

با قلعه‌نویی صحبتی در این چند روز نکردید؟

با هم صحبت کرده‌ایم مگر می‌شود مدیرعامل با سرمربی قهر باشد؟ مدیر از سرمربی کی انتظاراتی دارد و بالعکس. باید با هم صحبت می‌کردیم و در خصوص مسائل مختلف تیم جمع‌بندی کنیم.

‌ پرسپولیسی‌ها هم که روی دور برد افتاده‌اند؟

من خوشحالم که بعد از مدتی ناکامی پرسپولیس چهار گل هم به نفت تهران زد. البته بچه‌های ما شیطان هستند و نگذاشتند به یک روز هم برسد و با شیطنت خود پنج گل به ابومسلم زدند.

ظاهراً روز پنج‌شنبه با چند پرتغالی جلسه‌هایی را برگزار کردید؟

چند نفر آمده بودند و در خصوص برخی بازیکنان ما پیشنهاداتی را مطرح کردند،‌ مثلاً تیم‌هایی از قطر،‌ کره‌جنوبی و چین، بازیکنان ما را می‌خواهند البته بحث‌های دیگری هم در خصوص مسائل فنی مطرح شد. من اعتقاد دارم کار باید زیربنایی باشد.

می‌خواهیم یک آکادمی زیر 16ساله‌ها در اروپا تربیت کنیم و اگر بتوانیم منفذی پیدا کنیم که یک آکادمی در اروپا تأسیس کنیم خیلی خوب می‌شود. من با تیم‌های آلمانی و حتی پرتغالی این مسئله را مطرح کرده‌ام که اتفاقاً‌ خوب هم پیش رفته‌ایم، می‌خواهیم بازیکنان زیر 16 سال تحت آموزش رئال مادرید، پورتو، بایرن مونیخ و لورکوزن قرار بگیرند و از خروجی آنها چند سال تیم را جلو ببریم که این حرکت انصافاً یک حرکت ماندگار است و کسانی که فنی باشند خواهند دید که این ایده بسیار جدید و ناب است که تا به حال کسی به آن فکر هم نکرده است.

می‌خواهیم شفاف در مورد نکونام بپرسیم. این قضایایی که هر روز مطرح می‌شود و هواداران استقلال را دچار سردرگمی کرده است چیست؟ آیا واقعاً نکونام پیشنهادی دارد یا خیر، ضمن آنکه مسئولان اوساسونا اعلام کردند دیگر نکونام را نمی‌خواهند؟ 

اول از همه باید بگویم مسئولان اوساسونا آنقدر دنبال نکونام آمدند و آنقدر ما به او اجازه ندادیم که برود که باعث ناراحتی مسئولان تیم اسپانیایی شد. مطمئن باشید اگر جواد اعلام آمادگی کند که به اسپانیا برود، اوساسونایی‌ها او را می‌خواهند اما واقعیت این است که یکی دو تیم خواهان به خدمت گرفتن نکونام هستند. ما هم می‌گوییم اگر قرار است نکونام برود هم باید به نفع استقلال باشد و هم به نفع خودش. ما باید با قلعه‌نویی در خصوص این مسئله صحبت کنیم و ببینیم که اگر نکونام برود با رفتنش تیم ضربه می‌خورد و آیا در آن نقطه بازیکنی می‌تواند جای نکونام را پر کند یا خیر؟ قطعاً تا 10 روز دیگر مشخص می‌شود که جواد نکونام در استقلال می‌ماند یا خیر،‌ او یا جدا می‌شود و یا تا پایان فصل در استقلال می‌ماند.

نگفتید آیا پیشنهادی دارد یا خیر؟

به جز اوساسونا دو سه تیم کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهان به خدمت گرفتن نکونام هستند. 

این روزها نفراتی مثل مشحون، داوری و مسئولان فدراسیون کاراته نسبت به حضور استقلال در مجموعه کشوری واکنش داشتند، در این خصوص چه صحبتی دارید؟

آقای مشحون به ما لطف دارند اما اگر مجموعه را تحویل بگیریم او موجر خواهد شد و شما می‌بینید که چه برنامه‌ای برای بسکتبال خواهم داشت. البته با تمام احترامی که برای این عزیزان قائل هستم مطمئن باشید که ما بالای 30میلیون هوادار داریم و با رشته‌هایی چون بسکتبال، دو و میدانی و کاراته سروکار داریم. من شرایط آنها را درک می‌کنم اما اینگونه نیست که بخواهیم کاری انجام دهیم و از صد جا اجازه بگیریم.

اگر این سه نفر موضع گرفته‌اند، 300نفر از کارشناسان هم موافق موضوع بوده‌اند و از تمامی نقاط کشور مردم می‌خواهند طومار جمع کنند و به خاطر این مجموعه به استقلال از احمدی‌نژاد تشکر کنند. من هم اعتقاد دارم باید به استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تیم‌های دیگر زمین‌ها را واگذار کرد. اگر کاره‌ای بودم یادگار امام را به تراکتور می‌دادم و نقش جهان را به سپاهان و ذوب‌آهن. ورزش ما باید پیشرفت کند. اجازه بدهید کشوری را بگیرم و به اتفاق مشحون کاری می‌کنیم که بسکتبال زیرورو شود. در دو و میدانی هم برنامه‌های زیادی داریم و می‌خواهیم تیم‌داری کنیم و می‌بینید که یک استقلالی در این رشته قهرمان خواهد شد.

از رشته‌های دیگر صحبت کردید، ظاهراً قرار است در رشته بوکس هم فعالیت کنید؟

هنوز این مسئله جدی نیست، شاید پرسپولیس شرکت کند اما من قبلاً با ناطق‌نوری صحبت کرده‌ام و اعلام آمادگی کردیم که یک تیم لیگ برتری داشته باشیم ولی هنوز از طرف آنها واکنش جدی ندیده‌ایم.

صحبت خاصی ندارید؟

من از هواداران استقلال انتظار دارم که بیشتر به ورزشگاه بیایند، انصافاً از لحاظ مالی فشار زیادی را تحمل می‌کنم ولی دست از تلاش بر نمی‌دارم. مطمئن باشید که کاری می‌کنم مشکلات به تیم لطمه نزند، البته دیدید که در بین دو نیم‌فصل چگونه تیم را تقویت کردم. تنها نگرانی من از بابت حضور هواداران است و به آنها می‌گویم اگر ما را حمایت نکنند دلسرد می‌شوم.

با طلبم از پرسپولیس می‌شد آپارتمان خرید اما حالا دوچرخه هم نمی‌دهند!

بائو: بازی استقلال، سپاهان فینال‌ زودرس جام حذفی است/تیم گل‌محمدی خطرناک شده!

هافبک تیم استقلال می‌گوید: دیدار استقلال مقابل جام‌حذفی یک فینال زودرس است.

میثم بائو در گفت‌وگو با  فارس در خصوص آخرین شرایط تیم استقلال قبل از دیدار با مس کرمان و همچنین حضور خود پس از مصدومیت صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

در بازی با ابومسلم بعد از مدت ها بازی کردی.

از این موضوع خوشحالم. وقتی بین دو نیمه شد قلعه نویی از من تشکر کرد و اتفاقا از عملکردم راضی بود. خوشحالم که بعد از مدتی بازی کردم و فکر می‌کنم عملکردم خوب بود.

به نظر می‌رسد استقلال در نیم‌فصل دوم بهتر نتیجه گرفته است؟

تیم‌های قلعه‌نویی همیشه نسبت به نیم‌فصل اول بهتر می‌شود. در اواخر نیم‌فصل اول در بعضی از بازی‌ها 3 دروازه‌بان روی نیمکت می‌نشستند که این مسئله کار را بسیار سخت کرده بود چون انصافا از لحاظ مهره در مضیقه بودیم. در بین دو نیم‌فصل بازیکنان جدیدی به جمع ما اضافه شدند و حالا هم با تیم هماهنگ هستند.

برنامه استقلال در جام حذفی چیست آیا این جام برای شما مهم است؟

دیدید که مقابل ابومسلم 99 درصد تیم اصلی به زمین رفت و وقتی قلعه‌نویی تیمش را اینگونه می‌چیند آن هم مقابل یک تیم لیگ یکی معلوم است که هدفمان قهرمانی است.

حتما می‌دانی که باید در بازی آینده به مصاف سپاهان بروید؟

ما یک بار در اصفهان بازی کردیم و خوشبختانه برنده شدیم اما کار خیلی سخت بود. این بازی برای ما فرق می‌کند و تصور من این است که برنده این بازی یک پای قهرمانی است.

پرسپولیس چطور؟

آنها هم مدعی هستند اما دیدار استقلال و سپاهان یک فینال زود‌رس در جام حذفی است.

روند پرسپولیس را دنبال می‌کنی؟

پرسپولیس از ابتدای فصل خوب بود و کمتر از استقلال مهره نداشت. از بدو ورود گل‌محمدی تیمشان شکل گرفته و خطرناک شده‌اند و من فکر می‌کنم می‌توانند بالاتر هم بیایند.

از این روند موفقیت آنها نمی‌ترسید؟

ما امتیازاتمان با آنها فاصله زیادی دارد آن هم وقتی در نیم‌فصل دوم هستیم. ما باید 20 امتیاز را از دست بدهیم و آنها 20 امتیاز بگیرند تا شرایط تغییر کند ولی پرسپولیس همیشه رقیب استقلال است و باید حواسمان به همه چیز باشد.

با اضافه شدن جباری در نیم‌فصل دوم حضورت در ترکیب اصلی سخت نشده؟

در نیم‌فصل اول رقبای جدی‌تری نسبت به جباری داشتم. جانواریو، توزی و زندی رقبای من بودند و خیلی با یکدیگر رقابت داشتیم البته قلعه‌نویی همیشه با 3 هافبک نفوذی بازی می‌کند و فکر می‌کنم من و جباری بتوانیم در کنار هم بازی کنیم اما مهم این است که برای تیم مفید باشم. مثلا در همین بازی قبل 45 دقیقه بازی کردم و قلعه‌نویی تشکر کرد.

اگر 90 دقیقه بازی کنم و مفید نباشم به دلم نمی‌چسبد فکر می‌کنم آنقدر بازی داشته باشیم که حتی خود ما هم از قلعه‌نویی بخواهیم به ما استراحت بدهد. واقعا در استقلال و پرسپولیس بازی کردن نیروی دو چندان می‌خواهد و در همه مسابقات هم توقع زیاد است.

ظاهرا مشکلات مالی هم زیاد شده است.

من تا به حال 40 درصد قراردادم را گرفتم ولی امیدوارم که همه به موقع پولشان را بگیرند. ما دوست داریم دستمزدهایمان به موقع باشد چون همین چند سال می‌توانیم بازی کنیم. همیشه نمی‌توانیم 400 میلیون پول بگیریم و باید از حالا سرمایه‌گذاری کنیم و اگر به موقع پول نگیریم به مشکل بر می‌خوریم. استقلال آنقدر بزرگ است و آنقدر هوادار دارد که نباید چنین مشکلاتی داشته باشد. من 7 ماه و نیم یک ریال هم نگرفتم ولی لب تر نکردم چون می‌دانم دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد. امیدوارم مسئولان در مورد مسائل مالی نگرشی کنند که تیم در آستانه حضور در آسیا دچار مشکل نشود.

ظاهرا می‌خواهی به خاطر دریافت طلبت از پرسپولیس به فیفا شکایت کنی؟

4 سال است که حکم کمیته انضباطی را دارم ولی پولی نگرفته‌ام. 59 میلیون طلبکار هستم و مالیات آن را هم پرداخت کردم اما هیچ‌کس نیست که به ما جواب بدهد 100 بار به سازمان لیگ رفتم چون ظاهرا باید طلبم را از آنها بگیرم اما مسئولان سازمان لیگ می‌گویند پرسپولیس به ما هم بدهکار است.

پیغامی به رویانیان ندادی؟

در زمان آقای کاشانی چندین بار به باشگاه رفتم و حتی حاضر شدم 30 درصد طلبم را ببخشم ولی باز هم خبری نشد. هیچ ارگانی نمی‌تواند پول ما را بگیرد مگر آنکه از طریق فیفا شکایت کنم. آخر مگر برای پرسپولیسی‌ها 60 میلیون پول است؟

با این رقم 4 سال پیش می‌توانستم یک آپارتمان بخرم اما حالا دوچرخه هم به ما نمی‌دهند! ما برای این تیم زحمت کشیده‌ایم و تمرین و بازی کرده‌ایم. مالیات و پول را هم داده‌ایم اما مجبورم این هفته در این خصوص اقدام کنم. فکر می‌کنم کمیته انضباطی ما متاسفانه یا قدرت ندارد و یا نمی‌تواند طلب ما را بگیرد.

جالب است بگویم طلبم از ابومسلم و بعد از 3 سال گرفتم و نیمی از آن را بخشیدم و هنگامی که شهرداری تبریز به لیگ 1 رفت ما را جریمه کردند. در پرسپولیس هم قهرمان جام حذفی شدیم نه تنها پاداشی ندادند حالا پولمان را هم نمی‌دهند. لیگ حرفه‌ای شده ولی این مسائل آن آماتور هم نیست./فارس

 


ویدیو : فتح‌الله‌زاده:4 تیم نکونام را می‌خواهند/با قلعه‌نویی قهر نبودم‌ که آشتی کنم