فابیوس: اسد نباید در آینده سوریه باشد : وزیر امور خارجه فرانسه مدعی شد برای ...


وزیر امور خارجه فرانسه مدعی شد برای رسیدن به صلح در سوریه، بشار اسد نباید بخشی از آینده سوریه باشد. باشگاه خبرنگاران جوان: وزیر امور خارجه فرانسه مدعی شد برای رسیدن به صلح در سوریه، بشار اسد نباید بخشی از آینده سوریه باشد.

«لوران فابیوس،» وزیر امور خارجه فرانسه، در گفتگو با خبرنگاران پس از مذاکرات وین در خصوص آینده سوریه، از دستیابی به اتفاق نظر درباره بحران سوریه خبرداد و گفت: تا این لحظه، شرکت کنندگان در نشست وین به توافقاتی دست یافته اند که در بیانیه ای فهرست بندی شده است و به زودی در اختیار خبرنگاران قرار می گیرد. با این حال اقدامات زیادی باید صورت بگیرد. وی افزود: ما اصرار داشتیم که برای رسیدن به صلح بشار اسد نباید بخشی از آینده سوریه باشد. وزیر امور خارجه فرانسه همچنین مدعی شد: ما تأکید زیادی بر مبارزه با تروریست‌های «داعش» و «جبهه النصره » داریم و این مبارزه باید تشدید شود.

فابیوس افزود: «پیشرفت هایی در نشست وزیران در وین درباره سوریه اما نه در خصوص نقش آینده بشار اسد به دست آمد. ایران برای نخستین بار در این نشست شرکت کرد.» وی ادعاهای کشورهای غربی علیه رئیس‌جمهور سوریه را تکرار کرد و گفت: ««قطعا دیدگاه های مختلفی وجود دارد و مهم ترین اختلاف درخصوص نقش آینده بشار اسد است. برای ما مسایل روشن است،‌ اسد مهم ترین مسبب فاجعه سوریه است و بنابراین مسئله اینکه او در آینده سوریه نقشی داشته باشد ،‌در میان نیست.» وزیر امور خارجه فرانسه در عین حال گفت: «مسایل به حد کافی پیشرفت کرد تا ما برای 15 روز آینده در همین ترکیب ،نشستی را برای پیشرفت های بیشتر پیش بینی کنیم؛ شماری از مسایل وجود دارد که ما درباره آن پیشرفت کردیم که به ویژه می توان به روند سیاسی ،‌مسئله دولت انتقالی ،‌انتخابات ،‌قانون اساسی آینده و دیگر جنبه ها اشاره کرد، اما ما هنوز به توافق کاملی دست نیافته ایم.»


وزیر امور خارجه فرانسه به مکان و سطح مذاکرات بعد اشاره‌ای نکرد. به گفته وی، سازمان ملل به زودی نقش قابل ملاحظه ای در این خصوص ایفا خواهد کرد.


ویدیو : فابیوس: اسد نباید در آینده سوریه باشد