غرویان: برخی از روحانیون مجلس، آبروی روحانیت را برده‌اند : محسن غرویان:گروه ...



محسن غرویان:
گروه فشار مجلس باعث آبرو ریزی شد

گروه های فشار مجلس باعث آبروریزی نظام هستند. برخی که درشان خود نمی‌بینم، اسم شان را بیاورم با رفتار خود آبروی روحانیت را با تهدید مواجه کرده‌اند. واقعا جای تاسف است که یک فردی که لباس روحانیت بر تن دارد، از کلمات زشت و بی ادبانه استفاده می‌کند

حجت الاسلام محسن غرویان- استاد حوزه علمیه و دانشگاه- در زمره این افراد است که به شدت از این افراد انتقاد می کند.

گفت و گوی عصر ایران با محسن غرویان از این قرار است:
*رای مجلس به وزرای پیشنهادی را چطور تحلیل می‌کنید؟
اینکه سه نفر از وزرای پیشنهادی نتوانستند از مجلس نهم برای حضور در دولت یازدهم رای اعتماد بگیرند، امری طبیعی بود و شاید حسن روحانی هم انتظار نداشت که همه افراد کابینه‌اش مورد تایید مجلسی‌ها باشند.

به هر حال 15 نفر رای آوردند تا نشان دهنده این امر باشد که مجلس و دولت قرار را بر تعامل گذاشته‌اند و از این پس می‌توانیم شاهد این باشیم که دو قوه همکاری خوب و مثبتی با هم داشته باشند، دقیقا بر خلاف رویکردی که در این چند سال گذشته مشاهده شد.

*البته برخی اینطور عنوان می‌کنند که رای عدم اعتماد به سه وزیر نشانه ای از اختلاف جدی است.
اصلا اینطور نیست. با نگاهی به آمار رای اعتماد به کابینه های قبلی می‌توان به راحتی به این نتیجه رسید که مجلس نهم اعتماد بالایی به لیست ارایه شده توسط رییس دولت یازدهم داشت. دقیقا به همین دلیل است که می‌توان نسبت به نوع همکاری دو قوا اطمینان داشت.

*با این حال نگرانی‌هایی جدی وجود دارد که منشاء تحرکات و رفتار برخی از مجلس نشینان است.
منظور شما از برخی چه کسانی هستند.

مجلس , مرکز پژوهش های مجلس , مجلس دهم


*اعضای منتسب به جبهه پایداری در جلسات رای اعتماد نشان دادند که بر لحن و ادبیات خاص خود اصرار دارند.
گمان نمی‌کنم آن‌ها بتوانند تهدیدی برای رابطه مجلس و دولت باشند. در کل باید گفت زورشان به اکثریت نخواهد رسید.

*اما رای عدم اعتماد به سه وزیر نشان داد که چندان هم خنثی نیستند.
گمان نمی‌کنم افتادن سه وزیر ناشی از تحرکات جبهه پایداری باشد. به هر حال مجلس هم دیدگاه مشخصی دارد و بر اساس آن تصمیم می‌گیرد. البته نمی‌توان تاثیرات آن‌ها را انکار کرد، با این حال در مجموع اتفاقی که افتاد، موفقیت جناح اعتدال بود.

*نظرتان درباره ادبیات و رفتار رادیکالی که در مجلس دیده شد.
متاسفیم که عده ای با اینکه ردای نمایندگی را بر تن کرده‌اند، هر رفتار و گفتاری را انجام می‌دهند. این در حالی است که‌شان نمایندگی بالا است.

گروه های فشار مجلس باعث آبروریزی نظام هستند. برخی که درشان خود نمی‌بینم، اسمشان را بیاورم با رفتار خود آبروی روحانیت را با تهدید مواجه کرده‌اند. واقعا جای تاسف است که یک فردی که لباس روحانیت بر تن دارد، از کلمات زشت و بی ادبانه استفاده می‌کند تا جامعه را به این نتیجه برسانند که یکی از مشکلات بزرگ و معضلات جدی کشور هستند. دستگاه های مخالف باید با همکاری با یکدیگر، فضا را برای این چهره‌ها بسته کنند تا بلکه با حاشیه نشینی شان آبروی نظام حفظ شود.

*این گروه‌ها را چقدر باید جدی گرفت؟
آنها به هیچ کدام از اهدافشان نخواهند رسید. اما واقعیت موجود این است که باعث آبروریزی می‌شوند و به همین دلیل کنترلشان کاری است که حتما باید توسط مراجع مسؤل پیگیری شود.

*این مجموعه به عنوان تشکل سیاسی با این نوع رفتار و رویکرد چه هدفی را دنبال می‌کند؟
آن‌ها خودشان هم حس کرده‌اند که در قلب ملت جایی ندارند و به همین دلایل به طور مزبوحانه ای دست و پا می‌زنند تا ابراز وجود کنند. البته با رفتن محمود احمدی نژاد و اطرافیانش، منشاء و محور گروه های فشار از بین رفته است و به همین دلیل به قول معروف ته خط هستند و به زودی همین جایگاه حداقلی را هم از دست خواهند داد.

*حرفی مانده است؟
برخی از روحانیون مجلس، آبروی روحانیت را برده‌اند./عصرایران

 

 


ویدیو : غرویان: برخی از روحانیون مجلس، آبروی روحانیت را برده‌اند