غذاهایی را که میخورید سه بعدی ببینید : گری گرینبرگ یک میکروسکوپ سه‌بعدی با ...


گری گرینبرگ یک میکروسکوپ سه‌بعدی با بزرگ‌نمایی 300 برابر اختراع کرده و با آن سری به دنیای غذاها و نوشیدنی‌ها زده است.گزارش تصویری امروز به برگ‌های ریحان و رزماری تا دراگون‌فروت و توت‌فرنگی می‌پردازد. گری گرینبرگ یک میکروسکوپ سه‌بعدی با بزرگ‌نمایی 300 برابر اختراع کرده و با آن سری به دنیای غذاها و نوشیدنی‌ها زده است.گزارش تصویری امروز به برگ‌های ریحان و رزماری تا دراگون‌فروت و توت‌فرنگی می‌پردازد. ری گرینبرگ با یک میکروسکوپ سه‌بعدی که خودش اختراع کرده، سری به دنیای غذاها و نوشیدنی‌ها زده تا ما را با زیباترین و دست‌نیافتنی‌ترین تصاویر ممکن از آنها آشنا کند. او که یک محقق 67 ساله است، می‌گوید: «هرگز از تماشای نمونه‌های تازه خسته نخواهم شد، هر نمونه جدید یک اتفاق خارق‌العاده است. به عنوان مثال یک دانه تازه جوانه‌زده را در نظر بگیرید که سرشار از ظرافت، زندگی و حرکت است».
گرینبرگ برای تهیه این عکس‌ها از تصاویری با فوکوس متفاوت کمک گرفته است. سپس به کمک یک برنامه نرم‌افزاری که مناطقی از عکس با فوکوس دلخواه را انتخاب کرده و در جای صحیح قرار داده، موفق شده محدودیت‌های متعدد میکروسکوپ‌های نوری امروزی را کنار بزند.
او 21 سال است که دارد روی عکس‌های سه‌بعدی کار می‌کند و علاوه بر این محقق بخش ستاره‌شناسی دانشگاه هاوایی است. به تازگی ناسا بودجه‌ای را در اختیار گرینبرگ قرار داده تا سنگ‌هایی را که 40 سال پیش در یکی از مأموریت‌های آپولو گردآوری شده‌اند، بررسی کند. او که دو سال گذشته به عکس گرفتن از گل‌ها و موادغذایی مشغول بوده، باید مدتی روی سنگ‌هایی که از ماه آمده‌اند، تمرکز کند.
مجموعه‌ای از عکس‌های او از غذاها و نوشیدنی‌ها که توسط دیلی‌میل منتشر شده، دارای ارزش هنری و تحقیقاتی است و از برگ‌های ریحان گرفته تا دانه‌های شکر و توت‌فرنگی را شامل می‌شود، می‌توانید در این گزارش تماشا کنید.
رنگ‌های پنهاناین تصویر که از یک نوشیدنی با بزرگنمایی 300 گرفته شده، تنوع رنگی را نشان می‌دهد که هرگز با چشم غیرمسلح نمی‌توانیم ببینیم.


ویدیو : غذاهایی را که میخورید سه بعدی ببینید