غاری پر از پرتگاه را تجربه کنید +عکس :     غار رود افشان   درون غار پوشیده ...



 

 

غار رود افشان

 

درون غار پوشیده از مواد آهکی است که به صورت قندیل‌هایی از سقف غار آویزان شده است. در داخل غار چاله‌هایی وجود دارد که آبی زلال از دل صخره‌های سنگی آن بیرون می‌آید.

 

این غار در دهکده رود افشان شهرستان دماوند و در کوهستان البرز مرکزی واقع است. دهانه غار رودافشان به عنوان یكی از وسیع‌ترین ورودی های غار در ایران شناخته می‌شود.

 

 

 

لاغری را با فلفل قرمز تجربه کنید , 20 بازی که باید در پاییز امسال تجربه کنید , کیک باقلوا را حتما تجربه کنید

 

 

 

درون غار پوشیده از مواد آهکی است که به صورت قندیل‌هایی از سقف غار آویزان شده است. در داخل غار چاله‌هایی وجود دارد که آبی زلال از دل صخره‌های سنگی آن بیرون می‌آید.

 

 

احساس را تجربه کنید , فیلم طعمی جدید از اسنک را تجربه کنید , ته چین مرغ و بادمجان را تجربه کنید

 

 

ارتفاع غار به اندازه‌ای است که به آسانی می‌توان در آن حرکت کرد. در قسمت‌هایی از غار باید نیم خیز شد و در بخش‌هایی باید سینه خیز پیمایش كرد، تالارهای وسیع به وفور در غار دیده شده و در ادامه مسیر اصلی پرتگاه های فراوانی وجود دارد؛ طول دالان انتهایی 10 متر بوده و در ارتفاع ۱۷۵۰متری سطح دریا و ۵۰ متر پایین تر از ارتفاع دهانه غار قرار دارد. طول غار در مسیر اصلی حدود ۵۵۰ متر است.

 

 

 

برترینها را با ما تجربه کنید , چگونه تجربه مشتری را تثبیت کنید , شادمهر تجربه کن

 

 

 

مسیر پیشنهادی برای این غار جاده تهران - فیروزکوه، روستای سید آباد (62 کیلومتری فیروزکوه)، روستای رودافشان است.از روستای رودافشان تا دهانه غار حدود ۴۰ دقیقه كوهپیمایی نسبتا ساده نیاز است.

 

 

هنر و تجربه , کلیک کنید , تجربه کن

 

 

قبل از غار نوردی نکات زیر را فراموش نکنید: راهنما، لوازم كمک‎های اولیه، چراغ قوه و باطری اضافه و شمع، لباس های ضد آب و اطلاع به مسوولان محلی.

 


منبع: bornanews.ir


ویدیو : غاری پر از پرتگاه را تجربه کنید +عکس