عید فطر در نیویورک تعطیلی رسمی شد : به دستور شهردار نیویورک اعیاد فطر و قربان ...


به دستور شهردار نیویورک اعیاد فطر و قربان به تعطیلات رسمی مدارس نیویورک اضافه شد. خبرگزاری ایرنا: به دستور شهردار نیویورک اعیاد فطر و قربان به تعطیلات رسمی مدارس نیویورک اضافه شد.

یل دبلازیو شهردار فعلی نیویورک پیش از پیروزی در انتخابات شهرداری شهر نیویورک در منطقه بروکلین که از جمله مناطق پر جمعیت مسلمان این ایالت محسوب می شود، زندگی می کرد و در مبارزات انتخاباتی خود قول افزودن اعیاد مسلمانان به تقویم تعطیلات رسمی مدارس این شهر را داده و دلیل آن را احترام به گونه گونی مذاهب عنوان کرده بود.

وی روز چهارشنبه ازطریق شبکه توویتر رسما این خبر را اعلام کرد و سپس در جمع دانش آموزان یکی ازمدارس شهر نیویورک هدف از این اقدام فراهم کردن فرصت شرکت دانش آموزان مسلمان در اعیاد وفرایض دینی خود اعلام کرد.

براساس آمار های رسمی دولت آمریکا، حدود یک میلیون نفر از ساکنان شهر نیویورک پیروان دین اسلام هستند و نزدیک به 95 درصد از کودکان آن ها در مدارس دولتی این شهر به تحصیل مشغول هستند.

طرح تعطیلی رسمی مدارس دولتی نیویورک در اعیاد اسلامی درسال 2009 نیز با رای قاطع شورای شهر نیویورک به تصویب رسیده بود اما تا امروز به صورت قانونی درنیامده بود.


ویدیو : عید فطر در نیویورک تعطیلی رسمی شد