عکس: مداوای بزکوهی پس از نبرد با گرگ : مسئول روابط عمومی اداره حفاظت از محیط ...


مسئول روابط عمومی اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان شاهرود با اعلام این مطلب که بز کوهی دوساله ای پس جدال با گرگ خود را از چنگال مرگ رهایی داد گفت: این اتفاق در منطقه روستای تاش روی داده است. فرارو: مسئول روابط عمومی اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان شاهرود با اعلام این مطلب که بز کوهی دوساله ای پس جدال با گرگ خود را از چنگال مرگ رهایی داد گفت: این اتفاق در منطقه روستای تاش روی داده است.

محمد رضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اینکه یکی از دوستداران محیط زیست پیش از ظهر پنجشنبه در منطقه تاش از توابع شهرستان شاهرود شاهد جدال بین یک راس بز کوهی با یک قلاده گرگ بوده است، افزود: این بز توانسته بود خود را از چنگال گرگ رها کرده و اقدام به فرار کند که این دوستدار حیات وحش و محیط زیست طی تماسی با محیط بانان ما گزارشی مبنی بر وقوع اتفاق و ضرورت کمک به بز در راستای نجات آن می دهد.

وی با اذعان بر اینکه حال عمومی بز رضایت بخش است، اظهار داشت: بز از ناحیه گردن زخمی شده بود و بلافاصله برای درمان به شاهرود منتقل شد.

این مقام مسئول با تاکید بر رهاسازی بز زخمی پس از تیمار و بهبودی کامل، ابراز داشت: این بز حدود ۱۰ روز در اداره محیط زیست نگهداری می شود و پس از بهبودی در منطقه خوش ییلاق شاهرود رها می شود.

قاسمی با بیان اینکه کمک به موقع این دوستدار محیط زیست و تلاش محیط بانان سبب شد تا بزکوهی کمتر از یک ساعت پس از حادثه به مرکز درمانی انتقال یابد، گفت: نقش رسانه در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی عمومی در راستای حفظ حیات وحش و محیط زیست بسیار سازنده و تاثیرگذار است.

دامپزشک معالج نیز، با بیان این مطلب که حال عمومی حیوان رضایت بخش است، گفت: این بز از ناحیه زیر فک دچار پارگی عمیق شده بود که اگر اقدام به موقع مردم و محیط بانان صورت نمی پذیرفت به طور قطع بر اثر جراحات وارده تلف می شد.

دکتر کیوان واحدی در خاتمه افزود: درمان آنتی بیوتیکی بز انجام شده و پس از طول درمان ۱۰ روزه این حیوان می تواند به طبیعت بازگردد.

شهرستان شاهرود با برخورداری از گونه‌های نادر حیات وحش و وجود مناطق حفاظت شده ای همچون خوش‌ییلاق و خارتوران به عنوان دومین منطقه بزرگ حفاظت شده در کشور، یکی از منابع بسیار غنی زیست محیطی محسوب می شود که حفاظت از آن توجه بیشتر مسئولان و همکاری مردم را می طلبد.

نبرد موصل , نبرد , نبرد مار پیتون غول پیکر با شاه کبرا

پرد کو نبرد نشان از پدر , مداوای ریزش مو , مداوای میگرن با اسپری

مداوای بیماری , نبرد خود امام خسین در عاشورا , آغاز نبرد مسلحانه در تهران سال57

مداوای سوزاک , نبرد بزرگ خانه درختی , اخرین نبرد ناپلیون

خط مقدم نبرد موصل , نبرد حرامزاده ها , بوفالو نبرد

 پچپچه های پشت خط نبرد به کارگردانی محمدرضا ستاری , سریال نبرد غرب , علیدایی علیمنصور در نبرد سرخ آبی

نبرد حرام زاده ها , مداوای سرفه , دانلود فیلم نبرد بریتانیا

سکانس نبرد یک تنه , نبرد هاردهوم , نبرد عنکبوت سیاه و عقرب

نبرد حرامزاده ها بازی تاج و تخت , نبرد حرامزاده‌ها , دانلود نبرد با خزندگان

نبرد حرام‌زاده‌ها , مداوای حالت تهوع , نبرد نادر شاه و محمد شاه گورکانی

نبرد دوستانه در پوکمون گو , نبرد گالیله مهر , نبرد شیر و مار پیتون


ویدیو : عکس: مداوای بزکوهی پس از نبرد با گرگ