عوامل اصلی مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت‌ها :    اخبار  اجتماعی  - عوامل اصلی مرگ‌ومیر ...



عوامل اصلی طلاق در ایران , عوامل اصلی شیوع سرطان در کشور ما ,  سبزی خوردن بعنوان عامل اصلی مسمومیت دانشجویان

 

 اخبار  اجتماعی  - عوامل اصلی مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت‌ها/مخدرها در صدر

مسئول ستاد مرکزی و اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو گفت: خانواده‌ها باید دقت داشته باشند که وقتی فردی از خانواده در مرحله ترک مواد مخدر باشد در صورتی که دوباره به سمت مواد مخدر رفته و از آن استفاده کند، دچار مسمومیت استفاده بیش از حد می‌شود که این موضوع از عوامل مرگ می‌شود.

به گزارش ایسنا ، دکتر طلعت قانع در این باره گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی، بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از مسمومیت‌ها به مسمومیت با مواد مخدر و داروهای روانگردان مربوط می‌شود و این امر تعداد بسیار زیادی را نیز شامل می‌شود.

وی افزود: این آمار هم شامل موارد استفاده بیش از حد (مسمومیت حاد )، مسمومیت با داروهای روانگردان جدید که رفته رفته جایگزین مواد قاچاق قبلی می‌شوند و همچنین عوارض ناشی از سوء مصرف مواد مخدر است که تعداد آن‌ها بیش از 50 درصد در کشور می‌باشد.

وی گفت: در این زمینه خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری از افراد خانواده خود داشته باشند. به هر حال موادی که مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند استاندارد خاصی ندارند و به صورت قاچاق وارد می‌شوند و هر چیزی می‌تواند مخلوط این مواد شود. بیشتر اوقات چیزی که مخلوط مواد می‌شود موجب مرگ و میر می‌شود.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو قانع گفت: خانواده‌ها باید دقت داشته باشند که وقتی فردی از خانواده خود در مراحل ترک مواد مخدر است اگر دوباره به سمت مواد مخدر برود و مصرف کند دچار مسمومیت استفاده بیش از حد می‌شود که همه این عوامل موجب مرگ می‌شود. اگر هم فرد فوت نکند عوارض طولانی مدت و جبران ناپذیری را خواهد داشت. این افراد هوشیاری و حس حرکتی خود را از دست می‌دهند و تا پایان عمر در گوشه‌ای از خانه باید نگهداری شوند.

مسئول ستاد مرکزی و اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو در پایان گفت: از میان عوامل اصلی مرگ و میر ناشی از مسمومیت با سموم شامل سموم دفع آفات نباتی، قرص برنج، مونواکسید کربن و داروها، مرگ ناشی از مسمومیت با مواد مخدر چند برابر سایر این موارد است.


 اخباراجتماعی  - ایسنا 


ویدیو : عوامل اصلی مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت‌ها