عملیات ویژه برای انهدام باند سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها :  اعضای باند سرقت ...



 اعضای باند سرقت مسلحانه در مشهد تاکنون به دو فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی‌های این شهر اعتراف کرده‌اند و تحقیقات ادامه دارد. چهار سارق مسلح که یکی از آنان پوشش زنانه داشت ساعت ٢٠:٢٣ روز بیست‌و‌ششم بهمن‌، به یک طلافروشی در چهارراه ورزش منطقه قاسم‌آباد مشهد حمله‌ور شدند و با تهدید اسلحه و تخریب شیشه‌های داخلی ویترین مغازه به وسیله تبر، ١٠ کیلوگرم طلا را به سرقت بردند. سارقان مسلح سپس با دو دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش به‌سرعت از محل متواری شدند.

 

با گزارش این سرقت مسلحانه به مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠، مأموران کلانتری قاسم‌آباد در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شدند و کارآگاهان مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی خراسان‌رضوی نیز در محل حضور یافتند و تحقیقات علمی پلیس از همان دقایق اولیه آغاز شد. تحقیقات شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس در قالب سه تیم عملیاتی و دو تیم اطلاعاتی در حالی با حساسیت ادامه یافت که خبر وقوع سرقت، موجی از احساس ناامنی در بین شهروندان به وجود آورده بود.


کارآگاهان پس از گذشت هشت روز از زمان وقوع سرقت، در حالی عاملان سرقت را شناسایی کردند که این افراد هیچ سرنخی در محل وقوع سرقت برجای نگذاشته بودند. سرکرده باند به طور نامحسوس تحت نظر قرار گرفت. این فرد روز سه‌شنبه، چهارم اسفند سفری یک‌روزه به شهر دیگری داشت که با همدستش غروب همان روز به مشهد بازگشتند.
عملیات دستگیری اعضای باند سرقت مسلحانه از ساعت ١١:٤٥ شب چهارم اسفند پس از جلسه شور عملیاتی که در پلیس آگاهی خراسان‌رضوی برگزار شد، آغاز و کارآگاهان در اولین اقدام غافلگیرانه خود، فردی به نام اسماعیل را که ٢٦ سال دارد، در مخفیگاهش واقع در محدوده خواجه‌ربیع مشهد دستگیر کردند.  رضا ٢٩ساله و وحید ٣٠ساله دو عضو دیگر این باند سرقت‌های مسلحانه که دارای سوابق کیفری هستند، تا ساعات دو بامداد روز پنجم اسفند توسط کارآگاهان مبارزه با جرائم جنایی، اطلاعات جنایی و مأموران عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان‌رضوی هنگام استراحت در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند.


مرحله نهایی این عملیات تا سپیده‌دم به طول انجامید و کارآگاهان مجتمع مسکونی در بلوار اندیشه قاسم‌آباد را که محل سکونت و اختفای سرکرده باند سرقت‌های مسلحانه بود تحت نظر قرار دادند. با توجه به اینکه اسلحه و مهمات در اختیار سرکرده باند بود و از طرفی او در یک مجتمع مسکونی زندگی می‌کرد، این مرحله از عملیات، حساسیت‌های بیشتری پیدا کرده بود. ساعت ٦:٣٠ بامداد روز چهارشنبه، پنجم اسفند بود که کارآگاهان در عملیاتی حساب‌شده و دقیق برای دستگیری سارق مسلح وارد عمل شدند. متهم که موسی نام دارد، به محض اطلاع از حضور مأموران انتظامی تصمیم عجیبی گرفت. او با یک رشته طناب قصد داشت از تراس آپارتمان طبقه پنجم که پشت ساختمان بود، خودش را به پایین برساند و متواری شود. متهم در حال پایین‌آمدن از ساختمان بود که خودش را در محاصره مأموران دید. او فکر نمی‌کرد کارآگاهان پلیس آگاهی قسمت پشت ساختمان را نیز تحت نظر داشته باشند. این متهم با شلیک گلوله به سمت مأموران انتظامی، مقاومت نشان می‌داد و حتی شهروندانی که شاهد این درگیری مسلحانه بودند را تهدید به تیراندازی می‌کرد.

 

حساسیت کار پلیس در این شرایط بیشتر شد و کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی با استفاده از قانون به کارگیری سلاح و به منظور تأمین حفظ جان و سلامتی شهروندان، اقدام به تیراندازی کردند که بر اثر اصابت گلوله به کتف این سارق مسلح، او تعادلش را از دست داد و به پایین سقوط کرد در اثر این سقوط، سارق مسلح از ناحیه پا نیز به‌شدت دچار آسیب و شکستگی استخوان شد. سردار «بهمن امیری‌مقدم»، فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی، درباره این باند گفت: اعضای باند در تحقیقات علمی کارآگاهان مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تاکنون به دو فقره سرقت از طلافروشی در تاریخ بیست‌وششم بهمن‌ در قاسم‌آباد و سرقت مسلحانه در تاریخ نوزدهم خرداد امسال در چهارراه میدان بار مشهد اعتراف کرده‌اند. وی اظهار کرد: سارقان در این دو سرقت مسلحانه ١٤,٥ کیلوگرم طلا را با خود برده بودند که در بازرسی از منزل یکی از اعضای باند، ١١٠‌ میلیون تومان که به دلار تبدیل شده بود به همراه یک دستگاه موتورسیکلت کشف شد. فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: تحقیقات گسترده درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.


 اخبار حوادث  - شرق 


ویدیو : عملیات ویژه برای انهدام باند سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها