علی تپل و علی سیاه در دام پلیس :   علی تپل و علی سیاه در دام پلیس در مورخه ...



پلیس چشم سبز هوش سیاه , پلیس فتا , پلیس 10

 

علی تپل و علی سیاه در دام پلیس

در مورخه 1390.12.28 مأموران کلانتری 117 جوادیه از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان یک فقره درگیری و سرقت مسلحانه یک دستگاه خودرو پژو پارس در خیابان رجایی شمالی ، از داخل یک گاراژ محل پارک خودرو شدند .

 

تحقیقات اولیه مأموران کلانتری و دستگیری دو نفر :

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات مقدماتی دو نفر به اسامی سعید و ابراهیم ( دو پسرخاله ) که آثار ضرب و شتم بر روی بدن هر دو نفر آنها کاملا مشهود بود ، در اظهارات اولیه خود به مأموران عنوان داشتند : " چند نفر مرد به سرکردگی یک خانم به هویت رعنا که همگی آنها مسلح به انواع سلاح سرد و همچنین اسلحه کمری بودند ، در ساعت 09:00 مورخه 1390.12.28 به زور وارد گاراژ شده و شروع به ضرب و شتم هر دو نفر ما کردند . پس از کتک زدن ما دو نفر و وارسی کامل دفتر گاراژ نیز ، اقدام به سرقت خودرو پژو پارس خاکستری رنگ متعلق به سعید کرده و از محل متواری شدند " .

 

مأموران کلانتری در ادامه تحقیقات خود ، با توجه به معرفی شدن یکی از سارقان به هویت "رعنا" از سوی سعید و ابراهیم ، در خصوص نحوه شناسایی و آشنایی قبلی آنها با این زن جوان به تحقیق پرداخته که هر کدام اظهارات ضد و نقیضی را عنوان کردند که با توجه به این اظهارات ضد و نقیض ، هر دو نفر به کلانتری انتقال داده شدند .

 

پرونده در اداره یکم :

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور آقای هاشمیان ، دادیار شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده به همراه "سعید" و "ابراهیم" جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

 

تحقیقات پلیسی در اداره یکم :

با آغاز تحقیقات، سعید در اظهارات خود به کارآگاهان اداره یکم عنوان داشت : " از چندی پیش به واسطه خرید و فروش و مصرف شیشه با خانم جوانی به هویت رعنا ( 27 ساله ) آشنا شدم ؛ یک روز که دو نفری در داخل گاراژ در حال مصرف شیشه بودیم ، ناگهان رعنا چشمش به سه کوزه و ظرف سفالی افتاد که در گوشه ای از گاراژ قرار داشت و مدعی شد که به احتمال بسیار زیاد این ظروف عتیقه هستند و او می تواند شخصی را پیدا کند که با انجام کار کارشناسی عتیقه بودن و زمان ساخت ظروف را تأیید کند ؛ با این بهانه ، هر سه ظرف سفالی را از من گرفت و پس از گذشت چند روز با مراجعه به گاراژ هر سه کوزه را به من باز پس داد و مدعی شد که برای انجام کار کارشناسی بر روی کوزه ها مبلغ 3 میلیون تومان پرداخت کرده است . من نیز که از همان ابتدا به اظهارات او اطمینان نداشته و تمامی آنها را بهانه ای برای تأمین هزینه مواد از سوی او می دانستم ، هیچ پولی به او پرداخت نکرده تا اینکه در مورخه 1390.12.28 ، "رعنا" به همراه چند جوان دیگر به گاراژ آمد و اقدام به سرقت ماشین من کرد " .

 

کشف خودرو و دستگیری متهمان :

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده ، همزمان مشخصات خودرو مسروقه را در اختیار مراکز انتظامی سطح شهر تهران قرار داده و در ادامه نیز با توجه به اطلاعات بدست آمده از سعید و ابراهیم ، محل های تردد احتمالی رعنا را در محدوده خیابان ولی عصر مورد شناسایی قرار داده و این مناطق را تحت مراقبت های پلیس و نامحسوس خود قرار دادند .

با صدور دستور توقیف خودرو مسروقه و اعلام مشخصات خودرو به کلیه مراکز انتظامی ، واحد گشت کلانتری 115 رازی در حین گشت زنی در محدوده پل حق شناس موفق به شناسایی خودرو مسروقه با یک سرنشین شد که بلافاصله سرنشین خودرو از سوی مأموران دستگیر و جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره یکم قرار گرفت .

 

فرد دستگیر شده در اداره یکم با ارائه مدارک دستی مربوط به خرید قولنامه ای خودرو به کارآگاهان گفت: "خودرو را به قیمت 9 میلیون تومان از خانمی به هویت مهسا شهسواری خریداری کرده ام" که با انجام تحقیقات و انجام چهره نگاری مشخص شد که فروشنده خودرو همان رعنا متهم تحت تعقیب اداره یکم می باشد که با جعل هویت اقدام به فروش خودرو مسروقه کرده است .

 

همزمان با شناسایی رعنا به عنوان فروشنده خودرو مسروقه ، کارآگاهان با شناسایی محل های تردد رعنا ، در ساعت 12:00 مورخه 1391.1.12 وی را به همراه یکی از سارقان به هویت "احمد . ب" ( 31 ساله ) در خیابان ولی عصر شناسایی و دستگیر کردند که با انتقال متهمان به اداره یکم ، رعنا صراحتا به سرقت مسلحانه ی خودرو و فروش مال مسروقه اعتراف و در خصوص انگیزه خود نیز عنوان کرد : " زمانیکه سعید حاضر نشد تا 3 میلیون تومان پول مرا به من باز پس دهد ، تصمیم گرفتم تا با همکاری احمد و چند نفر از دوستان وی در زمان خرید و مصرف مواد آشنا شده بودم ، اقدام به گرفتن پول خود از سعید نمایم اما زمانیکه وارد گاراژ شده و پولی در داخل آنجا پیدا نکردیم ، تصمیم به سرقت ماشین سعید گرفته تا با فروش آن پول خود را از او پس بگیرم ".

 

احمد نیز در اعترافات خود ضمن اعتراف صریح به نقش و حضور خود در سرقت مسلحانه ، دو نفر از دوستان خود به اسامی "علی . د"

 

( 34 ساله ) معروف به "علی تپل" و "علیرضا . م" ( 25 ساله ) معروف به "علی سیاه" را به عنوان همدستان خود در سرقت مسلحانه معرفی کرد که با شناسایی مخفیگاه این متهمان در خیابان کارون و خیابان دامپزشکی ، این دو متهم نیز در مورخه 1391.1.19 دستگیر و به اداره یکم انتقال پیدا کردند . هر چهار متهم پرونده از سوی دو پسرخاله ( سعید و ابراهیم ) مورد شناسایی قرار گرفته و آنها نیز صراحتا به ارتکاب ورود به عنف و سرقت مسلحانه خودرو و همچنین ضرب و شتم سعید و ابراهیم اعتراف کردند .

 

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " تمامی متهمان پرونده از مجرمان سابقه دار در زمینه موادمخدر بوده و به دستور مقام محترم پرونده ، تمامی متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند/باشگاه خبرنگاران


ویدیو : علی تپل و علی سیاه در دام پلیس