علت ریزش مو پس از زایمان : پس از زایمان به دلیل از بین رفتن محرک‌های هورمونی ...


پس از زایمان به دلیل از بین رفتن محرک‌های هورمونی تعداد زیادی از موهایی که در فاز فعال بودند وارد مرحله استراحت می‌شوند و ریزش مو آغاز می‌شود و تا حدود چهار ماه پس از زایمان اتفاق می‌افتد. وب سایت نی نی بان: پس از زایمان به دلیل از بین رفتن محرک‌های هورمونی تعداد زیادی از موهایی که در فاز فعال بودند وارد مرحله استراحت می‌شوند و ریزش مو آغاز می‌شود و تا حدود چهار ماه پس از زایمان اتفاق می‌افتد.

علت ریزش مو پس از زایمان

ریزش مو بعد از زایمان , ریزش مو پس از زایمان , علل ریزش مو پس از زایمان

پس از زایمان به دلیل از بین رفتن محرک‌های هورمونی تعداد زیادی از موهایی که در فاز فعال بودند وارد مرحله استراحت می‌شوند و در این مرحله است که ریزش مو صورت می‌گیرد و از آنجا که این مراحل در یک دوره سه تا چهار ماهه اتفاق می‌افتد، از حدود ماه چهارم پس از زایمان است که ریزش موهای مادر بیشتر شده و چون مادر، در مرحله فعال شیردهی است، ممکن است فکر کند که شیر دادن باعث ریزش موهایش شده است. در حقیقت، به علت کمتر ریختن موها در دوران بارداری، ریزش آن پس از زایمان بیشتر به چشم می‌آید و ارتباطی با شیردهی ندارد.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید


تغذیه نوزاد با شیر مادر تا چه سنی ادامه دارد؟!

از ریزش موی پس از زایمان نترسید , ریزش مو , زایمان طبیعی

شیردهی نوزاد یکی از چالش برانگیزترین تصمیم‌ها در مورد تغذیه نوزاد است چون برخی از تازه مادران از این‌که بخواهند از شیرشان نوزاد را تغذیه کنند، ترس و خجالت دارند و ترجیح می‌دهند از شیرخشک استفاده کنند و تلاشی برای تغذیه فرزندشان با شیر مادر نمی‌کنند. درست است که در حال حاضر آمار تغذیه‌کنندگان با شیر مادر در حال افزایش است و حدود ۷۵ درصد از زنان در بیمارستان اقدام به تغذیه نوزاد با شیر مادر می‌کنند اما تنها ۴۴ درصد این کار را تا ۶ ماهگی نوزاد ادامه می‌دهند.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید


کبد چرب در بارداری

فیلم زایمان طبیعی , درمان ریزش مو , درمان ریزش مو در یزد

کبد یکی از مهمترین اعضای بدن هر انسانی محسوب می‌شود که یکی از وظایف مهم آن، فرآیند مواد غذایی و سموم است. هنگامی که فرد ماده غذایی را می‌خورد، معده و روده باریک آن را هضم می‌کنند و مواد غذایی هضم‌شده از طریق دیواره روده باریک جذب خون می‌شود و به کبد می‌رود. در کبد، مواد غذایی بیشتر تجزیه می‌شوند. بنابراین در آنجا، مولکول‌های مفید مواد غذایی، به‌شکلی که مورد استفاده قسمت‌های مختلف قرار گیرند، در می‌آیند.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید


روش پایین آوردن تب کودکان

جلوگیری از ریزش مو , زنان و زایمان , زایمان

وقتی دختر ۵ ساله شما تب می‌کند، پیش خودتان چه فکری می‌کنید؟ لابد فکر می‌کنید سرماخورده، ممکن است حتی سعی کنید با پاشویه کردن و این جور کارها تبش را پایین بیاورید اما اگر نی‌نی ۲ ماهه‌تان تب کرد چطور؟ آیا باز هم به همین راحتی با این موضوع برخورد می‌کنید؟ تب یکی از شایع‌ترین علایم بیماری‌های کودکان است. علت ایجاد تب در بچه‌ها در سنین مختلف فرق می‌کند اما در چه سنی می‌شود تب کودک را در خانه پایین آورد و در چه سنی باید فورا به پزشک مراجعه کرد؟ این‌ها سوالاتی هستند که هر پدر یا مادری باید حتما جواب آنها را بداند، برای همین خواندن این مطلب به هر پدر یا مادری توصیه می‌شود.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید


راهنمای ویدیویی بازی کودکان

جراح زنان و زایمان , متخصص زنان و زایمان , قطره آمیلا جلوگیری از ریزش مو

در این راهنمای ویدیویی که شامل پنج ویدیوی آموزشی است به موضوع بازی کودکان و تاثیر آن بر رشد فکری و جسمی آنها می‌پردازیم.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید


ویدیو : علت ریزش مو پس از زایمان