علاقه عجیب کودک 4 ساله به خوردن شن و ماسه + تصاویر : اختلال پیکا در یک کودک ...



اختلال پیکا در یک کودک کم سن و سال بقدری حاد است که پزشکان قادر به درمان وی با توجه به سن کم او نیستند و هر لحظه امکان دارد وی با یک عارضه مرگبار مواجه شود.

یک دختر 4 ساله به نام Jessica Knight دارای نوعی اختلال روانی از دسته بیماری پیکا، وسواس خوردن مواد غیرغذایی است که بر اثر آن به خوردن موادی مانند فرش، اسفنج، پارچه، شن، ماسه و حتی سنگ علاقه عجیبی دارد و والدین او قادر به کنترل این میل در او نیستند.

 

تصاویر شیرین کاری ها و غذا خوردن جالب کودک یک ساله , صبحانه کودک یک ساله , تصاویر عجیب

 

گفتنی است،‌ خانواده او در حال حاضر یک کیف پر از اسفنج برای او تهیه کرده‌اند تا او هر روز آن‌ها را بخورد تا هوس او برای خوردن این مواد کاهش یابد. بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان اعلام کرده‌اند فعلاً نمی‌توانند تا زمان 6 سالگی این کودک هیچ درمانی بر روی وی انجام دهند. والدین این کودک نخستین بار هنگامی که او دو ساله بود متوجه خوردن مواد غیرغذایی توسط او شده‌اند و به تدریج این وسواس در این کودک پیشرفت کرده است.

 

تغذیه کودک 2 تا 3 ساله , اسباب بازی برای کودک یک ساله , نشانه های علاقه کودک به والدین

 

پزشکان این اختلال روانی را در طیف اختلالات بیماری اوتیسم دسته‌بندی کرده‌اند و اعتقاد دارند این مشکل می‌تواند در مبتلایان عوارض جبران ناپذیر ایجاد کند از جمله مسمومیت، آسیب دیدن دندان‌ها، استفراغ، انسداد مری، معده و روده و حتی بروز خفگی که حتی می‌تواند سبب مرگ شود.
خوشبختانه این کودک به خوردن غذاهای پروتئینی، گوشت، انواع سبزی، میوه و نان علاقمند است و پزشکان امیدوار هستند در آینده نزدیک راهی برای درمان او از این اختلال پیدا کنند.
اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران


ویدیو : علاقه عجیب کودک 4 ساله به خوردن شن و ماسه + تصاویر