عقب افتادن کلینتون از سندرز در انتخابات : نتایج یک نظرسنجی ایالتی در آمریکا ...


نتایج یک نظرسنجی ایالتی در آمریکا حاکی است وزیر سابق امور خارجه آمریکا از محبوبیت کمتری نسبت به یک سناتور مستقل برخوردار است.  باشگاه خبرنگاران جوان: بر اساس نتایج نظرسنجی اخیر در مورد انتخابات آتی ریاست جمهوری امریکا، که سر و صدای بسیاری به راه انداخته است، برنی سندرز، عضو مستقل مجلس سنای امریکا از 44 درصد آراء ایالت نیوهمپشایر برخوردار خواهد بود. این در حالی است که تنها 37 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی تمایل دارند در انتخابات نوامبر 2016 به هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق این کشور رای دهند.

براساس این گزارش، دانشگاه فرانکلین پیرس و بوستون هرالد در تماس تلفنی با 442 نفر از شهروندان ایالت نیوهمپشایر، نظر آنان را در مورد کلینتون و سندرز جویا شدند. در این نظرسنجی 44 درصد به سندرز و 37 درصد به کلینتون رای دادند.

نظرسنجی های پیشین و حتی قبل از آن که کلینتون به طور رسمی نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کند، نشان می دهد که همسر بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق امریکا با فاصله ای زیاد از دیگر رقبای خود پیشی دارد.

با آن که احتمال برگزیده شدن سندرز به عنوان نامزد مورد حمایت حزب دموکرات ضعیف و احتمال پیروزی وی در انتخابات سال 2016 نیز بسیار ناچیز است، اما نتایج نظرسنجی اخیر که روز چهارشنبه منتشر شد، اعتماد به نفس سندرز را بالا می برد.

در تجمع مبارزاتی روز یکشنبه  گذشته، سندرز توانست نزدیک به 28 هزار نفر را گرد هم آورد. این همایش بزرگترین تجمع از زمان آغاز مبارزات انتخاباتی به شمار رفته و پنج برابر جمعیتی است که در بزرگترین همایش انتخاباتی کلینتون شرکت کردند.


ویدیو : عقب افتادن کلینتون از سندرز در انتخابات