عرضه عمومی سهام فیس‌بوک در بازار بورس : فیس بوک با حضور بنیانگذار خود مارک ...


فیس بوک با حضور بنیانگذار خود مارک زاکربرگ، برای اولین بار سهام خود را در بازار به فروش گذاشت. خبرآنلاین: فیس بوک با حضور بنیانگذار خود مارک زاکربرگ، برای اولین بار سهام خود را در بازار به فروش گذاشت. 
    

تعداد سهام ارائه شده به بازار بالغ بر 422میلیون است. ارزش هرسهم در ابتدا بین 36 و 38 دلار شناور اعلام شد اما روز جمعه 29 اردیبهشت رسما 38 دلار در نظر گرفته شد.

فروش سهام این شرکت، ثروت بزرگی را برای پایه‌گذاران این شبکه اجتماعی به همراه خواهد آورد. اداره مالیات آمریکا به‌تازگی و بر اساس برآورد‌های موجود درباره قیمت سهام این شرکت در آستانه ورودش به بازار بورس، مارک زاکربرگ را موظف به پرداخت یک و نیم میلیارد دلار مالیات کرده است. این رقم بالاترین مقدار مالیاتی خواهد بود که تا به حال توسط شخصی حقیقی پرداخت شده است.

در خواست برای خرید سهام بسیار بالاست و به همین خاطر هفته گذشته فیس بوک تعداد سهام خود در اولین حضورش در بازار را 25 درصد افزایش داد.

بنا به ارزیابی ها، ارزش بازار سهام فیس بوک 104 میلیارد دلار برآورد شده که به نظر تحلیل گران اقتصادی این حجم بزرگ می تواند بازار های مالی را با رویدادهای غیر قابل پیش بینی مواجه سازد.

 محمدحسین حقیقی بازار سهام بورس  , بازار بورس , بازار سهام

بازار بورس تهران , جملات کوتاه روانشناسی بازار بورس , ‌10 گام‌ برای این‌که میلیاردر بازار سهام شوید

افت شاخص بورس در بازار معاملات , بازار یابی روابط عمومی , اماده عرضه با بازار

چگونه میلیاردر بازار سهام شوم , بازار بورس ژاپن , بورس سیسمونی بازار بزرگ تهران


ویدیو : عرضه عمومی سهام فیس‌بوک در بازار بورس