عبدولی: سوریان دیگر 33 سالش است : فرنگی‌کار وزن 59 کیلوگرم ایران با بیان اینکه ...


فرنگی‌کار وزن 59 کیلوگرم ایران با بیان اینکه اینبار نوبت اوست که به مسابقات گزینشی در ترکیه اعزام شود گفت: سهمیه المپیک را می‌گیرم و پس از آن نیز در المپیک حاضر خواهم شد. خبرگزاری ایسنا: سامان عبدولی درباره آخرین وضعیت خود پس از پایان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار کرد: خدا را شکر از وضعیت روحی و بدنی بسیار خوبی برخوردارم و آماده‌ام تا اگر کادر فنی تیم ملی صلاح بداند در مسابقات گزینشی المپیک در ترکیه شرکت کنم.

دارنده مدال نقره آسیا درباره اظهار نظر حسین ملاقاسمی مبنی بر اینکه به طور قطع حمید سوریان برای چهارمین مرتبه به رقابت های گزینشی در ترکیه اعزام خواهد شد، گفت: ابتدا بگویم من واقعا از شکست سوریان در مسابقات اخیر واقعا ناراحت شدم چرا که او پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران و طلایه‌دار کشتی فرنگی ایران در جهان است. در این مدت همیشه برای حمید دعا کردم تا بتواند سهیمه المپیک را بگیرد اما وقتی حکمت نباشد هیچ کاری نمی‌توان کرد. قسم می خورم من و سعید هیچوقت دوست نداریم کسی شکست بخورد تا ما پیشرفت کنیم. سوریان 7 طلای جهان و المپیک را در اختیار دارد و هوش و ذکاوت و مهارت‌های فنی او در جهان زبانزد است اما دیگر 33 سال سن دارد.

* سوریان با تمام توانش جنگید

فرنگی‌کار وزن 59 کیلوگرم ایران افزود: من خودم کشتی گیر هستم و در تمرینات همیشه می‌دیدم که سوریان فشار زیادی را متحمل می‌شود و با وجودیکه خیلی دوست داشت به موفقیت برسد اما دیگر مانند سابق نمی‌تواند زیر فشار تمرینات طاقت بیاورد. سوریان ماه‌هاست که مدام در اردوهای تیم ملی حضور دارد اما او کار بسیار سختی مقابل رقبای جهانی دارد. من اصلا فکر نمی‌کردم سوریان نتواند سهمیه بگیرد اما معتقدم او با تمام توانش جنگید.

*در تمرینات تیم ملی حضور منظم داشته‌ام

وی با اشاره به صحبت‌های ملاقاسمی درباره اعزام مجدد سوریان به رقابت‌های ترکیه گفت: او به هر حال دوست دارد حمید سوریان همیشه باشد و به موفقیت برسد. البته من هم دوست دارم. به هر حال محمد بنا بر همه امور اشراف دارد و بهترین تصمیم را خواهد گرفت. ضمن اینکه آقای ملاقاسمی اعلام کرده من در اردوهای تیم ملی مدت‌هاست حضور ندارم اما باید بگویم مگر می‌شود با حضور بنا در راس تیم ملی در تمرینات شرکت نکنیم؟ من حتی یک روز هم در تمرینات غیبت نداشته‌ام.

*اینبار نوبت من است به مسابقات گزینشی بروم

دارنده مدال نقره آسیا ادامه داد: اینبار دیگر نوبت من است که به مسابقات گزینشی بروم و از حقم نمی گذرم. مطمئن باشید نظر کادر فنی بر روی من است و از جان و دل مایه می‌گذارم تا کار را در استانبول تمام کنم و سهمیه المپیک را برای ایران بگیرم. اگر نتوانیم در سبک وزن سهمیه بگیریم به اعتقاد من به کشتی ایران ظلم می‌شود چرا که سال‌ها عنوان دار این وزن در جهان بوده ایم و حالا برای ما زشت است که در این وزن در المپیک نماینده نداشته باشیم. الان در شرایط خوبی هستم و در فرصت دو هفته‌ای تا مسابقات ترکیه به آمادگی مناسب خواهم رسید.

*هیچگاه نگفتم به مسابقات مغولستان نمی‌روم

عبدولی همچنین در مورد صحبت هایی مبنی بر اینکه "عبدولی از اسفندیاری فر مربی تیم ملی پیش از رقابت‌های مغولستان خواسته بدلیل آماده نبودن اجازه دهد به مغولستان اعزام نشود" گفت: اصلا در ذات من و برادرم سعید و خانواده‌ام این نیست که از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم.من وظیفه خود می دانم به همه اعضای شورای فنی به عنوان بزرگان کشتی ایران احترام زیادی بگذارم اما به هیچ وجه انتظار نداشتم چنین حرف‌هایی درباره من زده شود. ما همیشه در بدترین شرایط جنگیده‌ایم و همین سعید برادرم با دست شکسته در فینال قهرمانی جهان کشتی گرفت و پیروز شد. او در تمرینات که حضور نداشته و احتمالا از دهان کسی این حرف راشنیده است. من مشکل آنچنانی نداشتم و هیچ وقت نگفتم که به این مسابقات نمی‌روم حتی خودم را آماده حضور در مغولستان می‌کردم که سوریان جانشین من شد.

*مشکلی برای حضور در مسابقات مغولستان نداشتم

وی افزود:من بقدری برای اسفندیاری فر به عنوان مربی‌ام احترام قائلم که اصلا خجالت می‌کشم به او بگویم نمی‌توانم کاری را انجام دهم چه برسد به اینکه به او بگویم من را به مسابقات مغولستان نفرستید. من نزدیک دو ماه قبل عمل جراحی انجام دادم و پس از مدتی تمریناتم را از سر گرفتم و برای حضور در مغولستان آمادگی نسبی داشتم و کادر فنی هم اعلام کرد من را به این رقابت‌ها خواهد فرستاد اما در نهایت سوریان به مربیان تیم ملی اعلام کرد خودش می‌خواهد در این مسابقات شرکت کند و من هم وقتی این موضوع راشنیدم ناراحت نشدم چرا که از یک سو آمادگی صددرصد نداشتم و از سوی دیگر دوست داشتم سوریان به خواسته خود برسد.

*از جانم مایه می‌گذارم تا سهمیه بگیرم

فرنگی‌کار وزن 59 کیلوگرم ایران در پاسخ به این سوال که در صورت اعزام به مسابقات ترکیه تا چه میزان امیدوار است سهمیه المپیک را برای ایران بدست بیاورد اظهار کرد: این موضوع دست خودمان است و اصلا ارتباطی با شانس و این حرف‌ها ندارد. من قول می‌دهم با تمام وجود بر روی تشک مبارزه حاضر شوم و از جانم مایه بگذارم تا برای ایران سهمیه بگیرم. مطمئن باشید دست خالی بر نمی‌گردم و نمی‌گذارم ایران بدون سهمیه بماند.

*سهمیه بگیرم اعتماد بنا را برای المپیک جلب می کنم

عبدولی در پایان با تاکید بر اینکه با کسب سهمیه المپیک بدنبال این است که در المپیک نیز بهترین نمایش را به اجرا بگذارد گفت:بدون شک اگر سهمیه المپیک را بگیرم کادر فنی من را برای حضور در المپیک انتخاب خواهد کرد. اگر بتوانم با وجود رقبای جهانی که نامدار نیز هستند موفق شوم سهمیه را بگیرم بدون شک اعتماد محمدبنا را برای حضور در المپیک جلب کرده‌ام.


ویدیو : عبدولی: سوریان دیگر 33 سالش است