عبدالله گل: اسرائیل علیه رادار ناتو تبلیغات سیاه راه انداخته است :   رئیس جمهور ...



عکس تبلیغات سیاه در فایر فاکس , عبدالله بن الحسن علیه السلام , عبدالله ابن حسن علیه السلام

 

رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه تلویزیونی گفت: استقرار رادار وابسته به ناتو در ترکیه، علیه ایران یا هیچ یک از کشورهای همسایه نیست بلکه تنها برای دفاع در برابر موشک های بالستیک است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالله گل اضافه کرد: پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) استقرار این سامانه موشکی را تصویب کرد و تصمیم گرفت بخش های مختلف این سامانه در تعدادی از کشورهای عضو ناتو، مستقر شوند. ترکیه نیز به عنوان یکی از اعضای این پیمان، در راستای عمل به تعهدات خود، استقرار این سامانه را پذیرفت.

وی افزود: این سامانه موشکی که در شرق ترکیه مستقر شده اقدامی در راستای ماموریت های دفاعی ناتو علیه خطرات موشک های بالستیکی است که کشورهای عضو ناتو را تهدید می کنند.

بخشی از رادارهای سامانه های ضدموشکی ناتو در شرق ترکیه، مستقر شده است. برخی از مقامات ایرانی ضمن ابراز ناخرسندی از این موضوع گفته بودند این سامانه ضدموشکی، اقدامی علیه توانمندی های موشکی ایران و در راستای حمایت از اسرائیل است.

گل با رد این موضوع اظهار داشت: گفتن این مطالب که این رادار موشکی برای حمایت از اسرائیل است تبلیغات سیاه خود اسرائیل است .ترکیه همیشه برای حل مشکلات موجود با همسایگانش تلاش می کند به همین دلیل سیاست صفر کردن مشکلات با همسایگان را در پیش گرفته است.

وی درباره این موضوع که سپر دفاعی ناتو در خاک ترکیه در راستای حمایت از اسرائیل اضافه کرد: چنین چیزی درست نیست، اسرائیل عضو ناتو نیست و نمی تواند از امکانات ناتو استفاده کند. تصمیمات ناتو نیز به صورت گروهی اتخاذ می شود و هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی در این مجموعه تصمیم گیری کند.../عصرایران


ویدیو : عبدالله گل: اسرائیل علیه رادار ناتو تبلیغات سیاه راه انداخته است