عباس کیارستمی پس از نخل طلا +عکس : عباس کیارستمی کارگردان، فیلمنامه نویس، عکاس ...


عباس کیارستمی کارگردان، فیلمنامه نویس، عکاس و یکی از مشهورترین هنرمندان ایران در سطح بین المللی امروز 75 ساله شد. فرادید: عباس کیارستمی کارگردان، فیلمنامه نویس، عکاس و یکی از مشهورترین هنرمندان ایران در سطح بین المللی امروز 75 ساله شد.

عباس کیارستمی یکی از برجسته‌ترین هنرمندان معاصر ایران است که پس از آنکه در سال 1997 توانست با فیلم "طعم گیلاس" نخل طلای کن را تصاحب کند به شهرتی جهانی رسید و آثارش توجه جهانیان را به خود جلب کرد.

عباس کیارستمی که متوالد اول تیرماه 1319 در تهران است کار خود را با ساخت فیلم‌های مستند و کوتاه چون «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «تجربه» و «دو راه حل برای یک مساله» آغاز کرد و چندی بعد با ساخت فیلم های «مسافر» و «گزارش» فیلمسازی بلند را نیز تجربه کرد تا اینکه با «خانه‌ی دوست کجاست؟» در سال 1365 اولین حضور بین المللی خود را تجربه کرد. این فیلم جوایزی بسیاری همچون جایزه ویژه جشنواره لوکارنو را برای کارگردان به ارمغان آورد و از آن پس فیلم های کیارستمی در جشنواره های خارجی مورد توجه قرار گرفتند.

عباس کیارستمی , عباس کیارستمی درگذشت , فیلم های عباس کیارستمی

حضور کیارستمی در فستیوال های معتبر جهانی و تحسین منتقدان در سال 1997 به اوج خود رسید. فیلم تازه او با نام «طعم گیلاس» توانست جایزه نخل طلای کن را به دست آورد و کیارستمی را به اوج شهرت برساند تا آنجا که مجله تایم از آن به عنوان یکی از 10 فیلم برتر تاریخ جشنواره نام برد. فیلم های کیارستمی بعداز طعم گیلاس در کنار جوایز متعدد از جشنواره های خارجی سه بار دیگر نیز برای دریافت نخل طلا نامزد شد که هیچ کدام نتوانست دومین نخل طلا را برای او به همراه داشته باشد.

به مناسبت 75 سالگی این کارگردان شهیر ایرانی در زیر چند عکس از کیارستمی در لوکیشن تحسین شده ترین فیلمش را مشاهده می کنید؛ این عکس ها که پس از نخل طلای کن 1997 توسط عباس عطار عکاسی شده است، کارگردان را در تپه های اطراف تهران و محل فیلمبرداری طعم گیلاس نشان می دهد.

علت مرگ عباس کیارستمی , بیوگرافی عباس کیارستمی , درگذشت عباس کیارستمی

مراسم تشییع عباس کیارستمی , فوت عباس کیارستمی , مراسم عباس کیارستمی

مزار عباس کیارستمی , بیماری عباس کیارستمی , فیلم عباس کیارستمی

مرگ عباس کیارستمی , پیکر عباس کیارستمی , نام فیلمهای عباس کیارستمی

عکس های عباس کیارستمی , زندگینامه عباس کیارستمی , عباس کیارستمی فیلمها


ویدیو : عباس کیارستمی پس از نخل طلا +عکس