عامل اصلی سقوط اتوبوس گرگان به تهران در محور هراز شد :   اخبار اجتماعی - پلیس ...



سقوط مرگبار اتوبوس در محور نی ریز با 19 کشته , سقوط اتوبوس در محور نی ریز با 19 کشته , سقوط اتوبوس در محور نی ریز

 

اخبار اجتماعی - پلیس راهور: علت سقوط اتوبوس ترکیدگی لاستیک بود

در حالی که خبرهای ضد و نقیضی مبنی بر منحرف شدن این خودروی عمومی به علت انحراف خودروی سواری عبوری در محور و حتی صحبت با گوشی تلفن همراه راننده درباره این حادثه شنیده می‌شود ولی رئیس پلیس راهور مازندران در گفت‌وگو با فارس ترکیدگی لاستیک را عامل سقوط اتوبوس گرگان به تهران در محور هراز به دره زیارباغ اعلام کرد.

جاده هراز در مازندران جاده‌ای پرتردد و پر تصادف است که امروز هم مقصد نافرجامی را برای مسافران اتوبوسی رقم زد که از کردکوی به سمت تهران در حال حرکت بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محور هراز یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور است که بسیاری از هموطنان با نام این جاده شریانی آشنایی دارند و سفر در آن را تجربه کرده‌اند.

به دلیل حجم بالای تردد، جاده‌ای کوهستانی و سرمای هوا در بیشتر ایام سال بیشتر اوقات شاهد تصادف و برخوردهای شدید رانندگی در این محور هستیم که در آن افراد زیادی نیز جان داده‌اند.

امروز سه‌شنبه 29 بهمن ماه 1392 هم یکی از روزهای ناخوشایندی بود که صبح آن با خبر ناگواری آغاز شد.

ساعت 6 و 15 دقیقه صبح در تماس علی نوری‌پور رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران با فارس، سقوط اتوبوسی حامل مسافران دو استان شمالی کشور در منطقه زیارباغ محور مواصلاتی هراز اعلام شد.

این حادثه هولناک حدود ساعت 5:30 دقیقه صبح امروز برای اتوبوس در حال تردد از آمل به سمت تهران روی داده تا مسافران زیادی در این سانحه پایان عمر خود را در اعماق دره‌ای در محور هراز ببینند.

ماموران راهداری، اورژانس 115، نیروهای هلال احمر، پلیس‌‎راه و دیگر عوامل امدادی بلافاصله با حضور به موقع از نخستین دقایق وقوع حادثه انتقال مصدومان، مجروحان و جان‌باختگان این حادثه دلخراش رانندگی را در دستور کار قرار دادند.

* «زیارباغ» محلی که امروز شاهد جان دادن مسافران بود
رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل در نخستین خبر از چگونگی وضعیت مجروحان و جان‌باختگان این حادثه از کشته شدن 13 مسافر این اتوبوس خبر داد و متذکر شد: همچنان کار انتقال اجساد و مصدومان ادامه داد.

حمزه قاسمی از امدادرسانی و کمک نیروهای امداد و نجات، مرکز پیام و اورژانس 115 شهرستان آمل، دماوند و بابل برای امدادرسانی خبر داد و آمار رسمی درباره تعداد مصدومان، کشته‌ها و تعداد مسافران را به پایان کار تخلیه مصدومان و جسد مسافران سپرد.

به گفته قاسمی، تعدادی از مصدومان در ساعت‌های ابتدایی وقوع این سانحه دلخراش به شهرستان دماوند منتقل شده و بقیه به مرکز درمانی و بیمارستان‌های گزنک و 17 شهریور آمل انتقال داده شدند و همچنین از آمادگی پرواز عملیاتی هلی‌کوپتر اورژانس آمل نیز خبر داد.

رئیس بیمارستان 17 شهریور آمل نیز از بستری شدن 17 مصدوم حادثه سقوط اتوبوس به داخل دره زیارباغ هراز در این بیمارستان خبر داد.

شهرام کاشانی با تاکید اینکه 17 مصدوم حادثه به این بیمارستان انتقال داده شدند، از ترخیص سه بیمار این حادثه خبر داد.

این مسئول با اشاره به اینکه مجروحان انتقال یافته به این مرکز درمانی 15 زن و دو مرد بودند، یادآور شد: پنج مصدوم در بخش I.C.U، چهار نفر در بخش عمومی و پنج مصدوم نیز در اورژانس بستری هستند.

در حالی که خبرهای ضد و نقیضی مبنی بر منحرف شدن این خودروی عمومی به علت انحراف خودروی سواری عبوری در محور و حتی صحبت با گوشی تلفن همراه راننده درباره این حادثه شنیده می‌شود ولی رئیس پلیس راهور مازندران در گفت‌وگو با فارس ترکیدگی لاستیک را عامل سقوط اتوبوس گرگان به تهران در محور هراز به دره زیارباغ اعلام کرد.

جعفر محمد‌نژاد عنوان کرد: اتوبوس ولوو بی هفت که از گرگان به سمت تهران در حال عبور بود که در کیلومتر 85 آمل به تهران دچار حادثه شد.

وی علت سقوط اتوبوس به دره را ترکیدگی لاستیک عنوان کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل نیز ظهر امروز از اعزام 60 تا 70 نیروی امدادی هلال احمر به منطقه ایجاد حادثه خبر داد.

سعدی محمدی به شدت حادثه اشاره کرد و نیاز به جرثقیل و دستگاه برش را برای نجات مصدومان لازم دانست.

وی همچنین علاوه بر حضور عوامل امدادی آمل، از حضور نیروهای امدادی شهرستان‌های بابل، سوادکوه، نور، قائمشهر و آمل در منطقه خبر داد.

* 18 کشته و 25 زخمی تلفات سقوط اتوبوس به دره زیارباغ هراز

با گذشت بیش از 6 ساعت از وقوع حادثه سقوط، آمارهای نهایی از سوی مسئولان اعلام شد که در نخستین آمار رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل از اتمام امدادرسانی به حادثه دیدگان سقوط اتوبوس به دره خبر داد.

حمزه قاسمی همچنین از کشته‌ شدن 18 نفر و زخمی شدن 25 نفر در این حادثه سقوط خبر داد و گفت: 19 مصدوم این حادثه به بیمارستان 17 شهریور آمل، سه نفر به بیمارستان بابل و سه مصدوم با اورژانس هوایی به بیمارستان دماوند منتقل شدند.

قاسمی با بیان اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مصدومان این حادثه عیادت کرد، گفت: هشت پایگاه امداد شهری و هلال‌احمر در این حادثه امدادرسانی داشتند.

مهم‌ترین خبر این حادثه که حدود دو ساعت گذشته مخابره شد، اعلام اسامی مصدومان حادثه بود.

در این بین نام 25 مصدوم حادثه سقوط اتوبوس به دره در محور هراز توسط رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل اعلام کرد.

محمدرضا اسلامی، کاظم اکبری، مجتبی اکبری، کاظم البرزی، کامران تقه، محمدعلی رضانیا، مصطفی عقیل‌نیا، فاطمه محسنی عشقی، سامان محسنی عشقی، معصومه محسنی عشقی، علی وکیلی، علیرضا شعبانی، عبدالله کردی، میلاد اسماعیلی، اسدالله رضوان پور، جابر لاک‌تراش، اشرف علی‌نیا، زینب عبداللهی، معصومه جلالی، سعید زاهدی، علی رستمانی، فاطمه رستمانی و جواد ابراهیمی مصدومانی وبودند که به بیمارستان‌های 17 شهریور آمل، بابل و دماوند انتقال داده شدند.

همچنین در صورت مشخص شدن هویت افراد فوت شده، اسامی آنها نیز اطلاع‌رسانی می‌شود. 

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو : عامل اصلی سقوط اتوبوس گرگان به تهران در محور هراز شد