عاشقان نوبل صلح : پاپ فرانسیس، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، رئیس‌جمهوری ...


پاپ فرانسیس، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، رئیس‌جمهوری روسیه و دختر پاکستانی قربانی حمله طالبان در میان 278 نامزد دریافت جایزه صلح نوبل هستند. خبرگزاری ایسنا: پاپ فرانسیس، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، رئیس‌جمهوری روسیه و دختر پاکستانی قربانی حمله طالبان در میان 278 نامزد دریافت جایزه صلح نوبل هستند.

 مدیر انستیتو صلح نوبل در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد نامزدهای دریافت این جایزه تقریبا هر ساله افزایش می‌یابد که این مساله نشان دهنده افزایش تمایل و علاقه برای دریافت آن است.

کمیته نوبل روز سه‌شنبه برای اولین بار در سال جاری میلادی لیست کاندیداها را مورد بررسی قرار داد و قرار است 10 اکتبر سال 2014 اسامی را در اوسلو، نروژ اعلام کند.

وی افزود: 47 مورد از این نامزدها، سازمان‌ها و نهادها هستند. اگرچه فهرست نامزدها برای 50 سال است که مخفی نگه داشته شده اما حامیان مالی می‌توانند نام نامزدهای خود را فاش کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گمان می‌رود جزئی از این فهرست باشد. از آنجا که اشخاص و مقام‌های روس نام او را در اکتبر سال گذشته میلادی به خاطر نقش وی در بحران سوریه پیشنهاد کردند.

پوتین موفق شد نظر آمریکا را در حمله به سوریه تغییر دهد و به جای آن توافقی امضا شود که براساس آن تسلیحات شیمیایی دولت دمشق منهدم شود.

نامزد شدن برای دریافت جایزه صلح نوبل به نسبت آسان است از آنجا که هزاران تن می‌توانند نامزدی خود را مطرح کنند. البته شانس پوتین در برنده شدن این جایزه به خاطر بحران موجود درباره اوکراین بسیار محدود شده است.

ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و ملاله یوسف‌زی، دختر پاکستانی که قربانی حمله طالبان شد در میان نامزدهای دریافت این جایزه قرار دارند. پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز نامش در این فهرست قرار دارد.


ویدیو : عاشقان نوبل صلح