عارف: مشکلات با کمک مردم قابل حل است/حداد عادل: بخشی از مشکلات ورزش به خاطر نشریات زرد است :



رفع مشکلات جنسی آقایان با کمک ورزش , کاریکاتورهای خنده دار زندگی روزمره و مشکلات مردم , مشکلات مردم پایتخت تجارت فردا

عارف: مشکلات با کمک مردم قابل حل است/از همه ظرفیتها به صورت قانونی استفاده می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در کشور ما تورم به جز اثرات اقتصادی، اثرات روانی دارد، گفت: ما به حل همه مشکلات امیدواریم و معتقدیم با کمک مردم این مشکلات قابل حل است.

مستند رادیویی محمد رضا عارف با چینش و تنظیم برخی سخنرانی‌های این کاندیدای ریاست جمهوری از رادیو ایران پخش شد.

عارف در اولین بخش از برنامه تبلیغاتی خود درباره تورم گفت: در دولت اصلاحات به طرح خوبی در رابطه با هدفمند کردن یارانه‌ها رسیدیم. نگرانی ما تورم بود و به دنبال راهی بودیم که هدفمندی‌ها باعث افزایش تورم نشود.

وی افزود: البته جمع بندی ما برای اجرا کردن هدفمندی یارانه‌ها این بود که منابع آزاد را صرف بیمه، ایجاد فضای کسب وکار و بخشی از هزینه‌های‌ گروه‌های آسیب پذیر کنیم. در نهایت مشکل ما برای اجرایی نکردن هدفمندی برخی هماهنگی‌های نهایی بود که به دولت هفتم و هشتم نرسید و در دولت نهم و دهم اجرا شد.

عارف در ادامه خاطر نشان کرد: دولت اصلاحات در راه هدفمندی یارانه‌ها حتی گام کوچکی هم در زمینه قیمت آرد برداشت. آن زمان آرد از کشاورز 140 _ 150 تومان توسط دولت خریداری می‌شد و به قیمت 45 ریال به مردم داده می‌شدکه در این نرخ سوبسید یا یارانه آرد به حساب می‌آمد. ما در اولین قدم قیمت آرد را به 75 ریال رساندیم اما فضای کشور آنقدر علیه ما سنگین شد که دولت پس از دو هفته عقب‌نشینی کرد اما همین اتفاق در سالهای بعد و در دولت‌‌های دیگر اجرا شد و در مجلس بابت این کار به مردم تبریک گفتند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره پرداخت سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها به مردم گفت:برنامه ما این بود که سهم مردم در هزینه‌های درمانی را به حداکثر 30 درصد برسانیم و سهم سلامت را از تولید ناخالص داخلی پرداخت کنیم و در صورت موفقیت در انتخابات این کار را در دولت یازدهم هم پیاده کنیم.

وی افزود: در حال حاضر هیچ فردی نسبت به آینده خود آرامش ندارد، سلامت، تحصیل، اشتغال مهمترین دغدغه مردم هستند که از جمله برنامه‌های ما اجرایی کردن این طرح‌ها و حتی بیمه زنان خانه‌دار است.

عارف همچنین درباره برنامه‌های خود در بخش معیشت خاطر نشان کرد: مهمترین مشکل در زمینه این معیشت نان مردم است، این روزها گرانی و تورم بیداد می‌کند با این حال در 160 کشور دنیا تورم یک رقمی شده و ما جز معدود کشورهایی هستیم که تورم دو رقمی داریم.

وی افزود: در کشور ما تورم به جز اثرات اقتصادی، اثرات روانی دارد و بدتر از آن پدیده شوم کم فروشی هم به مشکلات ناشی از تورم اضافه شده است. اما ما به حل همه مشکلات امیدواریم و معتقدیم با کمک مردم این مشکلات قابل حل است. مردم ما کسانی هستند که جنگ را یاری کردند و اگر احساس کنند دولت با آنها صداقت دارد واقعا با دولت همکاری می‌کنند.

بخش دیگری از مستند عارف مربوط به یکی از سخنرانی‌های او برای دانشجویان بود. او در این بخش از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم مشارکت مردم در انتخابات گفت: در یکی از برنامه‌های تلویزیونی از من سوال کردند که مهمترین رقیب انتخاباتی‌ات کیست و من در جواب گفتم مهمترین رقیب انتخاباتی من عدم مشارکت مردم به خصوص جوانان است. آرزویم این است که شور و نشاط به وجود آمده به واسطه انتخابات در میان شما جوانان در ادامه راه هم ادامه پیدا کند.

وی افزود: در دولت من دانشجوی ستاره دار وجود نخواهد داشت و به دانشجویان ستاره افتخار خواهیم داد.

عارف همچنین در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به استفاده از برخی چهره‌ها در بهبود روابط خارجی خاطر نشان کرد: هاشمی رفسنجانی رابطه بسیار حسنه‌ای با کشورهای اسلامی و خاتمی مبتکر گفتگوی تمدن‌هاست و افتخار ما این است که گفتگوی تمدن‌ها از ایران شروع شد، بنابراین یکی از حسرت‌های ما این است که چرا در سالهای گذشته استفاده‌ای از این چهره‌ها برای بهبود روابط نشد. من فردی قانونمدار هستم و به دنبال راهی هستم که از تمام ظرفیت‌ها به صورت قانونی استفاده شود.

حداد عادل: بخشی از مشکلات ورزش به خاطر نشریات زرد است

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نشریات زرد موجود در کشور، بخشی از مشکلات مربوط به ورزش را متوجه این نشریات دانست.

غلامعلی حداد عادل از ساعت 9 صبح امروز در رادیو ورزش به بیان برنامه ها و دیدگاه های خود در عرصه ورزش پرداخت.

حدادعادل با بیان اینکه رفتار ورزشکاران در زمین روی تماشاچیان اثر دارد، گفت: رفتار تماشاچیان نیز روی ورزشکاران تاثیر می‌گذارد که بایستی چنین مسائلی اصلاح شود.

وی اضافه کرد:‌ لازم است کمیته انضباطی در موارد اینچنینی به صورت منصفانه ولی دقیق به مسئله ورود کرده و با تخلفات برخورد کند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نشریات زرد موجود در کشور بخشی از مشکلات مربوط به ورزش را متوجه این نشریات دانست و یادآور شد: قبل از انقلاب نشریات زرد به سراغ بازیگرها می‌رفتند و بعد از انقلاب این نشریات ورزشکاران را مورد توجه قرار می‌دهد.

حدادعادل مسئولیت وزارت ورزش و جوانان را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و افزود: وزارت ورزش بایستی به همان اندازه که به ورزش توجه می‌کند به مسائل فرهنگی نیز توجه کند؛ البته اقداماتی در این زمینه انجام شده اما بایستی به صورت جدی و با برنامه به این مسائل ورود کرد.

وی به حضور روحانیون در میدان‌های ورزشی اشاره کرد و با مثبت دانستن این اقدام گفت: حضور روحانیون تلاشی است تا رنگ اسلامی و دینی به محیط‌های ورزشی زده شود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بخش بعدی سخنان خود را به ورزش قهرمانی اختصاص داد و در این زمینه گفت: ورزش قهرمانی لازم است زیرا ملت‌ها به افتخار احتیاج دارند.

حدادعادل با بیان اینکه دولت‌ها بایستی به ورزش قهرمانی توجه ویژه کنند، تصریح کرد: ورزش قهرمانی از دل ورزش همگانی بیرون می‌آید، به همین دلیل ملتی که ورزش همگانی‌اش ضعیف است، ورزش قهرمانی مطلوبی ندارد.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه ورزش قهرمانی در کشاندن عامه مردم به ورزش مؤثر است، از لزوم علمی شدن ورزش سخن گفت و در همین زمینه افزود: امروز کشورهایی در ورزش موفق‌ترند که به ورزش با یک نگاه علمی می‌نگرند.

حدادعادل در ادامه تصریح کرد: باید با وضع قوانین مناسب کاری کنیم تا ورزشکار خیالش از زندگی راحت باشد و به ورزش خود برسد تا موفق شود. این موضوع در خصوص هنرمندان هم صدق می‌کند.

وی افزود: تصور نمی‌کنم به این زودی‌ها ورزش ما به دست بخش خصوصی بیفتد البته خوب است این کار صورت گیرد ولی ورزش یک فعالیت پردرآمد در ایران نیست که بتواند سرمایه بخش خصوصی را جذب کند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ورزش ما هزینه‌های زیادی در کشور دارد و پرخرج است، گفت: دولت و نهادهای دولتی تا سال‌های سال باید این امر را پشتیبانی کنند و الان هم شاهدیم تیم‌های موفق اسم یک دستگاه یا کارخانه‌ را پشت سر خود دارد.

حدادعادل ادامه داد: قانون بودجه امسال گفته است که دو باشگاه معروف پیروزی و استقلال به بخش خصوصی واگذار شوند و 30 درصد سهام‌شان در اختیار هواداران و مابقی در اختیار شرکت‌های غیردولتی قرار گیرد ولی بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت ایجاد سالن‌های چند منظوره در مدارس گفت: باید مدارس‌مان را طوری بسازیم که یک سالن بزرگ مجهز داشته باشند تا هم برای دانش‌آموزان و هم برای مردم محل قابل استفاده باشد.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سالن‌های ورزشی مدارس ما باید هم سالن امتحانات، اجتماعات و هم سالن ورزش باشد این نوع کارها برای اینکه سرمایه‌گذاری بهینه داشته باشیم و از اسراف و اتلاف جلوگیری کنیم لازم است.

حدادعادل خاطرنشان کرد: سالن‌های ورزشی کشور در مقایسه با قبل از انقلاب بسیار گسترش پیدا کرده و حتی در شهرهای درجه 4 و 5 مسابقات بین‌المللی برگزار می‌شود و نشان می‌دهد بنیه ورزشی کشور بهبود پیدا کرده است و دولت در کار ساختن فضاهای ورزشی موفق بوده و همین روند باید ادامه پیدا کند.

محمدباقر قالیباف: مخالفانم نمی توانند بگویند کار نکرد/ قدرت خرید مردم یک سوم شده است

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه به دلیل شرایط اقتصادی ایجاد شده قدرت خرید مردم یک سوم شده است، گفت: گرانی کمر مردم را شکسته و مردم می گویند یارانه نمی خواهیم قیمت ها به گذشته برگردد.

محمدباقر قالیباف ظهر امروز در شهرستان قرچک و در مسجد جامع این شهر در جمع مردم قرچک یاد شهدای 15 خرداد را گرامی داشت و گفت:  به برکت مجاهدت ایثارگران، شهدا و انقلاب و با همدلی و همبستگی که مردم داشتند به خصوص محرومان انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و دست استعمار و دشمنان خارجی از کشور کوتاه شد.

وی با بیان اینکه افتخار بزرگ انقلاب اسلامی ایران حفظ سرزمین بوده اظهار داشت: مسئولان باید بتوانند زندگی مادی و معنوی مردم را تامین کنند مردم باید وقتی به مجموعه دولت و مسئولان نگاه می کند احساس شان این باشد که کارآمدی دین در جامعه مشاهده شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه ما برای اقتصاد و نان و آب انقلاب نکردیم گفت: حاضریم خود و فرزندان مان را برای انقلاب فدا کنیم اما اسلام یا را به ما آموخته که اگر در جامعه ای فقر آمد نهی از منکر و دین از جامع رخت می بندد.

شهردار تهران یادآور شد: پیشرفت کشور برای ما یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است و راهی جز این نداریم.

وی به نارسایی های کشور اشاره کرد و گفت: مشکلات  اقتصادی زیاد است اما بنده به عنوان یک خدمتگزار وعده و قولی که انجام نشود به مردم نداده ام و در تهران نیز وعده ای که عمل نکرده باشم ندادم و مخالفان من نمی توانند بگویند کار نکرد یا خلف وعده کرد و به محرومان نرسید البته اینها منت ندارد حق مردم است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت:  گرانی کمر مردم را شکسته و قدرت خرید مردم یک سوم شده است و مردم می گویند یارانه نمی خواهیم قیمت ها به گذشته برگردد./خبرگزاری فارس/خبرگزاری فارس/خبرگزاری مهر

 

 

 


ویدیو : عارف: مشکلات با کمک مردم قابل حل است/حداد عادل: بخشی از مشکلات ورزش به خاطر نشریات زرد است