ظرفیت هارد‌دیسك كم است! : تا چند سال پیش وقتی كاربران مبتدی می‌خواستند ظرفیت ...



دستور ظرفیت هارد , هارد اکسترنال ظرفیت 128 , هارد اکسترنال ظرفیت 128 گیگابایت

تا چند سال پیش وقتی كاربران مبتدی می‌خواستند ظرفیت یك هارد‌دیسك را مورد سنجش قرار دهند با تعدادی سی‌دی یا دی‌وی‌دی قابل كپی در آنها این مقدار را تشخیص می‌دادند؛ اما این روزها آنقدر ظرفیت هارد‌دیسك‌ها افزایش یافته است كه كسی به تمام‌شدن ظرفیت هارد فكر نمی‌كند، چه برسد به این‌كه آن را با تعداد سی‌دی بسنجد!

با این حال كاربرانی هم وجود دارند كه در عرض كمتر از یك ماه ظرفیت یك هارد یك ترابایتی را با انبوهی از نرم‌افزارها، فیلم‌ها و... اشغال كرده و با كمبود فضای خالی مواجه می‌شوند! گاهی اوقات نیز كاربران حواسشان به این كمبود فضا نیست و در این شرایط است كه ویندوز به‌طور خودكار پیغامی را مبنی بر كم‌بودن ظرفیت درایو مورد نظر به ‌نمایش درمی‌آورد.

نمایش این پیغام بسیار مفید است؛ اما در بسیاری از موارد نمایش این پیغام برای یك‌بار كافی است و دفعات بعدی كه تكرار می‌شود موجب آزار كاربران می‌شود. اگر شما هم از جمله كاربرانی هستید كه ترجیح می‌دهید این پیغام را مشاهده نكنید و خودتان كنترل ظرفیت هارد‌دیسك را به عهده می‌گیرید، می‌توانید با استفاده از ترفند زیر نمایش این پیغام را غیرفعال كنید:

1 ـ روی گوی استارت كلیك كرده و در كادر جستجو عبارت regedit را وارد كنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود. (در ویندوز اكس‌پی ‌باید از ابزار Run كمك بگیرید)‌

2 ـ مسیر زیر را در رجیستری دنبال كنید:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\
Windows\CurrentVersion\Policies\ Explorer

3 ـ در ستون سمت چپ روی گزینه Explorer لیك راست كرده و از منوی New گزینه DWORD (32bit) Value را انتخاب كنید.

4 ـ نام NoLowDiskSpaceChecks را به گزینه جدید اختصاص دهید و پس از آن از سمت راست روی آن دوبار كلیك كنید.

5 ـ در پنجره به‌نمایش درآمده مقدار كلید جدید را از صفر به یك تغییر دهید و با كلیك روی OK تغییرات را ذخیره كنید.

6 ـ در نهایت رایانه را یك‌بار راه‌اندازی مجدد كنید و مطمئن باشید چنانچه تمام مراحل را بدرستی انجام داده باشید، هیچ‌گاه پیغام هشدار كمبود ظرفیت در درایوهای هارد‌دیسك را مشاهده نخواهید كرد!

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو : ظرفیت هارد‌دیسك كم است!