ظرفیت دانشگاهها برای دکتری نهایی شد : مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی با اشاره ...


مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی با اشاره به فرصت دانشگاههای و موسسات آموزش عالی برای اعلام میزان ظرفیت مورد نیاز در تکمیل ظرفیت دکتری گفت: ظرفیت ها نهایی شده و به زودی به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه می شود. مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی با اشاره به فرصت دانشگاههای و موسسات آموزش عالی برای اعلام میزان ظرفیت مورد نیاز در تکمیل ظرفیت دکتری گفت: ظرفیت ها نهایی شده و به زودی به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه می شود.

ابوالفضل حسنی افزود: میزان ظرفیت دانشگاهها برای تکمیل ظرفیت کنکور دکتری اعلام شده است و ظرفیتها بخشی به سازمان سنجش و بخشی نیز به دفتر گسترش وزارت علوم ارسال شده است.

وی درباره دانشگاههایی که ظرفیت خود را در اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری 90 تکمیل نکرده بودند، گفت: ظرفیت خالی دانشگاهها و ظرفیت هایی که پر نشده بود 30 درصد مجموع این افزایش ظرفیت را تشکیل می دهد.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی درباره مواد درسی کنکور نیمه متمرکز دکتری گفت: مواد درسی کنکور دکتری که مقرر شده بود به صورت تخصصی تر تهیه شود، آماده شده و در هفته آینده اعلام می شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 692 این شورا در بیست و یکم تیرماه 90، مصوب کرد ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از 5 هزار و 600 نفر به 10 هزار نفر افزایش پیدا کند. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در راستای اجرایی شدن این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعلام کرد که در نظر دارد این افزایش ظرفیت را با توجه به توانمندی، قابلیت علمی، آموزشی و پژوهشی موجود در هر دانشگاه انجام دهد.

منبع: مهر


ویدیو : ظرفیت دانشگاهها برای دکتری نهایی شد