ظاهر موجودات فضایی چه جوری است؟! : موجودات فضایی تاکنون در بسیاری از فیلمهای ...


موجودات فضایی تاکنون در بسیاری از فیلمهای ساخته شده در جهان از موجودات زشت و لزج تا موجودی شبیه خرس اسباب بازی یعنی ای تی به تصویر کشیده شده اند. اما از نظر دانشمندان کدام چهره از موجودات فرازمینی به واقعیت نزدیک تر است؟ خبرگزاری مهر: موجودات فضایی تاکنون در بسیاری از فیلمهای ساخته شده در جهان از موجودات زشت و لزج تا موجودی شبیه خرس اسباب بازی یعنی ای تی به تصویر کشیده شده اند. اما از نظر دانشمندان کدام چهره از موجودات فرازمینی به واقعیت نزدیک تر است؟

با افزایش درک ما از جهان اطرافمان، چشم انداز ما نیز نسبت به وجود خود متواضع تر شده، این امر موجب شده که دانشمندان نظریه پردازیهایی را درباره ظاهر موجودات فرازمینی آغاز کنند که نسبت به گذشته می توان آنها را واقعی تر دانست.

دیدگاه ها و عقاید در رابطه با شکل و شمایل این موجودات بسیار متنوع و متغیر است، اما برخلاف همه این دیدگاه های علمی تخیلی دانشمدان نظریات خود را برحسب سرنخهای زیست محیطی و بیولوژیکی ارائه داده اند.

اما مطرح شدن این نظریات علمی باز هم به این معنا نیست که ما به پاسخ هستی شناسانه بیگانگان فرازمینی نزدیک شده ایم.

موجودات فضایی , موجودات فضایی ناسا , ناسا موجودات فضایی

1- عروس دریایی

دکتر مگی آدرین پاکوک که برای شرکت فضایی استریوم کار می کنند اعتقاد دارد که بیگانگان فضایی موجوداتی از نوع دریایی با نور بیشتر برای برقراری ارتباط با سایر موجودات فضایی هستند، این موجودات دهان خود را برای گرفتن مواد شیمیایی از اتمسفر برای رشد و تولید مثل باز می کنند و بدنشان در نور خورشید باز می شود و سطح متالیک آن برای جذب نور کاربرد دارد و چشمهایشان نوعی لنز دارد که برای مشاهده اطراف خود با جزئیات کامل به کار می رود. سطح تحتانی بدنشان برای استتار نارنجی رنگ است.

وی نظریه خود را براساس چگونگی آغاز حیات در اقیانوسهای روی زمین مطرح و چنین نتیجه گیری کرده است که این موجودات می توانند با اتمسفر خارجی به همان نحو تعامل برقرار کنند که ارگانیسمها در اقیانوسهای ما با آب تعامل دارند.

2-  شبیه حشرات

سوسکها درمیان منفورترین موجودات سیاره ما جای می گیرند و علت آن پوشش محافظ خارجی ضخیم آنها است که می توانند برای مدت طولانی در شرایط سخت (برای مثال جنگ هسته ای) دوام بیاورند.

3- درست شبیه انسان

سیمون کانوی موریس استاد زیست شناسی باستانی تکاملی در دانشگاه کمبریج معتقد است که بیگانگان فضایی شاید درست شبیه انسان باشند ، به این معنا که آنها نه فقط در ظاهر و بیولوژی بلکه در ضعفهای انسانی چون خشونت، حرص و تمایل به سوء استفاده از منابع دیگران نیز با انسان مشترک هستند.

وی اظهار می دارد: وقتی که یک زیست کره وجود داشته باشد شرایط مشابه پدید می آید و این امر در رابطه با هوش نیز صدق می کند.

4- حیات غیر کربنی

براساس آنچه ما درباره حیات در زمین می دانیم این مسئله قابل درک است که چرا بسیاری از دانشمندان از جمله موریس این ایده را مطرح می کند که بیگانگان فضایی شبیه انسان هستند. اما این در شرایطی است که قسمت اعظم حیات روی سیاره زمین متشکل از کربن، هیدروژن، نیتروژن، اکسیژن، فسفر و سولفور است، دانشمندان در سال 2010 اورگانیسمهای چند سلولی یافته اند که به اکسیژن نیازی ندارند و براساس دانش کنونی تنها باکتری چنین ویژگی دارد. این امر پرسشهایی را درباره درک ما از حیات و چگونگی وجود آن به دنبال دارد.

فرضیه های علمی امروز نشان می دهد که حیات غیرکربنی می تواند در کیهان وجود داشته باشد و اگر صحت این فرضیه ثابت شود این احتمال وجود دارد که حیات فرازمینی هیچ شباهتی به حیات زمینی نداشته باشد.

5- موجوداتی از اعماق دریا یا ارتفاعات بالا

برای مثال در برنامه اکتشاف کانادا دکتر لوئیس دارتنل زیست اختر شناس دانشگاه کالج لندن احتمالات معدودی مطرح کرده که براساس آن موجودات فضایی که از سیاره های دیگر هستند ممکن است شبیه برخی اورگانیسمهای سیاره ماه باشد، برای مثال در دنیاهای آبی این اورگانیسمها شبیه موارد نادری هستند که ما در اعماق اقیانوسهای خود مشاهده می کنیم و یا در دنیاهایی که دارای گرانش سنگین هستند موجودات پرنده بسیار قدرتمند و بزرگتر وجود دارد که از مزایای اتمسفر متراکم و غلیظ آنجا سود می برند.


ویدیو : ظاهر موجودات فضایی چه جوری است؟!