طیب نیا: تحریم‌ها نمی‌تواند ادامه یابد : وزیر اموراقتصاد و دارایی کشورمان که ...


وزیر اموراقتصاد و دارایی کشورمان که برای شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی وصندوق بین المللی پول درنیویورک به سر می برد گفت: همه کشورها برای استفاده از فضای مثبت به وجود آمده در ایران از همدیگر سبقت می گیرند تا بتوانند در ایران سرمایه گذاری کنند. واحد مرکزی خبر: وزیر اموراقتصاد و دارایی کشورمان که برای شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی وصندوق بین المللی پول درنیویورک به سر می برد گفت: همه کشورها برای استفاده از فضای مثبت به وجود آمده در ایران از همدیگر سبقت می گیرند تا بتوانند در ایران سرمایه گذاری کنند.

علیرضا طیب نیا افزود: در ملاقات های متعددی که با مقامات مالی و سرمایه گذاران کشورهای مختلف صورت دادیم، مشخص شد که سلاح تحریم علیه ایران کاربرد خود را از دست داده و این تحریم ها دیگر نمی تواند ادامه یابد.

طیب‌نیا تصریح کرد: اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که همه ساله در این فصل با شرکت چندین هزار نفر از کارشناسان و مقامات اقتصادی و مالی جهان برگزار می شود، فرصت مناسبی است تا مسایل مربوط به اقتصاد جهانی از جمله رشد و توسعه، اشتغال و سرمایه گذاری و مسایل زیست محیطی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و با همفکری راه حل های مناسبی برای ارتقای توسعه جهانی فراهم بشود.

وی افزود: در این اجلاس تلاش کردیم تا برنامه‌ها و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و موفقیت‌های به دست آمده را تشریح کنیم که البته مورد استقبال بیشتر مقامات و کارشناسان قرار گرفت.

طیب‌نیا گفت: در ملاقات با یکی از کارشناسان ارشد صندوق بین المللی پول، وی از موفقیت های چشمگیرجمهوری اسلامی ایران در یکسال گذشته اظهار رضایت کرد و موافق بود که تحریم ها علیه ایران کارساز نیست و به هیچ وجه نمی توان از این سلاح برای پیشبرد خواسته های سیاسی خود و تحمیل آن بر مردم و جامعه ایران استفاده کرد.

ارزیابی مثبت  مقامات و کارشناسان امور مالی کشورها درباره فضای سرمایه گذاری در ایران

وزیر امور اقتصادی ایرانی گفت مقامات و کارشناسان امور مالی شرکت کننده در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول فضای سرمایه گذاری در ایران را مناسب و مثبت ارزیابی   می کنند.

علیرضا طیب نیا تاکید کرد : علیرغم ادامه تحریم ها ضد ایران ، ما با تبعیت از سیاست اقتصاد مقاومتی موفق شده ایم مشکلات عمده اقتصاد ایران را کنترل کنیم. اکنون در ایران نرخ تورم به شکل معنی داری کاهش یافته است و نرخ رشد اقتصادی کشور پس از اینکه به مدت دو سال متوالی منفی بود خوشبختانه در بهار امسال مثبت شد .

وی تصریح کرد زمینه مناسبی در اذهان مسئولین و کارشناسان اقتصادی و مقامات کشورها ایجاد شده است مبنی بر اینکه کاربرد سلاح تحریم ضد کشورها باید محدود شود و جلوی این کار گرفته شود.

طیب نیا خاطر نشان کرد سایر مسئولان و مقاماتی که از کشورهای مختلف در این اجلاس شرکت داشتند موفقیت های چشمگیر ایران را ارزشمند و ستودنی ارزیابی و همه آنها تاکید کردند استفاده از ابزار تحریم  برای تحمیل دیدگاه های سیاسی بر کشورها نه تنها نفعی برای جامعه جهانی ندارد بلکه موجبات تشدید رکود ،کسادی ،فقر و محرومیت را در سطح جهان فراهم خواهد کرد .

طیب نیا افزود خوشبخاته اکثر مقامات کشورهای مختلف و سرمایه گذارانی که در این اجلاس شرکت دارند به شدت علاقمند هستند در ایران حضور داشته باشند و از فرصت های مناسب و سودآوری که در اقتصاد ایران وجود دارد استفاده کنند.


ویدیو : طیب نیا: تحریم‌ها نمی‌تواند ادامه یابد