طنز؛ ژوژمان بازی در فیس بوک و توئیتر : بسیاری از کسانی که از کودکی و نوجوانی ...


بسیاری از کسانی که از کودکی و نوجوانی به اینترنت اعتیاد داشتند، الان خاطرات خوبی از آن دوران ندارند! بیننده با خودش تصور می کند که این خاطره بد یعنی چی؟



ماهنامه خط خطی - مهرداد نعیمی:

ژوژمان اول

بسیاری از کسانی که از کودکی و نوجوانی به اینترنت اعتیاد داشتند، الان خاطرات خوبی از آن دوران ندارند! بیننده با خودش تصور می کند که این خاطره بد یعنی چی؟ شاید یحتمل یک شب ناغافل با ورود زامبی به کالبد مودم، مودم قیافه ای وحشتناک پیدا کرده و باعث بیهوشی شخص معتاد به اینترنت شده و بعد مقداری از لوازم با ارزش وی را زیر بغل زده و در رفته... آقای معتاد تا سال های متمادی نتوانسته آن خاطره وحشتناک را فراموش کند!

بازی , دانلود بازی , بازی آنلاین

ژوژمان دوم

مشاهده شده که عد ای از کاربران استتوس ها و عکس های خودشان را لایک می کنند. این حرکت خزی است... اینقدر خودتان را تحویل نگیرید. اصلا شاید زاکربرگ این قابلیت را گذاشته تا دست آنهایی که خیلی خودشان را دوست دارند، رو بشود!

بینده با خودش تصور می کند که یک کاربر چنان از استتوس خودش به وجد می آید که تبدیل به دو نفر می شود. نفر دوم می گوید: «بزن قدش!» نفر اول در حین این کار می گوید: «تو خیلی بانمکی پسر... حرف نداری» و نفر اول جواب می دهد: «تو که جری لوئیسی... تازه شم جذاب و خوش تیپ هم هستی. اصلا یه وضعی» بعد هر دو همدیگر را بغل کرده و محکم تحسین می کنند.

ژوژمان سوم

این روزها فرد تمام وقت خود را در اینترنت به سر می برد و گاه از خانواده غافل می شود. مورد داشتیم خانواده ها از آپدیت شدن اینستاگرام بچه شان متوجه می شدند که هنوز زنده است!
بیننده وضعیتی را تصور می کند که فردی چهار روز است به فیس بوک نیامده است. این غیبت کم کم دارد نگران کننده می شود. یکی از دوستانش تلفن را برمی دارد و به اورژانس و آتش نشانی زنگ می زند. با رسیدن نیروها به محل، تردیدها به یقین تبدیل می شود... بعله... بوی تعفن در راه پله پیچیده... خوشبختانه این بار هم جنازه روی زمین نمی ماند!

ژوژمان چهارم

حس خودسلبریتی پنداری در اینترنت وسعت گرفته است. همه ما در لیست دوستان مان کسانی را داریم که هرگز با پیج ما کاری ندارند. تا به حال هیچ پستی از ما لایک نکرده اند و حتی جواب کامنت ها را نمی دهند. اینها را آن فرند کنید تا بیش از این جوگیر نشوند!

بیننده حالتی را تصور می کند که پست فیس بوکی جناب سلبریتی قابل خواندن نیست و به صورت شطرنجی دیده می شود... اما کنار پست یک کارتخوان نصب شده است و از مخاطب خواسته شده که اگر می خواهد پست را ببیند، ابتدا باید کارت کشیده و رقمی بپردازد! (نخندید، اگر امکانش بود، تا به حال خیلی ها این کار را کرده بودند!)

ژوژمان پنجم

قدیما ملت از خانه قهر می کردند... این روزها فیس بوکشان را دی اکتیو می کنند! بیننده تصور می کند شخصی در فیس بوک دعوایش شده و قهر کرده و اکانت را دی اکتیو می کند... حالا چون وقت زیادی می آورد با دوستانش قرار گذاشته و آلبومی ضبط کرده و خواننده می شود... ای بابا... من نمی فهمم چرا نتیجه قهر کردن همیشه منجر به ثبت اثری به ظاهر هنری می شود؟

ژوژمان ششم

بعضی خبرها زودتر از هر جای دیگری، در فیس بوک و توئیتر منتشر می شود. بیننده وضعیتی را تصور می کند که زن و شوهر ابتدا در فیس بوک خبر طلاق شان را اعلام کرده و بعد از مرور کامنت ها به محضر می روند و طلاق می گیرند!

این روزها آغاز دوستی این شکلی است

فلانی درخواست دوستی شما را پذیرفت! این یعنی: ای ول بریم پیجِ طرف فضولی کنیم! در استتوس ها و توئیت ها همیشه یکی هست که منظور شما را اشتباه متوجه بشود!... همیشه ها! شما برو بنویس ماست سفید است! حتما در کامنت ها یکی فکر کرده دارید به او توهین می کنید یا منظور دیگری دارید! در بحث های اینترنتی گُنده بودن هیکل مهم نیست. فقط کافیست دست به تایپ تان خوب باشد! در هر بحثی همیشه کسی هست که کامنت های هر دو طرف را لایک می کند...

اینها مرا به یاد آدم های الکی می اندازند که در آن حالت مستی عاشق همه چیز و همه کس هستند! مراحل خوابیدن ملت به این شکل است: بستن فیس بوک و تلگرام در لپ تاپ. خاموش کردن لپ تاپ، دراز کشیدن روی تخت، برداشتن گوشی و چک کردن اینستاگرام و تلگرام! بد نیست با خودمان قرار بگذاریم که حین هر صد سلفی که می گیریم، حتما یک کتاب هم خوانده باشیم... اینجوری ممکن است در سال سی چهل جلد کتاب بخوانیم!


ویدیو : طنز؛ ژوژمان بازی در فیس بوک و توئیتر