طنز؛ وضعیت پیچ آخر : داریم به جای خاصی در مسیر حیات نوع بشر می‌رسیم. ما اسم ...


داریم به جای خاصی در مسیر حیات نوع بشر می‌رسیم. ما اسم این جای خاص را «پیچ آخر» می‌گذاریم. پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

داریم به جای خاصی در مسیر حیات نوع بشر می‌رسیم. ما اسم این جای خاص را «پیچ آخر» می‌گذاریم. پیچ آخر جایی است که شما نه‌تنها دیگران را می‌پیچانی بلکه دیگران هم شما را می‌پیچانند و مردم به‌هم می‌پیچند و همه برای همه‌چیز نسخه می‌پیچند و آدم از درد به خودش می‌پیچد.

از نشانه‌های این دوران پیچ آخر که یک پیچ به آخر زمان مانده است، اینهاست؛

- ما الان به جایی رسیده‌یم که به دلیل گرانی گوشت، رستوران‌ها، قورمه‌سبزی و خورش قیمه را بدون گوشت درست می‌کنند. یعنی قورمه‌سبزی را فقط با لوبیا درست می‌کنند که کار واقعا سختی است. خورش قیمه را هم فقط با لپه درست می‌کنند. یعنی الان اگر خورش قیمه را به خورش لپه و خورش قورمه‌سبزی را به خورش لوبیاسبزی تغییرنام دهیم درست‌تر است. البته این چیزی که الان رستوران‌ها به اسم خورش قورمه‌سبزی به خورد ما می‌دهند، همان چیزی است که در خارج بهش می‌گویند کنسرو لوبیا.

- ما الان به جایی رسیده‌ایم که نمی‌دانیم چه نظری داریم. برای همین وقتی توی تلویزیون از قول ما اظهارنظر می‌کنند یا یکی از مسوولان در دولت و مجلس از قول ما می‌گوید که چی دوست داریم و چی دوست نداریم، نباید خیلی تعجب کنیم چون در مرحله پیچ آخریم.

- ما الان به جایی رسیده‌ایم که اگر کسی از راه راست منحرف شود و زورگیری کند و تبدیل به اراذل‌واوباش‌بازی شود، بشمار سه می‌گیرند و تلویزیون نشانش می‌دهد. اما اگر کسی فقط انحرافی شد و زورگیری نکرد و راهش را بلد بود، در ابتدا به‌عنوان کارآفرین برتر تقدیر می‌شود و تلویزیون نشانش می‌دهد. بعد یا می‌رود کانادا بغل سلین‌دیون، یا می‌رود زندان وردست بابک زنجانی، یا می‌رود قاطی باقالی‌ها، یا می‌رود و سرش را می‌کند زیر برف، یا می‌رود و سرش را می‌کند در یک آبشخور دیگر، یا می‌رود و با برف سال آینده خبری ازش می‌رسد. که همه اینها یعنی پیچ انحرافی.

پس با شرح وضعیت بالا، متوجه شدیم ما در وضعیت پیچ آخر هستیم. برای اینکه بدانید وضعیت پیچ آخر دقیقا چه وضعیتی است باید بگویم که یک عصر داغان جمعه را تصور کنید که سه‌ماه طول کشیده باشد، وضعیت پیچ آخر همچین وضعیتی است.


ویدیو : طنز؛ وضعیت پیچ آخر