طرز تهیه خمیر فونسه یا بریزه : انواع پای ها همیشه فوق العاده خوشمزه اند. اما ...


انواع پای ها همیشه فوق العاده خوشمزه اند. اما نکته خیلی مهم در آن هاخمیرشان است. خیلی ها به خاطر اینکه نمی توانند خمیر پای را درست کنند، لذت خوردن آن را هم از دست می دهند. اما در اینجا طرز تهیه آن را به شما آموزش داده ایم. کتاب هنر آشپزی - رویا منتظمی: انواع پای ها همیشه فوق العاده خوشمزه اند. اما نکته خیلی مهم در آن هاخمیرشان است. خیلی ها به خاطر اینکه نمی توانند خمیر پای را درست کنند، لذت خوردن آن را هم از دست می دهند. اما در اینجا طرز تهیه آن را به شما آموزش داده ایم.

مواد اولیه:

  • آرد 500گرم
  • کره 250گرم
  • خاکه قند 1 ق غ
  • آب یا شیر (یک دسی‌لیتر) حدود نصف پیمانه
  • نمک به مقدار کم

طرز تهیه خمیر پیتزا , طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی , طرز تهیه خمیر پیراشکی

طرز تهیه‌:


1. آرد را در ظرف گودی می‌ریزیم، نمک و خاک قند و آب یا شیر را در وسط آن می‌ریزیم و بهم می‌زنیم؛ بعد کره را قطعه قطعه و کوچک خرد می‌کنیم و وسط خمیر می‌ریزیم و با نوک انگشت خمیر را با کره مخلوط می‌کنیم به طوری‌که مرطوب شود و چسبندگی پیدا کند ولی کش نیاید.

2. نکته‌ی حساس در این خمیر آن است که نباید این خمیر زیاد ورز داده‌شود و کافی است که خمیر چسبندگی پیدا کند و قابل باز کردن باشد.

3. بعد خمیر را در کیسه‌ی نایلون می‌گذاریم و تا دو سه ساعت بماند و به‌هر طریق که بخواهیم از آن استفاده می‌کنیم. ممکن است این خمیر را با انواع روغن‌نباتی جامد تهیه کنیم در این‌صورت از 200 تا 250 گرم روغن‌نباتی جامد کافی است؛ هر قدر روغن این خمیر بیشتر شود تردتر می‌شود البته حداکثر آن 250 گرم است.

4. ممکن است 2 عدد زرده‌ی تخم‌مرغ با خمیر مخلوط کنیم در این‌صورت خمیر سفت‌تر می‌شود. در صورت مصرف زرده‌ی تخم‌مرغ، زرده‌ها را با شیر و خاکه قند و نمک وسط آرد میریزیم و مخلوط میکنیم، بعد کره را اضافه می‌نمائیم.

نکات:

نکته‌ی حساس در این خمیر آن است که نباید این خمیر زیاد ورز داده‌شود و کافی است که خمیر چسبندگی پیدا کند و قابل باز کردن باشد.

اگر به این خمیر 2عدد زرده‌ی تخم مرغ اضافه کنیم خمیر سفت‌تر می‌شود.

در صورت تهیه‌ی خمیر با روغن‌نباتی جامد، 200 الی 250 گرم روغن‌نباتی کافی است.

نکاتی در باره‌ی خمیر:

با این مواد در حدود یک کیلو خمیر به دست می‌آید.

این خمیر برای تارت و نان‌های شیرینی کوچک مصرف می‌شود.

با این خمیر حدود یک تارت بزرگ و 30 عدد نان شیرینی کوچک به‌دست می‌آید.

موارد استفاده:


پای سیب _ پای زردآلو _ پای توت‌فرنگی _ پای لیموترش _ پای موز _ شیرینی سنت‌انوره_ تارت _ نان‌های شیرین کوچک و....


ویدیو : طرز تهیه خمیر فونسه یا بریزه