طرح عربستان و مصر برای تغییر شکل ظاهری خاورمیانه چیست؟ :     اشپیگل نوشت: ...



 

تغییر اسم کلش برای بار دوم , ترفندهای کم هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل , قرص calcicare برای چیست

 

اشپیگل نوشت: مصر و عربستان سعودی در حال کار بر روی طرحی برای ساخت یک پل 32 کیلومتری بر روی خلیج ایلات هستند که این دو کشور را به یکدیگر متصل می کند. (خلیج ایلات یا خلیج عقبه نام خلیجی است بزرگ در دریای سرخ. خلیج ایلات در شرق صحرای سینا و غرب شبه جزیره عربستان، سرزمین های اشغالی، فلسطین، مصر و اردن واقع شده است.)

انتظار می رود که صندوق های سرمایه گذاری شورای همکاری خلیج فارس و شرکت های خصوصی هزینه مالی ساخت این پل را برعهده داشتند باشند که باعث می شود مسافران این مسیر را در طی 22 دقیقه طی کنند.

بر اساس این طرح، راس نصرانی که در نزدیک شرم الشیخ مصر است به راس الحمید در شمال غربی عربستان سعودی متصل می شود.

این پل به جز جاده، مسیر ریلی را هم شامل می شود .

برآورد هزینه ای این طرح، نزدیک به 5 میلیار دلار اعلام شده که جایگزینی برای هزینه ی 1.5 میلیون دلاری و 750 هزار دلاری سعودی ها است که سالانه برای رفت و امد مصرف می شود.

از لحاظ ژئوپولتیکی، این پل می تواند آینده کشورهای عربی در خاورمیانه و شمال افریقا را تغییر شکل دهد چرا که می تواند باعث افزایش ارتباط بین دولت های عربی شود.

این پروژه در سال 1988 در ابتدا مورد بحث قرار گرفت، اما رئیس جمهور سابق مصر ساخت این پل را پس از اعتراض اسرائیل به آن طرح، متوقف کرد. اسرائیل آن روزها، از لحاظر امنیتی نگران بود!

این پل جدید باعث می شود که سرزمین های اشغالی دور زده شود و کشورهای عربی مستقیما به یکدیگر متصل شوند که در نتیجه باعث ضعیف شدن موضع اسرائیل در منطقه می شود..../تحلیل:انتخاب


ویدیو : طرح عربستان و مصر برای تغییر شکل ظاهری خاورمیانه چیست؟