طالب‌لو: سیاه‌باز نیستم : دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال گفت: برخی‌ها در گذشته ...


دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال گفت: برخی‌ها در گذشته در استقلال دنبال مسائل کاپیتانی و مسائل مالی بودند. خبرگزاری تسنیم: وحید طالب‌لو درباره وضعیت تیم استقلال، انتظارات هواداران استقلال از خودش و ... صحبت‌ کرد.

* اردوی کیش را در حالی پشت سر گذاشتید که ملی‌پوشان استقلال در این اردو حضور نداشتند. این اردو فایده‌ای داشت؟

دلیل نمی‌شود که چون ملی‌پوشان نبودند، سایر بازیکنان تمرین یا اردو نداشته باشند. با برنامه‌ریزی کادر فنی توانستیم خودمان را با شرایط وفق دهیم و این اردو هم به لحاظ امکانات و هم نوع تمرینات خوب بود و نتیجه این اردو را در لیگ خواهیم دید. امیدوارم با تمریناتی که انجام می‌دهیم در لیگ برتر نتایج دلخواه هواداران را کسب کنیم.

* داستان ناراحتی بازیکنان از مشکلات مالی در اردوی کیش صحت دارد؟

مسئولان باید به فکر باشند ولی دلیلی نمی‌شود که کارمان را عقب بیندازیم و دنبال بهانه باشیم. در چند سال اخیر مشکلات مالی در استقلال وجود نداشت؟ مسائل مالی همیشه بوده و بازیکن باید حق و حقوقش را بگیرد اما شخص من با توجه به شرایط کنونی استقلال به این تیم آمدم و دنبال یکسری اهداف هستم تا به آنها برسم. این قول را به مردم می‌دهم که مسائل مالی کمترین تاثیر را در تیم داشته باشد و همه یکدل خواهند بود تا هم بازی‌های زیبایی انجام دهیم و هم نتایج دلخواه را در نیم فصل دوم کسب کنیم.

* فضای استقلال با سال‌های گذشته که خودت حضور داشتی، چقدر فرق کرده است؟

خیلی از استقلال دور نبودم و از شرایط تیم اطلاع داشتم. طبیعی است که تغییرات در هر تیمی اتفاق بیفتد. شنیده بودم که در 2،3 سال اخیر اتفاقات زیادی افتاده که حاشیه‌ساز بوده اما مطمئن باشید که نیم فصل دوم کمترین حاشیه در استقلال بوجود می‌آید. اگر دقت کرده باشید در اردوی کیش هیچ گونه موضوع حاشیه‌ای بوجود نیامد.

* در مورد اینکه در 2،3 سال اخیر در استقلال اتفاقات زیادی افتاده، واضح‌تر صحبت می‌کنی؟

به عنوان مثال، مسائل مالی اولویت اصلی برخی‌ها در گذشته بود. نمی‌خواهم هدف‌گذاری خاصی برای فردی کنم، هر فردی برای خودش سلیقه‌ای دارد اما منافع تیمی مهم‌تر از منافع فردی است. مسائلی در گذشته وجود داشته که مردم می‌‌توانند در مورد آنها قضاوت کنند. برخی‌ها در استقلال دنبال کاپیتانی و مسائل مالی بودند و در تیم حاشیه ایجاد می‌کردند و جلوی پیشرفت را می‌گرفتند. به هواداران قول می‌دهم که کمترین حاشیه را در نیم فصل دوم از استقلال ببینند.

* شاید بازیکنانی که در موردشان صحبت کردی، مدعی باشند که وحید طالب‌لو با این صحبت‌ها قصد دارد خودش را جلوی مردم مظلوم نشان دهد...

مطمئن باشید که در عمل همه چیز را ثابت می‌کنم. همه اطلاع داشتند که در 4 سال گذشته 300 میلیون تومان از استقلال طلب داشتم اما با این تیم مدارا کردم. یک‌سال مصدوم شدم و در منزل خوابیدم ولی باشگاه استقلال هیچ اقدامی برای من نکرد. علی نظری جویباری در سال‌های گذشته شاهد بود که با وجود پیشنهاداتی که داشتم بدون حرف و حدیث با استقلال قراردادم را امضا می‌کردم. مردم می‌توانند قضاوت کنند که هزینه دروازه‌بانی استقلال در چند سال اخیر چقدر بوده و در 3،4 سالی که ما حضور داشتیم، چقدر بوده است. این وصله‌ها به من نمی‌چسبد و اهل سیاه‌بازی نیستم و نمی‌خواهم با افکار مردم بازی کنم.

* امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرده بود که از بازگشت طالب‌لو خوشحال است و شاید این خوشحالی همراه با توقعاتی باشد. هواداران استقلال هم انتظار دارند که طالب‌لو مانند دوران گذشته در استقلال بدرخشد. می‌توانی این انتظارات را برآورده کنی؟

من همه تلاشم را انجام می‌دهم اما باید بگویم من به وحید طالب‌لو آن دوران هم قانع نیستم و آمده‌ام که بهتر باشم. اکنون باتجربه‌تر شده‌ام و آماده‌ام که به لحاظ بدنی و فکری بهترین عملکرد را داشته باشم تا شرمنده قلعه‌نویی و مردم نشوم.

* یعنی هدفت این است که دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه باشی؟

همانطور که گفتم اگر منافع شخصی را به منافع فردی ترجیح دهیم، هر اتفاق خوبی رخ می‌دهد.

* با وجود اینکه ایران به دور بعدی جام ملت‌‌های آسیا صعود کرد، برخی‌ها اعتقاد دارند که تیم ملی زیبا بازی نمی‌کند. نظرت چیست؟

در مقطع کنونی نتیجه مهم‌تر از زیبا بازی کردن است. کادر فنی تیم ملی می‌داند که تیم ابتدا نباید گلی دریافت کند و بعد به گل برسد. مهم‌ترین اتفاقی که در تیم ملی اتفاق افتاده و دوست دارم در استقلال هم این گونه باشد، اتحاد و همدلی بین بازیکنان است. این موضوع باعث می‌شود که همه چیز خوب باشد و بتوانیم دقیقه 90 به گل برسیم. این موضوع کلید موفقیت تیم است. با وجود اینکه تیم ملی به لحاظ فنی زیبا بازی نمی‌کند اما مردم از نتایج و تیم ملی راضی هستند.


ویدیو : طالب‌لو: سیاه‌باز نیستم