صعود چک به عنوان تیم اول گروه A : جمهوری چك با برتری مقابل لهستان به عنوان ...


جمهوری چك با برتری مقابل لهستان به عنوان تیم نخست گروه A به مرحله یك چهارم نهایی یورو 2012 صعود كرد. خبرگزاری ایسنا: جمهوری چك با برتری مقابل لهستان به عنوان تیم نخست گروه A به مرحله یك چهارم نهایی یورو 2012 صعود كرد.

در آخرین دور بازی‌های گروه A رقابت‌های یورو 2012 دو تیم جمهوری چك و لهستان به مصاف یكدیگر رفتند كه این بازی در پایان با برتری یك بر صفر چك به پایان رسید تا این تیم به عنوان تیم نخست گروه اول به مرحله بعد راه پیدا كند و لهستان میزبان از گردونه رقابت‌ها خارج شود.

 دو تیم بازی را محتاطانه آغاز كردند. با این حال، به نظر می‌رسید كه در نیمه نخست لهستانی‌ها انگیزه بیشتری برای كسب پیروزی دارند. تیم میزبان خطرهای بیشتری را روی دروازه چك ایجاد كرد اما در گلزنی ناموفق بود.

در حالی كه 10 دقیقه از نیمه نخست می‌گذشت، لواندوفسكی در موقعیت تك به تك با پتر چك قرار گرفت اما نتوانست ضربه خود را وارد دروازه كند. این بهترین موقعیت دو تیم در نیمه اول بود.


 با آغاز نیمه دوم و در حالی كه یونان در بازی همزمان با یك گل از روسیه پیش افتاده بود، هر دو تیم می‌دانستند كه در صورت كسب تساوی باید با رقابت‌ها خداحافظی كنند. به همین دلیل احتیاط را كنار گذاشته و حمله‌های بیشتری روی دروازه یكدیگر طرح‌ریزی كردند.

 در دقیقه 65، چیزی نمانده بود كه بازیكنان چك دروازه لهستان را باز كنند اما درخشش تیتون دروازه‌بان تیم میزبان كه ضربه سر سیووك را در شرایط نامتعادلی دفع كرد باعث بسته ماندن دروازه این تیم شد.

 سرانجام بازیكنان چك موفق شدند در دقیقه 72 به گل برسند. ییراچك درون محوطه جریمه لهستان صاحب توپ شد و پس از جا گذاشتن واسیلفسكی، دروازه تیتون را فرو ریخت تا چك با یك گل از حریف خود پیش بیفتد.

 پس از آن لهستانی‌ها تلاش زیادی برای جبران نتیجه كردند. در حالی كه پنج دقیقه به پایان مسابقه مانده بود، ضربه سر واسیلفسكی به صورت مماس با تیر دروازه چك به بیرون رفت. یك دقیقه بعد، تعدادی از بازیكنان دو تیم در میانه میدان با یكدیگر درگیر شدند كه این موضوع موجب شد برای دقایقی در روند بازی وقفه بیفتد.

 در ادامه تلاش لهستان برای جبران گل خورده بی‌نتیجه بود و جمهوری چك با نتیجه یك بر صفر به پیروزی رسید.

 در بازی همزمان نیز یونان با یك گل از سد روسیه گذشت. به این ترتیب، جمهوری چك با شش امتیاز به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود كرد. یونان و روسیه هر دو چهار امتیازی شدند اما یونان به دلیل پیروزی در بازی رودررو مقابل روسیه به عنوان تیم دوم گروه جواز حضور در یك چهارم نهایی را كسب كرد و روسیه و لهستان از گردونه رقابت‌ها خارج شدند.

 محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه وروكلاو لهستان

 هوا: بارانی، 27 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 55 درصد

 داور: كریگ تامسون (اسكاتلند)

 تركیب دو تیم:

 جمهوری چك: چك، گبری سیلاسی، كادلچ، سیووك، لیمبرسكی، پلاشیل، پیلار (رزك 88)، هابشمن، كولار، ییراچك (رایتورال 84)، باروش (پخارت 90+1)

 لهستان: تیتون، بوینیش، واسیلفسكی، پركیس، پیژك، دودكا، پولانسكی (گروسیچكی 56)، اوبرانیاك (بروژك 73)، مورافسكی (میرزیفسكی 73)، بلاژیكوفسكی، لواندوفسكی

 مالكیت توپ: روسیه 50 درصد - لهستان 50 درصد     


ویدیو : صعود چک به عنوان تیم اول گروه A