صعود تیم ملی کشتی به فینال جام جهانی : تیم ملی کشتی آزاد ایران شجاعانه تر از ...



کشتی فینال حسن یزدانی , جام جهانی کشتی , زمان کشتی فینال کمیل قاسمی

تیم ملی کشتی آزاد ایران شجاعانه تر از همیشه روی تشک رفت و جوانان رسول خادم ناباورانه از سد قهرمانان المپیک و جهان گذشتند تا ایرانی های مقیم لس آنجلس برای تماشای بازی فینال سر از پا نشناسند.

به گزارش خبرآنلاین ؛ بچه های تیم ملی کشتی که تیمی جوان تر از همیشه را در مسابقات جهانی حاضر شده بودند تا رسول خادم نسل آینده کشتی آزاد ایران را در این رخداد مهم تست بزند ، بعد از بردن بلاروس و ترکیه برای رسیدن به فینال به مصاف آذربایجانی ها رفتند. آذربایجانی ها که در تهران و در فینال ایران را بردند و قهرمان مسابقات کشتی فرنگی شدند این بار با قهرمانان جهان و المپیک شان به سد سخت ایران خوردند.

حسن رحیمی کشتی گیر با سابقه و عنوان دار ایران اولین مسابقه را با حریف آذربایجانی آغاز کرد. او که ابتدا دو امتیاز غافلگیر کننده داده بود ، 8 امتیاز گرفت و توانست برنده مسابقه شود. کشتی دوم اما یکی از جدیترین کشتی های ایران بود . جایی احسان پور جوان بهشهری باید با علی اف قهرمان جهان کشتی می گرفت. بهنام در این کشتی نفس گیر که نتیجه نهایی اش 5 بر 5 بود با شجاعت و دلاوری توانست امتیاز های درشت بیشتری بگیرد و برای کشتی زیبا برنده میدان شود.

سومین کشتی را هم ایران برد. اصغر محمدی قائمشهری به مصاف اصغراف قهرمان المپیک 2012 رفت. او که خیلی سریع 4 امیتاز از دست داده بود با هدایت رسول خادم و راهنمایی های او در نهایت و ناباوران 14 بر 8 این حریف را شکست دهد. چهار فیتیله بارانداز متوالی از محمدی در این کشتی یکی از صحنه های زیبای این مسابقه بود و البته گزارش زیبای  هادی عامل از سالن برگزاری مسابقات روی این کشتی های پر کش و قوس بر جذابیت مسابقات افزوده بود.

بعد از این کشتی ، حسن یزدانی و قاضی اف به مصاف هم رفتند. حسن یزدانی دیگر مازندرانی تیم ایران بود. این پسر جویباری  در یک کشتی زیبا و نزدیک توانست با نتیجه 10 بر 8 از سد قاضی اف بگذرد. قاضی اف که قهرمان اروپا بود. حسن یزدانی هم مثل سه کشتی گیر قبلی ما نشان داد با رهبری رسول ، کشتی هجومی ، جنگنده و شجاع را به نمایش می گذارد. در این دقایق هادی عامل بود که یک بند روی تصاویر صحبت می کرد و مدام با واژه هایی چون کشتی گیر بزگیر ، گلبانگ پیروزی ، زبل و بدبدن و ... بینندگان تلویزیونی این مسابقات را غافلگیر می کرد.

مسابقه پنجم دو تیم ، رقابت بین حسن اف و مرتضی رضایی بود. مرتضی که پسر اسدالله رضایی داور پیشکسوت کشورمان بود. مرتضی توانست 2 امتیاز اول این کشتی را با بردن حسن اف به پل ، بگیرد. رضایی در ادامه می خواست روی حسن اف فن بزند که باعث آسیب دیدگی کشتی گیر آذربایجانی شد. آسیب دیدگی حسن اف باعث شد تا پزشکان آذربایجان چاره ای نداشته باشند غیر از اینکه پای کشتی گیرشان را فیکس کنند. رضایی در 3 دقیقه اول این کشتی یک امتیاز دیگر هم گرفت.

رضایی که اصالتی ساروی دارد ، در وقت دوم هم قصد کم گذاشتن نداشت . او می توانست کشتی گیر ایران را با فیتو روی پل ببرد اما این توان را نداشت و خودش روی پل رفت. دو امتیاز دیگر و یک فیتیله بارنداز دو امتیاز دیگر هم گرفت . او سپس  با چند فیتیله بارانداز دیگر توانست با امتیاز 10 بر صفر کشتی را ببرد و سبب شود تیم ملی ایران خیلی راحت و با 5 برد متوالی به فینال برسد درحالی که هنوز 3 مسابقه دیگر باقی مانده بود.

میثم مصطفی جوکار دیگر پیروز کشتی ایران بود . او در 6 دقیقه توانست 11 بر یک گوتسیف را شکست دهد و شب رویایی ایران را تکمیل تر از قبل کند. خادم بعد از هر پیروزی سریع کشتی گیرانش را به اتاق تمرین می برد تا برای فینال که به فاصله 3 ساعت قرار بود برگزار شود ، آماده کند.

کشتی هفتم اما تمام شیرینی این پیروزی را یکجا به کام علاقمندان تلخ کرد. رضا یزدانی آسیب دیده که 6 دقیقه هیچ کار مثبتی نتوانست برابر شریف شریف اف قهرمان المپیک انجام بدهد ، این کشتی را 8 بر یک باخت و با این شکست شیرینی این پیروزی بزرگ را کمی تلخ کرد . رضا بعد از باخت هم به شدت از سوی هواداران ایرانی حاضر در سالن تشویق شد.

آخرین کشتی رقابت بین پرویز هادی و ماکمدوف بود که در نهایت ستاره ایران توانست پیروز این مسابقه باشد. 3 دقیقه نخست این کشتی 8 بر 2 باز سود ماکمدوف گذشت. او در نهایت این رقابت را 13 بر 2 شکست داد و ایران با آسودگی به فینال رسید.

اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 


ویدیو : صعود تیم ملی کشتی به فینال جام جهانی