صدر اعظم آلمان انتخاب شد : "آنگلا مرکل" برای سومین دوره در انتخابات صدارتی ...


"آنگلا مرکل" برای سومین دوره در انتخابات صدارتی آلمان پیروز شد. عصر ایران: "آنگلا مرکل" برای سومین دوره در انتخابات صدارتی آلمان پیروز شد.

 منابع رسمی در آلمان از پیروزی حزب تحت رهبری "مرکل" صدر اعظم فعلی این کشور در انتخابات پارلمانی برای سومین بار پیاپی خبر داد.

مرکل از 8 سال پیش صدر اعظم بزرگ ترین قدرت اقتصادی اروپاست.

انتخاب , سفارت آلمان , انتخاب رشته

 زندگی نامه صدر اعظم فیزیک، شیمی، سیاست!

 «آنگلا دوروتی کاسنر» در 17 ژوییه 1954 در هامبورگ به دنیا آمد. مادرش معلم بود و پدرش یک کشیش پروتستان اهل آلمان شرقی که برای تحصیلات مذهبی در جمهوری فدرال آلمان به سر می برد. آنگلا 6 ماه بیشتر داشت که خانواده اش به آلمان شرقی بازگشت و او به اتفاق خواهر و برادر خود در برانبورگ رشد کرد.

در شهر تمپلن به مدرسه رفت و از 1961 تا 1971 دبیرستان پلی تکنیک را گذراند و در 1973 دیپلم گرفت. از 1973 تا 1978 در دانشگاه لایپزیک در رشته فیزیک به تحصیل پرداخت و در پایان پیشنهاد وزارت امنیت جمهوری دموکراتیک آلمان ( حکومت کمونیستی در نیمه شرقی آلمان) را نپذیرفت.

در 1977 با یک فیزیکدان به نام «اولریش مرکل» در برلین شرقی ازدواج کرد. او نیز مانند دیگر دختران آلمانی پس از ازدواج با نام خانوادگی شوهرش ( مرکل) شناخته شد. سنتی که در صورت طلاق و ازدواج دیگر نیز تغییر نمی کند و همچنان با نام خانوادگی همسر اول شناخته می شود.

آنگلا مرکل در 1982 از همسر فیزیک دان طلاق گرفت و 16 سال بعد با یک استاد شیمی ازدواج کرد. دو سال قبل از آن خانم مرکل در رشته فیزیک به دریافت درجه دکتری نایل آمده بود. همسر دوم او – یوآخیم سوئر- نیز دکتری شیمی دارد. او تا سقوط رژیم کمونیستی آلمان شرقی نه فعالیت سیاسی داشت و نه به عضویت هیچ یک از احزاب آن کشور درآمد . فعالیت سیاسی – حزبی مرکل از 36 سالگی با  سقوط حکومت های کمونیستی در بلوک شرق آغاز شد و 10 سال بعد به رهبری اتحادیه دموکرات مسیحی رسید تا 5 سال بعد به عنوان اولین صدراعظم زن در آلمان برگزیده شود.


ویدیو : صدر اعظم آلمان انتخاب شد