صالحی: رفتار آمریکا نسبت به ایران واقعا در حال تغییر است : اظهارات صالحی، وزیر ...



اظهارات صالحی، وزیر خارجه درباره رابطه با آمریکا و مسأله سوریه، اخبار متنوع پیرامون سفر احمدی‌نژاد به مصر و در کنار آن سفر به فضا و غزه، نوع نگاه محافل اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل به برنامه هسته‌ای ایران و دستگیری سعید مرتضوی، مهمترین اخبار رسانه‌های جهانی در مورد ایران است.
سخنان احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین در مورد شرایط منطقه مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفته است. وی از تمایل خود به سفر به غزه گفته و در پاسخ به پرسشی در این باره اظهار داشته است: «من آرزوی بزرگتری دارم. نماز خواندن در قدس پس از آزادی آن». احمدی‌نژاد جنگ را راهکار مسأله سوریه ندانسته و بر اهمیت یکپارچگی عراق تأکید کرده است.

 تغییر ساعت آمریکا با ایران , تغییر آی پی به ایران , سفارت ایران در آمریکا

 
احمدی‌نژاد از زاویه اعلام آمادگی برای این که نخستین فضانورد ایرانی باشد نیز خبرساز شده است. واکنش توهین‌آمیز یکی از سیاستمداران آمریکایی به این خبر نیز با اعتراضاتی همراه شده است.

 

 ارسال بسته از آمریکا به ایران , دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا , تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

 صالحی وزیر خارجه، در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنان متنوعی درباره وضعیت روابط خارجی کشور بر زبان رانده که از دید رسانه‌ها مهم تلقی شده است.

وی در مورد رابطه ایران و سوریه با رد کمک نظامیان ایران به سوریه گفته که سوریه ارتش بزرگی دارد و نیازی به نیروهای ایرانی ندارد. البته ایران به سوریه کمک اقتصادی می‌کند و قصد صدور برق به این کشور از راه عراق دارد که تاکنون در این کار موفق نبوده است.

وی در مورد رابطه با آمریکا و پاسخ به سخنان معاون رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکره میان دو طرف نیز گفته است: «همان گونه که دیروز گفتم، من خوشبینم. احساس می‌کنم دولت جدید آمریکا حداقل واقعا در جستجوی انحراف از رویکرد قبلی خود نسبت به کشور من است».

  نتیجه والیبال ایران و آمریکا , ارزش پول ایران نسبت به جهان , روابط ایران و آمریکا

 
رویکرد اسرائیل در مقابل ایران و تغییر در نگاه محافل امنیتی اسرائیل نسبت به ایران مورد توجه ان‌بی‌سی قرار گرفته است. ادعا شده که حتی افراد به نسبت معتدل‌تر هم در اسرائیل این روزها بیشتر به حمله به ایران می‌‌اندیشند. ناکارآمدی تحریم‌ها در تغییر رفتار ایران، احساس ناامنی در اسرائیل در نتیجه تحولات منطقه و امید پنهان نتانیاهو به همراهی اوباما با وی در حمله به ایران، از عوامل کارآمد در تغییر نگاه اسرائیلی‌ها دانسته شده است.

  تغییر ساعت ایران , فوتبال ایران و آمریکا , تغییر حکومت ایران

 از سوی دیگر، «جروزالم پست» از آموس یادلین از مقامات سابق اطلاعاتی اسرائیل نقل کرده که ایران همه مقدمات ساخت بمب اتمی را آماده کرده است و از زمانی که قصد ساخت آن را داشته باشد تا زمان دستیابی به بمب چهار تا شش ماه فاصله دارد. البته وی سخن گفتن در مورد حمله به ایران را بی‌فایده دانسته است.

 پرچم ایران و آمریکا , قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد ایران , چرا رفتار شوهرم تغییر کرده است؟

 دستگیری مرتضوی دادستان سابق تهران نیز آخرین خبر مهم امروز است. سوابق قضایی مرتضوی ۴۵ ساله، ریاست وی بر سازمان ثروتمند تأمین اجتماعی و تحریم‌های ۲۰۱۰ ایالات متحده علیه وی از حواشی مرتبط با دستگیری مرتضوی است.

  مُد ایران لباس تغییر طراحی , علت تغییر رفتار عشقت , تغییر اخلاق و رفتار در دوران بارداری

 
منبع:tabnak.ir


ویدیو : صالحی: رفتار آمریکا نسبت به ایران واقعا در حال تغییر است