صالحی: به آینده مذاکرات خوش‌بینم : صالحی: به آینده مذاکرات خوش‌بینم رفع تحریم‌هایی ...



نیک صالحی , بانک آینده , پرستو صالحی

صالحی: به آینده مذاکرات خوش‌بینم

رفع تحریم‌هایی که آمریکا بر ضد ایران وضع کرده است نیز نیاز به مذاکره دارد اما من نسبت به مذاکرات آینده هسته‌یی ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی خوش‌بین هستم.

 علی‌اکبر صالحی که در حاشیه مراسم سومین روز درگذشت شوهر خواهر رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار کرد: مکان‌یابی و ساختگاه‌ها برای ساخت نیروگاه اتمی انجام شده و اولویت برای ساخت نیروگاه اتمی در سواحل جنوبی کشور است به دلیل اینکه این نیروگاه‌ها همراه با آب‌شیرین‌کن ساخته می‌شوند نیاز استان‌های جنوبی به آب‌شیرین‌کن بیشتر است.

وی افزود: مذاکراتی با روسیه برای آغاز عملیات اجرایی صورت گرفته است و مذاکرات نیز پیشرفت خوبی داشته و در آخرین کمیسیون مشترکی که با روس‌ها داشتیم بندی در تفاهمنامه آمده است

مبنی بر ادامه همکاری بر اساس پروتکل 1995 که ادامه ساخت نیروگاه‌ توسط روسیه انجام پذیرد اما اینکه چه تعداد نیروگاه در مرحله بعدی ساخته خواهد شد در دست بررسی است و قطعا هر زمانی که در این رابطه به توافق رسیدیم اعلام خواهیم کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی در ارتباط با مذاکرات هسته‌یی و حق غنی‌سازی جمهوری اسلامی ایران، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که با یکی از شبکه‌های تلویزیونی داشت بر حق غنی‌سازی ایران تاکید داشته است اما گفته‌اند ایران داوطلبانه محدودیتی در سطح غنی‌سازی خود ایجاد کند اما قطعا این موضوع نیز نیاز به مذاکره دارد و حق جمهوری اسلامی ایران برای غنی‌سازی برای مصارف صلح‌آمیز محترم و محفوظ است.

صالحی در ارتباط با نفوذ لابی صهیونیستی بر سیاست‌های آمریکا و صحبت‌های اخیر رییس‌جمهور و مسوولین آمریکایی، گفت: خیلی‌ها از تعامل غرب با جمهوری اسلامی ایران نگران هستند و به خاطر مقاصد غیرخیرخواهانه خود نگران این مناسبات هستند

 

اما جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است حاضر است از موضع برابر و بر اساس منویات رهبری خواهان تعامل با کلیه کشورهای جهان باشد و در خصوص آمریکا نیز رهبری به صراحت در مشهد فرمودند مخالفتی در مذاکره موضوعی در خصوص برنامه هسته‌یی با آمریکا ندارند به شرط آنکه آنها حسن نیت خود را نشان دهند.

وی ادامه داد: رییس‌جمهور نیز بر اساس همین اصول و در همین مسیر قرار دارد اما همواره برخی از پیشبرد مناسبات ایران با جهان نگرانند چرا که جمهوری اسلامی ایران قدرتمندترین کشور منطقه است و از اینکه روز به روز بر قدرت و اقتدار و عزتش افزوده شود نگران هستند.

 

رفع تحریم‌هایی که آمریکا بر ضد ایران وضع کرده است نیز نیاز به مذاکره دارد اما من نسبت به مذاکرات آینده هسته‌یی ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی خوش‌بین هستم./ایسنا

 


ویدیو : صالحی: به آینده مذاکرات خوش‌بینم