شیرین ترین سین سفره : گندم را سمنو می كنیم و به سفره بركت می دهیم مواد ...


گندم را سمنو می كنیم و به سفره بركت می دهیم شیرین ترین , شیرین ترین اقتصاد در باغچه منزل , رونمایی از شیرین ترین ماشین دنیا مواد لازم :

  • گندم: 500 گرم
  • آرد: 1250 گرم
  • گردو و بادام با پوست : به میزان دلخواه
روش تهیه :

  1.  ابتدا گندم‌ها را به مدت یك تا 2 روز در آب سرد خیس می‌كنیم و بهتر است كه حتما برای اینكه ترشیده نشوند آب را 2 تا 3 بار عوض كنیم.

  2.   اجازه می‌دهیم تا گندم‌ها كاملا باز شده و نوك آن‌ها سفید شود.

  3.  گندم‌ها را آبكش كرده، داخل یك ظرف بزرگ می‌ریزیم و پهن می‌كنیم سپس روی آن‌ها را یك پارچه مرطوب پهن كرده و در جایی نسبتا گرم 2 تا 3 روز می‌گذاریم تا جوانه بزنند.

  4.   طی روز 2 تا 3 بار با آب‌پاش روی پارچه را مرطوب ‌می‌كنیم ولی از مرطوب‌كردن زیاد خودداری می‌كنیم چون باعث فاسد‌شدن گندم می‌شود.

  5.  بعد از 2 روز كه گندم‌ها ریشه دادند آن‌ها را چرخ كرده و داخل صافی می‌ریزیم و آب جوانه را كاملا جدا می‌كنیم.

  6.   دقت می‌كنیم برای چرخ‌كردن گندم‌ها سبز و شكفته نشده باشند. شیره آماده شده را به آرد كه داخل كاسه‌ای بزرگ ریختیم آرام‌آرام اضافه كرده و به هم می‌زنیم طوری كه آرد گلوله نشود. وقتی كه مواد به صورت مایه رقیق درآمد آن را روی حرارت گذاشته و به هم می‌زنیم تا پخته و غلیظ شود.

  7.  مایه حلوا ‌مانند را سرخ می‌كنیم تا رنگ قهوه‌ای مطلوب حاصل شده سپس كمی آب به سمنو اضافه كرده و گردو یا بادام با پوست را نیز داخل آن می‌ریزیم و در قابلمه را می‌گذاریم تا با حرارت ملایم دم بكشد.

  8.   وقتی كه جا افتاد و به غلظت مناسب رسید حرارت را خاموش كرده و سمنو آماده مصرف است.

منبع : مجله سیب سبز


ویدیو : شیرین ترین سین سفره