شکایت ایران از تحریم 8 شرکت پتروشیمی : مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس با بیان ...


مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه تحریم ۸ شرکت پتروشیمی ایران غیرقانونی است، گفت: کلیه شرکت‌هایی که تحریم شده‌اند خصوصی هستند و این اقدام را از نظر حقوقی پیگیری می‌کنیم. خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه تحریم ۸ شرکت پتروشیمی ایران غیرقانونی است، گفت: کلیه شرکت‌هایی که تحریم شده‌اند خصوصی هستند و این اقدام را از نظر حقوقی پیگیری می‌کنیم.

جمشید سبزکار  در مورد تحریم 8 شرکت پتروشیمی توسط آمریکا و قانونی بودن این کار اظهار داشت: این کار خلاف قانون است و این نشان می‌دهد آمریکا به قوانینی که خودش می‌گذارد نیز پایبند نیست. بر اساس قانونی که خود آمریکا گذاشته فعالیت شرکت‌های خصوصی کاملاً آزاد است.

وی با تأکید بر اینکه کلیه شرکت‌های تحریم‌شده زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس هستند و همان طور که خود هلدینگ خصوصی است شرکت‌های زیرمجموعه آن نیز خصوصی هستند، گفت: کجای دنیا نسبت به فعالیت شرکت‌های خصوصی ممنوعیت ایجاد می‌کنند؟ یعنی آمریکا این را نمی‌داند که نباید به شرکت‌های خصوصی کار داشته باشد؟

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس در پایان در پاسخ به این سؤال که: "در واکنش به این مسئله چه اقدامی انجام خواهید داد؟"، گفت: این مسئله را قطعاً از نظر حقوقی پیگیری خواهیم کرد.

 آمریکا روز جمعه 8 شرکت پتروشیمی ایران را در لیست سیاه تحریم‌ها قرار داد و به مشتریان محصولات ایرانی در سراسر جهان هشدار داد. شرکت‌های پتروشیمی تحت تملک ویا کنترل دولت ایران که در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند، شامل شرکت پتروشیمی بندر امام، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا و شرکت پتروشیمی مبین هستند.

البته این اقدام در حالی انجام شده که این شرکت‌ها خصوصی هستند و ارتباطی با دولت ندارند.


ویدیو : شکایت ایران از تحریم 8 شرکت پتروشیمی