شکاف ایرانی در سیاست آمریکا : کاخ سفید در واکنش به تلاش سناتورها برای اعمال ...


کاخ سفید در واکنش به تلاش سناتورها برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران اعلام کرد که اگر عده‌ای خاص از اعضای کنگره خواهان جنگ هستند بهتر است این مطلب را به اطلاع مردم آمریکا برسانند. خبرگزاری مهر: کاخ سفید در واکنش به تلاش سناتورها برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران اعلام کرد که اگر عده‌ای خاص از اعضای کنگره خواهان جنگ هستند بهتر است این مطلب را به اطلاع مردم آمریکا برسانند.

هافینگتون پست گزارش داد؛"برنادت میهان" سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان این موضوع در ادامه گفت : اگر برخی از اعضای کنگره می خواهند که ایالات متحده دست به اقدام نظامی بزند، باید در برابر مردم آمریکا این سخن را بگویند.

به گفته میهان، طرح سناتورها در تضاد با اقدام مسالمت جویانه دولت برای برطرف کردن نگرانی‌های جامعه جهانی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اظهار داشت طرح پیشنهادی سناتورها جامعه جهانی را دچار تفرقه کرده و باعث می شود ایران نیز موضع سخت تری بگیرد و مذاکرات احتمالا پایان یابد.

برنادت میهان همچنین گفت که اگر اعضای کنگره خواهان جنگ با ایران نیستند، چرا باید از طرحی حمایت کنند که احتمالا راه را بر دیپلماسی می بندد و آمریکا را بر سر دو راهی جنگ یا پذیرش پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران قرار می دهد.

میهان در ادامه تاکید کرد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا،‌خود را متعهد به آزمون کامل دیپلماسی در قبال برنامه ایران می‌داند و معتقد است که قبل از اتخاذ گزینه های دیگر باید دید که آیا دیپلماسی می تواند به یک راه‌ حل جامع بینجامد یا نه.

این اظهارات میهان در واکنش به انتشار خبرهایی در مورد افزایش تعداد سناتورهای حامی اعمال تحریم های جدید علیه ایران ایراد می شود. به گزارش مهر، کاخ سفید نیز به شدت درباره تصویب این تحریم ها هشدارد داده و "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داده که حتی اگر این تحریم ها نرم نیز باشند بازهم سبب از بین رفتن توافق ژنو خواهند شد.

علاوه بر جان کری، "باراک اوباما" رئیس جمهور ایالات متحده، نیز هشدار داده که در صورت تصویب این تحریم ها، آن را وتو خواهد کرد. کمیته بانکداری سنا که مسئول پیگیری تحریم های آمریکا علیه کشورهای مختلف است اعلام کرده که این تحریم های جدید در این کمیته به تصویب نمی رسد و سناتورهایی که خواهان تصویب آن هستند باید مسیر دیگری را برای رسیدن به خواسته خود طی کنند.

به گفته سناتور "تیم جانسون" رئیس کمیته بانکداری سنا، اظهارات جان کری در مورد تاثیر منفی این تحریم ها بر توافقنامه ژنو درست است.


ویدیو : شکاف ایرانی در سیاست آمریکا