شورش در برزیل پس از تحقیر برابر آلمان : 20 هزار هوادار برزیلی که در ریودوژانیرو ...


20 هزار هوادار برزیلی که در ریودوژانیرو برای دیدن بازی تیم‌شان برابر آلمان جمع شده بودند، پس از پایان مسابقه شورش کردند. ایسنا: 20 هزار هوادار برزیلی که در ریودوژانیرو برای دیدن بازی تیم‌شان برابر آلمان جمع شده بودند، پس از پایان مسابقه شورش کردند.

تیم ملی برزیل در یکی از تلخ‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبالش در مرحله نیمه نهایی جام جهانی با نتیجه 7 بر یک برابر آلمان شکست خورد تا به دیدار رده‌بندی برود.

همانند سایر بازی‌های گذشته در نقاط مختلف برزیل جمعیت زیادی از طریق تلویزیون‌های بزرگ شاهد بازی تیم‌شان بودند. در شهر سائوپائولو 20 هزار هوادار برای دیدن بازی تیم‌شان برابر آلمان تجمع کرده بودند و پس از این نتیجه سنگین به خیابان‌ها ریختند و به درگیری با پلیس و آسیب رساندن به اماکن عمومی پرداختند.

هواداران برزیلی که این نتیجه سنگین را باور نمی‌کردند، پیراهن‌های تیم ملی کشورشان را از تن درآوردند و به زمین و سطل آشغال پرتاب کردند. آن‌ها همچنین که به شدت از عملکرد تیم‌شان ناراحت بودند، به اماکن عمومی شهر سائوپائولو حمله کردند و به این شهر آسیب رساندند که باعث دستگیری چندین تن شد. بیشتر درگیری‌ها در شهر ریودوژانیرو رخ داده است که هواداران فوتبال برزیل به شدت با پلیس درگیر شدند.

هواداران فوتبال برزیل این شکست را تحقیرآمیزترین شکست تاریخ فوتبال کشورشان می‌دانند. خیلی از هواداران برزیلی در گفت‌وگو با خبرنگاران خارجی اعلام کردند اگر می‌دانستند تیم‌شان اینقدر بد بازی می‌کند اصلا از خانه بیرون نمی‌آمدند.

هواداران خشمگین برزیل همچنین پرچم‌های کشورشان را در این کشور آتش زدند.


ویدیو : شورش در برزیل پس از تحقیر برابر آلمان